بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۱۶۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
رانندگانی که در 48 ساعت گذشته برای سوخت‌گیری به پمپ‌بنزین‌ها مراجعه کرده‌اند با تعجب از شارژ نشدن سهمیه سوخت 700 تومانی خود خبر می‌دهند، موضوعی که هم اتحادیه جایگاه‌داران سوخت و هم شرکت پخش فراورده‌های نفتی از علت آن بی‌خبرند!
 تدبیر24 خودروهایی که از ابتدای خرداد ماه برای سوخت‌گیری به جایگاه‌های سوخت مراجعه کرده بودند، به روال تصور ماه‌های گذشته در انتظار شارژ سهمیه 60 لیتری بنزین 700 تومانی در کارت‌ها سوخت خود بودند، اتفاقی که باوجود تعجبشان اجرایی نشده بود تا به دنبال دلیلی برای این موضوع بگردند، سئوالی که البته مسئولان جایگاه‌ها نیز پاسخی برایش نداشتند، اما پیگیری‌های بیشتر احتمال تک‌نرخی شدن قیمت بنزین را تقویت می‌کند.

بیژن حاج‌محمدرضا، رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در گفت‌وگو با ایسنا با تایید این‌که سهمیه‌های خردادماه به کارت‌های سوخت واریز نشده، از دلایل این تصمیم ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: برای این کار با ما نیز مشورتی نشده است. به دلیل این‌که این موضوع برای رانندگان نیز اطلاع رسانی نشده بود، برخی رانندگان به جایگاه‌داران در این خصوص اعتراض داشتند، درحالی که جایگاه‌داران نیز خود از این تصمیم بی اطلاع بودند.

وی عنوان کرد که دلیل واریز نشدن سهمیه‌های جدید در کارت‌های سوخت خودروهای شخصی به احتمال زیاد تک نرخی شدن سوخت است.

پیگیری‌های ایسنا از شرکت پخش فراورده‌های نفتی نیز حاکی از این است که این شرکت خود را به عنوان مجری تصمیم های دولت درخصوص پخش فراورده‌های نفتی می‌داند و واریز سهمیه‌های هرماهه سوخت بنا به دستور مسئولان دولتی انجام می‌شده است که تاکنون چیزی در خصوص واریز سهمیه‌های جدید به شرکت پخش ابلاغ نشده است و در این راستا وزارت نفت باید اطلاع‌رسانی کند.

بنزین و گازوئیل تک‌نرخی می‌شوند

در این راستا برخی منابع آگاه در گفت‌وگو با ایسنا علت واریز نشدن سهمیه بنزین را تصمیم دولت برای تک‌نرخی کردن بنزین اعلام کرده‌اند.

براین اساس، از این به بعد بنزین برای خودروهای شخصی، با حذف نرخ سهمیه‌ای معادل هزار تومان در هر لیتر فروخته خواهد شد و گازوئیل خودروهای شخصی نیز با حذف سهمیه‌ها، معادل 525 تومان در هر لیتر خواهد بود.

پیگیری‌های ایسنا در این خصوص ادامه دارد، هرچند به گفته مسئولان دولتی، برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل وجود ندارد و نرخی بالاتر از هزار تومان برای بنزین تعیین نخواهد شد.

شرکت پخش تنها مجری است

در این زمینه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرده است که تنها دستگاه اجرایی و مجری تصمیم گیریهاست و در سهمیه بندی بنزین و تعیین قیمت آن مسئولیتی ندارد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: این شرکت تابع مصوبات ابلاغی محلس شورای اسلامی به هیئت وزیران و ایلاغ آنها به دستگاه اجرایی مربوط است.

داوود عربعلی درباره این که آیا تغییرات قیمتی بنزین در راه است، گفت: با توجه به توضیحات اخیر مبنی بر ماموریت شرکت ملی پخش (توزیع انواع فرآورده های نفتی) این شرکت هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد و صرفا به عنوان مجری عمل می کند

وی همچنین در این باره که شارژ نشدن سهمیه خودروهای شخصی به سامانه هوشمند سوخت ارتیاط دارد یا خیر نیز تاکید کرد: این سامانه با دقت همیشگی فعال است و هیچ مشکلی ندارد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، با مهم برشمردن تنویر افکار عمومی از عموم رسانه ها خواست در انتشار اخبار این حوزه بسیار مهم با دقت و درایت بیشتری عمل کنند تا از ایجاد هر گونه ابهام در افکار عمومی پیشگیری شود.

این درحالی است که سهمیه بنزین خرداد ماه همه خودروهای عمومی از جمله تاکسی، وانت بار و آژانس؛ ساعت ٢٤ پنجشنبه (٣١ اردیبهشت ماه) در کارت سوخت آنها شارژ شد.
برچسب ها: تدبیر24 ، سوخت‌گیری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
گفتند برای گران کردن نان برنامه ای ندارند ولی دیدیم که به نام آزاد پزی نان سنگک در شیراز از 500 گرم و 650 تومان شد 450 گرم و 950 تومان گفتند برای بنزین برنامه ای نداریم سهمیه را قطع کردند گفتند که مسکن مهر را تا پایان 94 تمام میکنیم بعد گفتند پایان 95 الان وزیر میگوید شاید چند دولت بعد پایان یابد گفتند عزت را به پاسپورت برمیگردانیم در عربستان برگشت گفتند برنامه 100 روزه داریم که اقتصاد را دگرگون میکند الان 2 سال میگذرد ولی 100 روز نشده گفتند مذاکره میکنیم با کدخدا تحریم برداشته میشود هر روز کدخدا تحریم اضافه میکند گفتند برنامه داریم برای بهبود کسب و کار کسب و کارها و تولیدی ها 2 سال است که به کمتر از 30 درصد ظرفیت کار میکنند و گفتند و گفتند و گفتند و گفتند و ........ ظاهرا در دولت راستگویان همه چی همان عمل میشود که میگویند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
فکر کنم دولت کمر همت به از بین بردن مستضعفین بسته کاش هر شش ماه یک بار انتخابات بود
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها