بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۵۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
به كسر ثا و سكون يا و لام لغت عربي تخم و تخمه و خومه و به تركي پيلان افردي و در تنكابن گرگ جرواش و به فارسي بيد گياه نامند و گويند كه آن نوعي از حرشف است.
 تدبیر24ثيل(مَرغ) به كسر ثا و سكون يا و لام لغت عربي تخم و تخمه و خومه و به تركي پيلان افردي و در تنكابن گرگ جرواش و به فارسي بيد گياه نامند و گويند كه آن نوعي از حرشف است.

ماهيت آن: صنفي گياهي است كه در كنار آبها و راه و زمينهاي نمناك مي‌رويد و مفروش بر روي زمين و مخصوص به زماني نيست و شاخ‌هاي آن دراز و باريك و با گره‌ها و بندهاي بسيار و برگ آن بسيار ريزه و سرهاي آن تند و اندك صلب مانند صعتر و بر سر هر گرهي و بندي رسته و گل آن مابين سرخي و سفيدي و طعم گياه آن بي‌مزه و بيخ(ریشه) آن مادام كه تر و تازه است آن را مي‌خورند طعم آن شيرين بي‌مزه و با اندك حرافت(تیزی) و قبض و دواب آن را مي‌خورند و طعم گره‌هاي آن شيرين‌تر و صنف ديگر گره‌هاي آن عريض و نرم. و منبت(محل رویش) آن گفته‌اند در بابل بسيار است و در راه‌ها مي‌رويد.

طبيعت آن: سرد و خشك و با قوّت قبض و بيخ آن لذع(سوزاننده) و لطيف است.

افعال و خواص آن:

آشاميدن دم کرده یا جوشانده آن:

جهت دل پیچه، زخم های مثانه و سخت ادراری مفید می‌باشد.

دمکرده یا جوشانده ریشه آن:

جهت شکستن سنگ کلیه و زخم مثانه مفید می‌باشد.

و آب گياه آن:

به گزارش عصر طب،از نيم رطل (هر رطل معادل 409 گرم می‌باشد) تا يك رطل جهت رفع سموم اقسام مارها و سگ حارگزيده و سوزش ادرار و حبس شدن آن و همین‌طور در شکستن انواع سنگ‌ها، تب‌های گرم و بیماری سل به غایت مجرب است.

و ضماد ریشه آن:

جهت التيام جراحت‌هاي تازه و مادام كه خون‌آلود باشد و گزيدن حیوانات موذی و سمی نافع است.

ضماد خاكستر ریشه آن:

جهت قطع خون بواسیر (هموروئید) و تحليل ورم ها و خشکانیدن زخم ها به غایت نافع است.

و تخم آن:

 به غايت ادرارآور است و جهت قطع قي و اسهال و ريختن مواد به معده و احشا و شکستن سنگ کلیه و مثانه و زخم آن مفيد است.

و قسم سیّم آن را چون در ظرف زجاجی(شیشه‌‌‌ای) بر آتش ملايم بسوزانند و در ظرف مس بسايند ضماد آن را جهت قطع خون بواسير مجرب شمرده‌اند و گويند زياده بر سه مرتبه احتياج نمي‌شود كه هر مرتبه نيم درم(هر درم معادل سه گرم) آن را بمالند و ضماد تازه آن با روغن گل بغايت ملين و منضج و محلل است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها