بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۵۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
 تدبیر24آرمان نوشت:
روز گذشته برخی از تشکیل اولين جلسه‌ ستادی با عنوان نهاد عالي اصلاح‌طلبان خبر دادند و آوردند یک مجلس مشورتي که در آن سران جريان اصلاحات و نمايندگان احزاب موثر حضور دارند. در اين گزارش آمده است: «هدف اين نهاد ایجاد همدلي بين اصلاح‌طلبان و اعتداليون است و غايت آن کسب پيروزي در انتخابات مجالس پيش رو.» آریا نوشت؛ «بر پایه این گزارش در اولين جلسه «نهاد عالي اصلاح‌طلبان» رئیس دولت اصلاحات، عبدا... نوري، سيدمحمد موسوي‌خوئيني‌ها، محمدعلي نجفي، سيدهادي خامنه‌اي، مصطفي معين، محمدرضا عارف، سيدحسين مرعشي، محمدرضا خاتمي، محسن امين‌زاده، سيدعبدالواحد موسوي‌لاري و اکبر ترکان حضور داشتند.» در ادامه گزارش تاکید شده است: «برخي از جريان‌هاي مخالف اصلاحات با اتخاذ استراتژي «تفرقه» بر آن شدند دو موضوع را به‌صورت مساوي پيگيري کنند.» خط اول جدايي دکتر عارف از اصلاح‌طلبان توصیف شده و آمده است: «کناره‌گيري هوشمندانه محمدرضا عارف در انتخابات رياست‌جمهوري سال 92، نه‌تنها وضعيت او را در ميان اصلاح‌طلبان و حاميان دولت ارتقا داد بلکه به او يک تشخص سياسي داد و نشان داد که او می‌تواند در بزنگاه‌هاي تاريخي، هدف کوچک را قرباني کند تا به هدف بزرگ‌تر برسد.» از «اختلاف‌افکني بين شوراي مشورتي خاتمي با شوراي هماهنگي اصلاحات» نیز به‌عنوان جریان دوم یاد شده و در گزارش آمده است: «پس ازآن که نوعی تداخل کاري بين شوراي مشورتي و شوراي هماهنگي اصلاحات پدید آمد تلاش شد در القائات برخی رسانه‌ها، شوراي هماهنگي اصلاحات را رویاروي شوراي مشورتي ترسیم کنند.»
  اصل موضوع چه بود؟
با نگاهي به اين گزارش مي‌توان متوجه اشتباهي شد كه نويسنده در نگارش آن مرتكب شده است. مركزيت اصلاح‌طلبان تا كنون حول محور سه شورا يعني شوراي مشورتي، شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات و شوراي راهبردي بوده است. شوراي مشورتي اصلاح‌طلبان كه نقش مشاوره براي رئيس دولت اصلاحات را دارد پيش از انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم آغاز به كار كرد. شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات شورايي است كه نمايندگان احزاب اصلاح‌طلب گرد آمده در آن تصميم‌گيري مي‌كنند اما شوراي ديگر (كه كميته هم شناخته مي‌شود) شوراي راهبردي اصلاح‌طلبان است كه رئيس دولت اصلاحات اقدام به راه‌اندازی آن كرده است. شوراي راهبردي به اين منظور تشكيل شده است كه در انتخابات مجلس نهم اصلاح‌طلبان در استان‌ها و شهرستان‌ها بتوانند در يك ائتلاف جامع شركت كنند. تشكيل اين شورا باعث شد برخي اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات ماهيت اين شورا را موازي‌كاري با شوراي خود بدانند. اما آن چيزي كه باعث مي‌شد شوراي راهبري شكل بگيرد حضور شخصيت‌هايي از اصلاح‌طلبان بوده كه در هيچ حزبي عضويت ندارند. درنهايت اختلاف اصلاح‌طلبان يك اختلاف جزئي در مديريت استاني بوده است. با توجه به اين مطالب مي‌توان مشاهده كرد كه در گزارش هفته‌نامه صدا شوراي راهبري شناخته نشده است. همچنين در اين گزارش ليستي از افرادي ارائه شده است كه در جلسه خيابان ياسر حضور داشته‌اند. اين نيز جاي تعجب خواهد بود كه نام فرج كميجاني به‌عنوان رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات يا محسن رهامي، رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان به چشم نمي‌خورد. اين درحالي است كه نام اكبر تركان، مشاور رئيس‌جمهور در اين ليست ديده مي‌شود! از سوي ديگر حسين مرعشي، سخنگوي حزب کارگزاران در پاسخ به اينكه آيا نهادي ديگر در بين اصلاح‌طلبان تشکيل شده است؟ مي‌گويد: خبر دوستانم را تائيد نمي‌کنم. وي افزود: رئيس دولت اصلاحات بر حسب ضرورت‌هايي، افرادي را براي رايزني، مشورت و همفکري دعوت مي‌کند و اين جلسه هم با عنوان بررسي مسائل مهم کشور، بررسي نحوه کمک اصلاح‌طلبان به دولت و مسائل مربوط به مجلس آينده برگزار شد. عبدا... ناصری، عضو کمیته يا شوراي راهبردی اصلاح‌طلبان نیز مي‌گويد: 6 نفر از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عضو دائمی اين کمیته هستند و برای اینکه خیال مخالفان اصلاحات راحت شود، باید بگویم هیچ تفرقه‌ای در این فرآیند وجود ندارد. وی با بیان اینکه آقای صوفی، رئیس ستاد انتخاباتی آقای عارف هم در جلسات این کمیته حضور مستمر دارد، گفت: با توجه به این موضوع، میان ستاد عارف، شورای مشورتی و شورای هماهنگی در کمیته راهبردی کاملا وفاق وجود دارد و همه محوریت نهایی رئیس دولت اصلاحات را در این زمینه پذیرفته‌اند. ناصری مي‌گويد: کمیته راهبردی از ابتدا بنا نداشته و ندارد که وارد مصادیق انتخاباتی شود. این کمیته صرفا نقش سیاست‌گذاری کلان و جزئی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم بر عهده دارد. 
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها