بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۵۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
تدبیر24: سام سکوتی بداغ - می گفتند اگر صد دلار سرمایه برای شروع فعالیت تجاری داری ، نود و نه دلار آن را خرج تبلیغات کن و یک دلار را سرمایه کار،تا تجارت پررونقی داشته باشی این نقل و قول سالها در محافل اقتصادی و تجاری تکرار می شد اما کمتر به آن قسمت نود و نه دلاری اش توجه می شد و یا حداقل در ایران خودمان چنین بود، اگر هم نبود توده مردم کمتر متوجه آن بودند، زیرا نه در لابلای برنامه های مورد علاقه ما امکان چای خوردن بود و نه می شد به کارضروری دیگری بین یک سریال و یا فیلم سینمایی پرداخت. و به نظر عاملان راهیابی تبلیغات به برنامه های تلویزیونی، دلیلی غیر از درآمد برای دو تکه کردن برنامه ها با تبلیغات شبه سریالی داشتند!
اما اینکه صدا و سیما به پول و درآمد نیاز دارد و برای ساخت و پخش برنامه ها نیازمند سرمایه است و همین که با آن پول، فوتبال های زنده را خریداری می کند و از شبکه های همجوار قرض نمی کند جای تشکر دارد( بارها مشاهده شده فوتبالی از کشورهای عربی پخش نمی شوند و شبکه سه ما به مردم احترام می گذارد و آن را خریداری می کند)، این بحث تبلیغات را در نظر مردم و خصوصا فوتبال دوستان قابل تحمل کرده است!
اما شیوه دیگری از تبلیغات که حریم شخصی افراد را نشانه رفته است و زمانی هم که کسی به آن معترض می شود ،خیلی راحت و شیک می فرمایند ما مزاحم شما خواهیم شد اگر شما دوست ندارید می توانید متوقف کنید!!!
از این قشنگ تر و جالب تر توجیه به گوش بنده نخورده بود که برای رهایی از دست پیامک های تبلیغاتی این کاربر ها هستند که باید کاری انجام دهند تا همراه اول و دوم و سوم نتوانند مزاحم آن ها شوند و انگار این مدیران نمی دانند که اصل بر این است که شما مزاحم کاربر نشوید ، نه اینکه از کاربر انتظار داشته باشید برای مقابله با مزاحمت های شما دست به اقدامی بزند!!!
تازه از همه این موضوعات که بگذریم نمی دانم این اپراتورها خیر مردمخواه شدن و یا ملت و …… فرض کردن که دم به ساعت می خواهند مارو برنده جایی بکنند ، و چرا مثل خیلی خبرهای خوب دیگر که فقط فک و فامیل و دوست و آشنا خبر دار می شوند، چنین فرصت های اکازیونی را با تمام ملت به اشتراک می گذارند !؟
تازه در کنار بی خیر بودن این پیامک ها یکی از بزرگترین عوارض این پیامک های بی حساب و کتاب ، بی توجهی به دینگ دینگ گوشی های تلفن همراه و بعضا می بینید موضوع مهمی در لا بلای این سیل تبلیغات از چشم کاربر مغفول مانده است .
امید می رود آقای رئیس جمهور که از منشور حقوق شهروندی در اوایل کار سخن می گفتند یکی از اولین موضوعات در دستور کار خود را همین مزاحمت های بدون اجازه اپراتورهای تلفن همراه قرار دهند که اینقدر به فکر مردم نباشند و سعی کنند به فکر برنده شدن در نظر افکار عمومی باشند تا برنده کردن تک تک مردم کشور در مسابقات پیامکی !!!
به امید آن روز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها