بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۵۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
هفته گذشته مدیر عامل شرکت هسا در جمع خبرنگاران خبری را اعلام کرد که سازمان هواپیمایی در طول یک هفته گذشته چند بار تلاش کرد آن را اصلاح کند تا سرانجام از خبر "تداوم ساخت ایران140" به احتمال "بررسی ساخت مدل جدید آنتونوف" برسد.
  تدبیر24: در صحبت‌های سیرتی به شکل کاملا واضح اعلام شد: خط تولید هواپیمای ایران 140 که در شرکت هسا قرار داشته و به دلیل سقوط سال 1393 اجازه پرواز ندارد، همچنان پابرجاست و تولید آن با وجود لغو مجوز‌های پروازی ادامه دارد.

هرچند پس از اعلام این خبر سازمان هواپیمایی تلاش کرد با تکذیبی سریع جلوی نشر انتقادات از این اقدام را بدهد، اما جابه‌جایی در نام‌گذاری این هواپیما باعث شد حتی تکذیبیه این سازمان نیز نتواند دردی را درمان کند.

خبر ساخت ایران 140 که از سوی مدیر عامل هسا تایید شده بود با تکذیب خبر ساخت آنتونوف 140 از سوی سازمان هواپیمایی تکمیل شد تا عملا این دو خبر دو حوزه کاملا متفاوت را پوشش دهند.

حالا و با گذشت حدود یک هفته از اعلام این خبر جهانگیریان - رییس سازمان هواپیمایی کشوری – اعلام کرده آنچه در صحبت‌های مدیرعامل شرکت هسا به آنها اشاره شده بود نه تداوم تولید که بحث تداوم بررسی‌ها و بازنگری‌ها بر روی هواپیمای آنتونوف بوده است.

طبق اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی آنتونوف 140 در حال حاضر نه اجازه پرواز داشته و نه تولید می‌شود و اگر بناست بار دیگر به خط تولید بازگردد باید بازنگری‌هایی در آن لحاظ شود که احتمالا مسیری طولانی و زمان‌بر در پیش خواهد داشت.

این صحبت‌ها در کنار تکذیب تلویحی صحبت‌های مدیر عامل هسا یک زنگ خطر دیگر را به صدا در می‌آورد و آن این است که هواپیمایی مانند ایران 140 که سازمان هواپیمایی اصرار دارد آن را آنتونوف بنامد و تاکنون بارها عملکردی منفی و غیرقابل دفاع از خود به جا گذاشته احتمال دارد دوباره تولید شده و به عرصه هوایی ایران بازگردد.

هرچند جهانگیریان تاکید کرده تولید مجدد این هواپیما نیازمند طی کردن مقدمات و شرایط پیچیده و زمان‌بری خواهد بود، اما با توجه به خاطره تاریخی ثبت شده از عملکرد این هواپیما مشخص نیست مسافران هوایی آیا باز هم برای پرواز به آن اعتماد خواهند کرد یا خیر.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها