بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۴۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
دیدار جدید سران دو کشور چین و ژاپن علامت مهمی از تنش زدایی در روابط دو کشور است که تنش‌های طولانی مدتی که در رفتار ژاپن در زمان جنگ جهانی و منازعات ارضی دو کشور ریشه دارد.
 تدبیر24:  شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه نشست سران آسیا و ‌‌آفریقا در جاکارتا از کشورهای همسایه ژاپن به علت تجاوزهای کشورش در زمان جنگ جهانی دوم ابراز پشیمانی عمیق کرد اما عذرخواهی نکرد که ممکن است خشم چین و کره جنوبی را بر انگیزد.

آبه با اشاره به اصول صلح در شصتیمن سالگرد کنفرانس آسیا و آفریقا در اندونزی که به تاسیس جنبش غیر متعهدها منجر شد، خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم که شی جینپینگ، رئیس جمهور چین هم در بین آنها بود، گفت: «ژاپن با احساس پشیمانی عمیق از این جنگ آخر، قول داده است همیشه و در هر شرایطی به این اصول پایبند باشد.»

یک سخنگوی دولت ژاپن در توکیو از تدارک مقدمات دیدار شینزو آبه با شی جینپینگ در حاشیه این نشست خبر داد.

دیدار جدید سران دو کشور چین و ژاپن علامت مهمی از تنش زدایی در روابط دو کشور است که تنش‌های طولانی مدتی که در رفتار ژاپن در زمان جنگ جهانی و منازعات ارضی دو کشور ریشه دارد.

سخنرانی آبه (از حزب بازهای ملی گرای ژاپن)، در نشست سران آسیا و افریقا،با توجه به اظهاراتی که وی قرار است چند هفته بعد به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم بیان کند، در کانون توجهات قرار دارد.

ناظران انتظار دارند نخست وزیر ژاپن به گذشته امپریالیستی ژاپن اشاره مستقیم داشته باشد و چنانچه نخست وزیران پیشین در پنجاهمین و شصتمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم عمل کردند از این بابت اظهار پشیمانی و عذر خواهی کند.

آبه به تازگی در گفتگویی تلویزیوین اعلام کرد با عذرخواهی‌های مقامات پیشین ژاپن در باره نقش این کشور در جنگ جهانی دوم موافق است و ضرورتی نمی‌بیند که این عذرخواهی‌ها را تکرار کند.
اما چین و کره جنوبی معتقدند ژاپن به خاطر جنایاتی که در این منطقه مرتکب شده «صادقانه» توبه نکرده است.

روابط ژاپن با کشورهای همسایه‌اش هنوز تحت تاثیر خاطره تلخ جنایات نیروهای ژاپنی در زمان استعمار شبه جزیره کره (1945-1910) و اشغال بخشی از خاک چین (1945-1931) است. 
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها