بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۴۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
در مراسم خاکسپاری سعید مترصد مطرح شد
فرهاد توحیدی در مراسم تشییع پیکر سعید مترصد (یکی از فعالان عرصه سینما) از تمام مردان سینما خواست نگران سلامت خود باشند و فراموش نکنند که در صورت بیماری آن‌ها، بار خانواده‌شان بر زمین می‌ماند.
تدبیر24: در این مراسم که صبح (امروز 6 اسفندماه) در خانه سینما برگزار شد، رئیس هیات مدیره خانه سینما در ابتدای سخنانش با اشاره به درگذشت زاون قوکاسیان – منتقد سینما- یادآور شد: دو روز پیش که برای مراسم "زاون" به اصفهان رفتیم، در صحبتی با دوستان گفتیم؛ آیا می‌شود زاون آخرین داغ سینمای ایران در سال 93 باشد؟! همان زمان نگران آقای مترصد بودیم و برایش دعا کردیم.
 
این فیلمنامه‌نویس اضافه کرد: از یک هفته پیش که آقای نوروزبیگی (تهیه‌کننده سینما) از وضعیت نگران‌کننده آقای مترصد خبر داد، متوجه وخامت اوضاع شدیم اما متأسفانه تا آن زمان اطلاعی از حال ایشان نداشتیم و گرنه حتما زودتر اقدام می‌کردیم.
 
توحیدی با اشاره به آمار تکان‌دهنده مراجعان مرد به مراکز پزشکی توضیح داد: آمار نشان می‌دهد، فقط 10 درصد مردان به مراکز پزشکی مراجعه می‌کنند و این نشانگر بی‌توجهی آن‌ها به سلامتی‌شان است. البته این سوال پیش می‌آید که آیا این تمام حقیقت است؟ این همه بیماری ناشی از سهل‌انگاری است؟! در حالی که مسائل دیگری مانند مشکلات مالی و دغدغه‌های اقتصادی هم بسیاری از بیماری‌ها را ایجاد می‌کند.
 
این هنرمند سینما اضافه کرد: ما به عنوان خدمت‌گزاران کوچک خانه سینما که گاهی هم مورد لعن، نفرت و نفرین هم هستیم با دست‌های خالی می‌کوشیم از این خانواده نجیب نگهداری کنیم و با همین دست خالی به جنگ بیماری و فقدان امنیت شغلی برویم.
 
توحیدی با اشاره به دیدار وزیر بهداشت با خانه سینما یادآور شد: دو ماه پیش آقای هاشمی به خانه سینما آمدند و تفاهماتی انجام و پیگیری شد. آقایان در وزارت بهداشت نگران سلامت سینماگران هستند اما برای اینکه، این دغدغه از حد زبان فراتر برود، سه بیمارستان به عنوان بیمارستان سینماگران ایفای نقش خواهند کرد که همین هفته این طرح نهایی می‌شود، از سوی دیگر برای سنجش سلامت سینماگران هم سرویس رایگان ارائه خواهد شد.
 
رئیس هیأت مدیره خانه سینما از تمام مردان سینما خواست نگران سلامت خود باشند و فراموش نکنند که در صورت بیماری آن‌ها بار خانواده‌شان بر زمین می‌ماند.
 
او همچنین اظهار امیدواری کرد: هیأت مدیره جدید خانه سینما بهتر از هیأت مدیره قبلی برنامه‌ها را پیش ببرد.
 
فرهاد توحیدی در پایان صحبتش با تسلیت گویی به خانواده سعید مترصد گفت: هر چند زمانی که او بین ما بود کوتاهی کردیم، اما امیدوارم اکنون کنار شما بایستیم و تحمل مصیبت را آسان‌تر کنیم.
 
در ادامه مراسم تشییع سعید مترصد( یکی از دستیاران کارگردان و برنامه‌ریز سینما)؛ آناهید آباد رئیس کانون برنامه‌ریزان و دستیاران، بهروز شعیبی از دیگر اعضای این کانون، احمد میرعلایی تهیه‌کننده سینما و سیدحسین حق‌گو عضو شورای مرکزی تهیه‌کنندگان سینما و علی مترصد فرزند این هنرمند سخنانی را بیان کردند.
 
در ادامه آناهید آباد رئیس کانون برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان ابراز تأسف کرد: سونامی سرطان قربانی دیگری را در سن 53 سالگی گرفت.
 
او با اشاره به آشنایی‌اش با سعید مترصد یادآور شد: من ارمنی‌ام و سعید اولین بچه مسلمانی بود که نشان داد، می‌توانم دوست مسلمان داشته باشم و در کنار او احساس امنیت کنم و برادر مسلمان را مثل برادر خودم بدانم.
 
آباد ادامه داد: سعید شش سال با این بیماری مبارزه کرد. با وجود بیماری دشوارش این همه مدت دوام آورد، به همین دلیل از او سپاسگزارم. او خود در بدترین شرایط نگران بود که ما نگرانش نباشیم و آرزو می‌کنم سعید آخرین قربانی سرطان باشد.
 
سپس بهروز شعیبی کارگردان جوان سینما و یکی دیگر از اعضای کانون برنامه‌ریزان با ابراز تأسف از درگذشت سعید مترصد افزود: امروز یکی از ستاره‌های حرفه دستیاری کارگردان را از دست دادیم که با وجود شش سال بیماری کارش را ادامه می‌داد.
 
کارگردان فیلم «دهلیز» اضافه کرد: آدم‌های بزرگی در سینما هستند که شاید مردم آن‌ها را نشناسند اما نباید خود را گول بزنیم و خوشحالم که سعید مترصد الگوی خوبی برای همه ما بود، چرا که او انسانی سالم بود و همواره با سلامت و صداقت زندگی کرد و تلاش می‌کرد حق و حقوق بچه‌های سینما رعایت شود. او با وجود درد بزرگی که داشت هرگز ننالید و همواره لبخند زد.
 
در ادامه سید احمد میرعلایی تهیه‌کننده سینما مرگ را جزئی از زندگی دانست و گفت: خوش به حال آنان که مرگشان پایان خاطره‌شان نباشد.
 
او اضافه کرد: سعید به جز هنرمند بودن، قهرمانی بود که در این سال‌ها مرگ را به خنده گرفت. با وجود وضعیت نابسامان جسمانی‌اش، روحیه‌ای خوب داشت.
 
میرعلایی افزود: مرگ یکی از شیرینی‌های زندگی است، اگر خوب با آن برخورد کنیم. جای امثال سعید در سینمای ما همیشه خالی است. دعا کنیم خداوند همه هنرمندان را ببخشاید. سعید در مدت بیماری‌اش همواره نگران بچه‌ها بود.
 
مدیر پیشین بنیاد سینمایی فارابی با ابراز تأسف از وضعیت معیشتی بعضی از هنرمندان خاطرنشان کرد: بعضی از همکاران ما شب عید مشکل معیشتی دارند. البته مشکلات فقط مالی نیست بلکه گاهی رخ در رخ شدن هم هست.
 
میرعلایی ادامه داد: در حال حاضر پای آقای ابراهیم سلطانی‌فر قطع شده اما کدام یک از ما روز پرستار به همسر ایشان زنگ زدیم و حالش را پرسیدیم. فرید کشن فلاح وضعیت نامساعدی دارد. هیچ بیماری نیست که وضعیت روحی‌اش بر وضعیت جسمی‌اش تأثیر نداشته باشد.
 
این تهیه‌کننده سینما گفت: سعید آخرین نیست، لااقل به خاطر خودمان که شده دل‌هایمان را به یکدیگر نزدیک کنیم. خانه سینما زحمت می‌کشد اما هر خانه یک پدر و یک مادر می‌خواهد. امیدوارم خداوند دل‌های ما را به هم نزدیک کند، چون شیطان بین قلب‌های ما نفوذ کرده،‌اما این تشییع جنازه‌ها قلب‌های ما را به هم نزدیک می‌کند.
 
او در پایان صحبتش ابراز امیدواری کرد: روح سعید مترصد با روح حضرت زینب (س) که دیروز تولدش بود، محشور شود.
 
در آغاز این برنامه که کامران ملکی اجرای برنامه را برعهده داشت با یادآوری درگذشت زاون قوکاسیان و حسین‌پور اضافه کرد: هنوز داغ هنرمندانی مانند انوشیروان ارجمند بر دلمان بود که با درگذشت دیگری روبرو شدیم.
 
او همچنین در بخش پایانی برنامه هم با اشاره به سخنان مطرح شده در مراسم؛ رسیدگی به وضعیت هنرمندان را کار صنفی دانست و گفت: هر زمان به خانه سینما مراجعه شده است این تشکل در حد امکان یاری کرده است و امیدوارم مسوولان هم بیشتر با خانه سینما همراه شوند.
 
سپس سید حسین حق‌گو عضو شورای مرکزی تهیه‌کنندگان سینما خاطره‌ای از چگونگی ورود سعید مترصد به سینما بیان کرد و گفت: او همواره با صبوری با دیگران برخورد می‌کرد و عاشقانه به کارش اهمیت می‌داد.
 
در پایان پسر سعید مترصد در سخنان کوتاهی گفت: پدرم پیش از آنکه هنرمند باشد، مردی بزرگ بود که همواره در کنار خانواده‌اش بود. همان گونه که همکارانش تأکید دارند همیشه لبخند بر لب داشت.
 
علی مرتصد از سینماگران و خانه سینما به خاطر همراهی‌شان سپاسگزاری کرد.
 
به گزارش ایسنا،پیکر سعید مترصد در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود و مراسم یادبود او روز جمعه 8 اسفندماه ساعت 14 و 45 دقیقه تا 16 و 15 دقیقه در مسجد الرضا به نشانی خیابان آپادانا، میدان نیلوفر برپا خواهد بود.
 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها