بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۵۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
مسکن مهر لرستان هنوز هم به‌عنوان یک دغدغه‌ی ذهن خیلی‎ها از جمله متقاضیان را به خود مشغول کرده است.
 تدبیر24 به‌دنبال ضرب‎الاجل استاندار لرستان به مسئولان برای برطرف کردن مشکل واحدهای مسکن مهر فاقد آسانسور این استان، هنوز این چالش رفع نشده، این بار نیز در شورای مسکن لرستان اظهارات مسئولان حاکی از وجود آسانسورهای غیراستاندارد در برخی از این واحدها است.
 استاندار لرستان بارها حذف آسانسور از واحدهای مسکن مهر را اشتباهی فاحش دانسته و این سهل‎انگاری را ناشی از طراحی‎های نادرست تلقی کرده و از مسئولان خواستار رسیدگی به مشکلات این واحدها شده است.

نصب آسانسور باید در شرایطی آغاز شود که محیط و محدوده درب آسانسور در همه‌ی طبقات کاملاً ایمن‎سازی شده باشد و رعایت موارد ایمنی در این‌باره ضروری است.

در 40 واحد مسکن مهرهای الیگودرز آسانسور معیوب نصب شده است
«شهرام ملکی»، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در این‌باره گفت: طبق مقررات ما می‎توانیم واحدهای تا 4 طبقه را بدون آسانسور نصب کنیم اما همه‌ی تلاش ما بر این بوده که در تمام واحدهای مسکن مهر آسانسوری استاندارد راه‎اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طراحی 640 واحد پروژه مسکن مهر در پلدختر برای ایجاد طرح جدید جهت جانمایی آسانسور با کمک تعاونی‎ها در حال انجام است تا مشکلی برای ساکنین پیش نیاید.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای همه‌ی واحدهای مسکن مهر پلدختر، طراحی جدید جهت تعریف آسانسور انجام خواهیم داد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار کرد: ناظر نهایی تأیید آسانسورهای واحدهای مسکن مهر، اداره‌کل استاندارد است و در صورتی که آسانسوری معیوب باشد جهت تعمیر و رفع مشکل اقدام می‌شود.

ملکی تصریح کرد: بررسی آسانسور 400 واحد از پروژه‎های الیگودرز برای اخذ تأییدیه توسط اداره‌ی استاندارد هم‌اکنون در حال انجام است تا اقدامات ایمنی در نصب آسانسورها رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: 40 واحد از آسانسورهای مسکن مهر الیگودرز نقص آسانسور دارند که هر چه سریع‌تر نسبت به تعمیر آنها اقدام می‌کنیم.

طبق توافق سازمان ملی استاندارد ایران و معاونت عمرانی وزارت کشور صدور پایان کار ساختمان توسط شهرداری‎ها منوط به ارائه تأییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور از ادارات کل استاندارد استان‎ها است.

آسانسورهای معیوب هر چه سریع‌تر تعمیر شوند
«هوشنگ بازوند»، استاندار لرستان نیز گفت: حفظ جان مردم از اولویت‎های مورد توجه در ساخت پروژه‎های مسکن مهر بوده و مسئولان باید به این قضیه نگاه ویژه‎ای داشته باشند و از سهل‎انگاری در این‌باره بپرهیزند، چون نصب یک آسانسور معیوب بازی با جان مردم است.

وی از مسئولان خواست تا مانع از واگذاری مجتمع مسکن مهر فاقد مجوز به مردم شوند و تصریح کرد: استاندارد نبودن آسانسورهای مسکن مهر حادثه‎آفرین می‌شود، باید نسبت به کنترل ماهانه و ایمن بودن آسانسورها اقدام کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: آسانسورهای معیوب پروژه‎های مسکن مهر الیگودرز حتماً باید تعمیر شوند و اداره‌ی استاندارد نباید تأییدیه آسانسورهای معیوب را صادر کند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: تعبیه آسانسور جا و مکان می‎خواهد و کار کارشناسی و مشاوره می‎طلبد این که یک شبه پروژه‎ای را بدون آسانسور ساخت، کار درستی نیست.

بازوند تصریح کرد: ادارت کل راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانداری پلدختر باید زمان نصب آسانسور را به‌صورت کارشناسی بررسی کنند تا مشکل خاصی برای ساکنان واحدهای مسکن مهر پیش نیاید.

وی گفت: ساخت پروژه‎های مسکن مهر توسط هر اتحادیه و صنف کار غیرتخصصی بود که نهایتاً به طراحی‎های غیرکارشناسی منجر شد و امروز شاهد هستیم که در برخی پروژه‎های مسکن مهر با وجود نیاز صددرصدی، آسانسور وجود ندارد.

استاندار لرستان ادامه داد: زمانی که اتحادیه نانوایان، مسکن‎ساز شوند قطعاً نباید انتظاری جز طراحی نادرست واحدها داشت؛ آنها می‎توانند نان خوبی درست کنند و نه خانه‎ای خوب.

بازوند با اشاره به این‌که سیاست‎گذاری‎های مسکن مهر اشتباه بوده، خاطرنشان کرد: در الیگودرز اولویت با مسکن‎هایی است که آسانسور معیوب در آنها نصب شده است، چون اگر اتفاقی برای یک کودک بیفتد باید پاسخگوی جان او شد.

رئیس اداره‌ی استاندارد بروجرد نیز گفت: آسانسورهای مسکن مهر شهرستان استاندارد نیستند.

«عنایت شرفی» افزود: نتایج بازرسی از آسانسورهای نصب شده در پروژه مسکن مهر بروجرد، حاکی از غیر استاندارد بودن آنها دارد.

وی اظهار کرد: براساس بازرسی‎ها از 60 دستگاه آسانسور واقع در پروژه‎های مسکن مهر مجتمع نگین اندیشه، مسکن مهر بهزیستی، تعاونی مسکن مهر هیئات مذهبی، مسکن مهر سبزسازه، مسکن مهر ارتش، تعاونی مسکن امام خمینی(ره)، تعاونی مسکن سامان کاشی، تعاونی مسکن زاگرس خودرو، تعاونی مسکن کامیون‌داران، تعاونی مسکن شرکت مهرآوا و ... مشخص شد که هیچ یک از آسانسورها استاندارد نیستند.

رئیس اداره‌ی استاندارد بروجرد تصریح کرد: هم‌اکنون ایمنی آسانسور از موضوعات مهم و مورد توجه مردم بوده و این امر با گسترش آپارتمان‌نشینی افزایش یافته است.

شرفی با بیان این‌که هر ساختمان دارای آسانسور پیش از پایان کار، نیازمند گرفتن تأییدیه ایمنی از استاندارد است، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش استاندارد در ایمنی و سلامت مردم، اداره‌کل استاندارد لرستان طرحی را برای بازرسی این آسانسورها در چند شهرستان استان به اجرا گذاشت.

وی گفت:‌ در این زمینه بازدیدهایی از مجموعه‌های مسکن مهر انجام و مشخص شد که شمار زیادی از این آسانسورها در بازرسی‌های اولیه مردود شدند که این موضوع به دستگاه‎های ذی‌ربط و شرکت‎های سازنده اعلام می‎شود.

رئیس اداره‌ی استاندارد شهرستان بروجرد افزود:‌ با توجه به اطلاع‎رسانی‎های انجام شده، استاندارد هیچ‎گونه مسئولیتی در قبال بروز حوادث احتمالی آسانسورهای فاقد گواهی ایمنی استاندارد معتبر ندارد.

براساس این گزارش، به هر حال باید مسئولان نسبت به برطرف کردن نواقص آسانسورهای نصب شده در واحدهای مربوطه اقدام کرده و توجه شایانی به این موضوع داشته باشند در غیر این صورت اتفاقات ناگوار امکان‎پذیر است. مسئولان آسانسورهای معیوب واحدهای مسکن مهر را نباید آسان بگیرند و مراقب تراژدی تلخ سقوط آسانسورها باشند.

امید می‎رود با رعایت دقیق دستورالعمل‎های ایمنی در ساختمان‎ها از جمله پروژه‎های مسکن مهر استان هرگز شاهد اخبار و حوادث ناگوار نباشیم.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها