بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۵۱۳۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
 تدبیر24 بندر چابهار دارای جذابیت‌ها و نقاط دیدنی طبیعی بیشماری است، این بندر دارای مناظر منحصر به فردی است. سواحل زیبا، صحره‌های سنگی کنار سواحل، جنگل‌های مانگرو در دریا، طلوع و غروب خورشید در دریا، خرچنگ‌های دریایی، زیستگاه دلفین‌ها بخشی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری چابهار است.
اگر دوست دارید تنها بندر اقیانوسی ایران را ببینید باید سری به استان سیستان و بلوچستان و شهر چابهار بزنید. این شهر در کرانه دریای عمان و اقیانوس هند قرار گرفته و لنگرگاه آن قابلیت پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس پیما را دارد و از مناطق آزاد بازرگانی ایران است. چابهار گرم‌ترین نقطه کشور در زمستان و خنک‌ترین بندر جنوبی ایران در تابستان است. در این شهر بهاری جاذبه‌های طبیعی بسیاری پیدا خواهید کرد و مطمئنا شگفت‌زده خواهید شد.

در کنار این مناظر طبیعی، در موازی دریا تپه‌های وجود دارد، بنام کوه‌های مریخی که چشم‌انداز زیبایی را در بندر چابهار به وجود آورده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان در خصوص معرفی این کوه‌ها گفت: حدود 40 تا 50 کیلومتر بعد از چابهار به سمت بندر گواتر، کوه‌هایی در سمت چپ جاده دیده می‌شود که به کوه‌های مریخی معروف‌ هستند. کوه‌های مینیاتوری یا مریخی مناظری از کوه‌های کره ماه را تداعی می‌کنند و به‌دلیل شکل غیرطبیعی که دارند بومیان منطقه به آن‌ها کوه‌های مریخی می‌گویند.

مشتاق گوهری افزود: رنگ این کوه‌ها بین طوسی، سفید و جنس آن زبر و آهکی است. با این‌که کوه‌های مینیاتوری فاصله زیادی تا دریا دارد می‌توانید گوش‌ماهی‌های زیادی را آنجا پیدا کنید.

وی خاطرنشان کرد: فسیل‌های صدف هم در این کوه‌ها زیبایی منحصر به فردی دارند که نشان می‌دهد این منطقه هزاران سال قبل زیر آب بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: شیارها و تراش‌های زیبای این کوه‌ها هیچ‌گونه پوشش گیاهی ندارد.

وی اظهارکرد: رشته کوه‌های مریخی که فقط در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان واقع شده، ‌توانسته ترسیم‌گر یک جاذبه طبیعی زبیا باشد.

مردم و مسئولین محلی بر این باورند که این کوه‌ها شبیه مناظرای است که فضانوردان از مریخ به زمین ارسال می‌کنند. پس باید گفت دیدن مناظری شبیه مریخ در زمین و استان سیستان و بلوچستان نیز ممکن است و برای رفتن به شبه مریخ باید از بندر چابهار دیدن کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
0
من رفتم معرکه هست معرکه!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها