بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۴۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
با حضور معاون اول رییس جمهوری؛
عملیات اجرایی بخش نخست مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی روز دوشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری آغاز شد.
تدبیر24: وزیر راه و شهرسازی در این آیین گفت: بخش نخست مرحله سوم شامل 442 متر ساخت اسکله به عمق 16 متر و لایروبی یک میلیون و 650 هزار متر مکعب غرب حوضچه سوم این بندر خواهد بود.

'عباس آخوندی' افزود: این طرح با سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی در مدت 18 ماه اجرایی می شود.

وی ادامه داد: با اجرای کامل مرحله سوم بندر شهید رجایی، ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از شش میلیون به هشت میلیون TEU افزایش می یابد.

هر یک میلیون تن TEU برابر 12 میلیون تن کالا است.

وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: ایجاد محوطه های کانتینری و کانتینر یخچالی، استقرار شرکت های بخش خصوصی جدید، اشتغال زایی در بخش های بندری و دریایی و تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی در خلیج فارس (HUB) از مزایایی توسعه بزرگترین بندر تجاری کشور است.

منطقه ویژه اقتصادی بندرشهید رجایی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 100 میلیون تن کالا در فاصله 23 کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد و بیش از 55 درصد صادرات و واردات و 70 درصد ترانزیت کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

این بندر ضمن بهره مندی از حدود 40 پست اسکله و در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینال های کانتینری کشور توانایی پهلودهی به انواع کشتی های اقیانوس پیما را داراست.

این مجموعه از 18 دستگاه جرثقیل دروازه ای (گنتری کرین) و دو هزار و 400 هکتار محدوده عملیاتی و پس کرانه و همچنین تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد از کالاهای کانتینری کشور را برعهده دارد. ک/3
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها