بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۸۴۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
برخی روشنفکران و احزابی نظیرحزب توده دست به تخریب وسیع بر علیه تفکر و مبارزات ارزشمند مصدّق و همراهانش زدند
تدبیر24: مهدی آیتی - مصدق و امیرکبیر دو چهره ی بزرگ ملی و آزادیخواه معاصر ایران هستند که هرگز یاد و نامشان از صفحه تاریخ ایران پاک نخواهد شد. اگر مصدّق را تنها معمار ملّی شدن صنعت نفت ایران بدانیم این افتخار آنقدر بزرگ است که تا زمانیکه در این سرزمین کهن نفت استخراج می شود و نان ملّت به آن وابسته است، نام مصدّق بر فراز اقتصاد ملّی ایران می درخشد.
نقل می کنند زمانی که مصدّق در دادگاه لاهه بر انگلیس پیروز شد و ملّت ایران را سرفراز نمود، نماینده انگلیس به سوی مصدّق آمد و با وی دست داد و تبریک گفت و جمله ای تاریخی بر زبان راند؛ او گفت: ما انتقام این شکست را در آینده از شما خواهیم گرفت! و چنانچه شاهد بودیم این اتفاق ناگوار افتاد و انگلیس بعد از مدتی توانست به کمک آمریکا کودتایی را بر علیه مصدّق تدارک ببیند و این تراژدی ملّی در تاریخ ایران پدید آمد، به نحوی که آثار آن برای همیشه باقی ماند.
داستان غم ها و رنج های ملّت ایران بعد از کودتا و تبعید مصدّق آنقدر عمیق و بی شمار است که بازشماری و بازنگاری آنها در این مجال نمی گنجد. دشمنان ایران در داخل و خارج ایران پس از شکست مصدّق بیکار ننشستند و در طول سالهای انزوا و حصر مصدّق بر علیه او داستانها ساختند و افسانه ها بافتند. آمریکا و انگلیس کودتاگر به کمک عوامل خود در داخل یعنی عوام الناّس و برخی روشنفکران و احزابی نظیرحزب توده دست به تخریب وسیع بر علیه تفکر و مبارزات ارزشمند مصدّق و همراهانش زدند که این هجمه وسیع و همه جانبه تأثیر خود را گذاشت و در میان غم و اندوه ملّی، این تخریب ها اذهان عمومی را فرا گرفت تا جايی که برخی روشنفکران و نویسندگان را بر آن داشت تا کتابهايی بر علیه مصدّق نوشتند و این قهرمان ملّی را به عنوان چهره ای خائن معرفی نمودند! داستان غم انگیز تخریب و اتهام بر علیه مصدّق تا آنجا پیش رفت که مصدّق را در افکار عمومی به عنوان عنصری ضد روحانیّت و مخالف اسلام معرفی کردند در حالیکه شاید همه ندانند که مصدّق تا روز آخر در گوشه تبعیدگاهش در احمدآباد بر سجّاده نمازی می نشست و نیز در وصیّت نامه اش بر انجام امور شرعی و پرداخت دیون خود سفارش نمود. همراهان و همرزمان مصدّق و عموم ملّت شریف ایران می دانند که مصدّق به راستی به مقتضای نامش مصدّق و صادق زیست و با صداقت و شرافت درگذشت. مصدّق به عنوان یک شاهزاده قاجار می توانست با رفاه و تمکن هایی که داشت در تمام عمرش به تحصیل و زندگی آرام بپردازد و در وفور نعمت از زندگی شخصی اش لذت ببرد و در عرصه های سیاسی هم جایگاه بالايی داشته باشد و مورد تعظیم و تکریم شاه و دوستان باقی بماند اما مرد بزرگ و آزادی خواهی همچون مصدّق هرگز لحظه ای از مردم جدا نشد و تا آخر عمر چه در مناصب حکومتی و چه در مناصب وکالتی و نمایندگی مردم در مجلس گفتار و کردار و آهنگ زندگی اش را در دفاع از حقوق ملت صرف نمود و عمرش را در این راه فدا کرد.
روحش شاد و یادش گرامی.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
جلایری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
2
امیدواریم با تمهیدات شورای نگهبان در دور آتی انتخابات شورای اسلامی پای متفکرین دلسوز به خانه ملت باز شود و دست شیرینی خورهای متظاهر از این نهاد مقدس قطع گردد.
آیا امیر کبیر و مصدق به هنگام برکنار شدن و افترا شنیدن این عزت امروز را نزد اذهان ملت داشتند؟؟
مسلما تحریف تاریخ از زمان پیشرفت علوم ارتباطات و تکنولوژی ثبت وقایع و اسناد ، روز به روز سخت تر میشود و در دهه های پیش رو اسطوره هایی چون علی مطهری مایه ی مباهات تاریخ ملت ایران خواهند بود.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها