بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۵۲۵۳۳
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
مهدی آيتی نماينده ادوار مجلس:
امروز پس از گذشت 2 سال از آن پيروزي بزرگ، دولت تدبير و اميد بايستي به مردم گزارش دهد كه در رابطه با حصرها و زندانيان، رد صلاحيت هاو... طبق قانون اساسي چه قدم هايي برداشته يامي خواهد بردارد؟
 تدبیر24:منتقدین/مهدی آیتی- از 24 خرداد 92 كه جبهه اصلاحات آقاي روحاني را بر كرسي رياست جمهوري نشاند تاكنون 2 سال مي گذرد و در اين دو سال ارزيابي عملكرد دولت تدبير و اميد در چهار بخش سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي قابل انجام بوده و نتايج جالبي از آن استخراج مي شود.
امروز پس از گذشت 2 سال از آن پيروزي بزرگ هنوز در فضاي سياسي كشور اتفاق تازه اي نيفتاده و روشنفكران و آزادي خواهان در چهارچوب قانون اساسي در برگزاري مراسم و مجالس خود آزادي كافي ندارند و حتي اشخاصي نظير علي مطهري نماينده مجلس و فرزند علامه شهيد آيت ا... مطهري حق سخنراني در مجامع و محافل را ندارد و همچنان گروه هاي بدون شناسنامه و گروه هاي فشار و خشونت به راحتي اشخاص را تهديد مي كنند و جلسات را برهم مي زنند اما رييس جمهور همچنان سخنراني مي كند.
امروز پس از گذشت 2 سال از آن پيروزي بزرگ كماكان احزاب، نهادهاي مدني، مطبوعات، رسانه ها، ناشران، خانه فيلم، خانه هنرمندان، كانون نويسندگان، كانون وكلا و اهل قلم در انتظار گشايش فضاي سياسي كشور طبق قانون اساسي هستند اما هيچ اتفاق مهمي تاكنون نيفتاده و رييس جمهور همچنان سخنراني مي كند.
امروز پس از گذشت 2 سال از آن پيروزي بزرگ هنوز نيمي از مديران احمدي نژاد بر سر كارند و در عوض نخبگان سياسي و دولتمردان باتجربه همچنان از كار بركنار و خانه نشين هستند و رييس جمهور همچنان سخنراني مي كند.
امروز پس از گذشت 2 سال از آن پيروزي بزرگ، دانشگاه ها در فضاي خمود و جمود سياسي بسر مي برند و دانشجويان در دلسردي و نااميدي روزگار مي گذرانند و حتي مهمترين دانشگاه كشور يعني دانشگاه تهران هنوز بدون رييس است ولي رييس جمهور همچنان سخنراني مي كند.
امروز پس از گذشت 2 سال از آن پيروزي بزرگ، هيچ تغيير و تحولي در حقوق اقليت هاي ديني و مذهبي و حقوق اقوام و اديان و ايرانيان خارج از كشور صورت نگرفته اما رييس جمهور همچنان سخنراني مي كند.
امروز پس از گذشت 2 سال از آن پيروزي بزرگ، زنان و جوانان به عنوان دو قشر بزرگ و آسيب پذير جامعه به اميد تدبير دولت نشسته اند ولي در اين رابطه هيچ اتفاق تازه اي نيفتاده جز اينكه رييس جمهور همچنان سخنراني مي كند.
امروز پس از گذشت 2 سال از آن پيروزي بزرگ، مردم به اميد دولت اميد براي خبرهاي خوش از قبيل كاهش گراني، تورم، بيكاري، اعتياد، طلاق، تخريب محيط زيست و امثال آن به انتظار نشسته اند اما خبري نيست جز اينكه رييس جمهور همچنان سخنراني مي كند.
امروز پس از گذشت 2 سال از آن پيروزي بزرگ، ملت و بويژه جوانان براي تحقق شش امر مهم و ضروري زندگي كه در قانون اساسي هم ذكر شده يعني ازدواج، اشتغال، تحصيل، مسكن، بهداشت و ورزش روزشماري مي كنند ولي خبر تازه اي در راه نيست غير از اينكه رييس جمهور همچنان سخنراني مي كند.
امروز پس از گذشت 2 سال از آن پيروزي بزرگ، همه به تماشا نشسته اند تا ببينند دولت تدبير و اميد چگونه مي خواهد با فساد اقتصادي و فساد اداري برخورد كند و چگونه قواي سه گانه به كمك هم مي خواهند در سالم سازي جامعه، رفع تشويش مردم، افزايش رفاه و آسايش و آرامش جامعه اقدامات كارساز و اساسي بنمايند و شعارها و وعده هاي انتخاباتي را تحقق بخشند اما رييس جمهور همچنان سخنراني مي كند.
امروز پس از گذشت 2 سال از آن پيروزي بزرگ، ملت بزرگ ايران حق دارد از دولت تدبير و اميد و دولت اعتدال و توسعه بپرسد در رابطه با هدفمندي يارانه ها، پولشويي، سوانح و حوادث، تصادفات جاده اي، آلودگي هوا و ريزگردها، خشكسالي، قاچاق، اسكله هاي غيرقانوني و واردات بي رويه چه كرده است؟ و پاسخ دولت بايد غير از اين باشد كه در جواب مردم و در سفرهاي استاني بگوييم رييس جمهور همچنان سخنراني مي كند.
و بالاخره امروز پس از گذشت 2 سال از آن پيروزي بزرگ، دولت تدبير و اميد بايستي به مردم گزارش دهد كه در رابطه با حصرها و زندانيان، رد صلاحيت ها، حقوق شهروندي و مدني، فضاي سياسي – امنيتي طبق قانون اساسي چه قدم هايي برداشته يا مي خواهد بردارد؟ و آنگاه پاسخ صريح و شفاف دولت ان شاا... آن نباشد كه مردم بگويند رييس جمهور همچنان سخنراني مي كند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱۴
حنانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
5
3
بسیار عالی جناب آیتی عزیز
الحق و الانصاف که اصلاح طلبی!
پاسخ ها
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
چه عجب خودي هاي دولت هم به ستوه اومدن

من فقط ي چيزا ميدونم دولت تدبير و اميد با كليد پنبه سرها را مي بره
امیرصالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
5
2
میخواستم بگم یکی نیست که حرف دل ما خاتمی چی هارو بزنه دیدم که شما زدی. مرسی مهندس جان. بنده در ستاد آقای عارف بودم.باور بفرمایین با اکراه به روحانی رای دادم فقط چون سیدما گفت روحانی منم گفتم چشم. بخاطر همین امروز حقم رو میخوام. رای م رو میخوام. شما زبان گویای ما باش
پاسخ ها
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
ببخشيد اين سيد شما خيلي خش هسن
كلا سر بالا هستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
4
1
من خودم يك اصلاح طلبم و متاسفانه و از روي اجبار با كنار رفتن عارف به روحاني راي دادم خوشبختانه آقاي روحاني هيچگاه نگفته كه يك اصلاح طلب است آقاي روحاني با راي ما بالا اومد ولي از پشت به ما خنجر زد با انتخاب وزيراي نا كارمد و اصولگرا مثل وزير كشور و بعدش بعضي استاندارها كه علنا روز اول گفتن ما مشاور ...هستيم و با اجازه ايشون اومديم (استاندار ...) اين دهن كجي به ما اصلاح طلبان نيست؟ آيا آقاي روحاني يك راي اصولگرا داشت ؟ ما كارمنداي استانداري بدترين دوران اقصاديمون رو در طي دوره آقاي روحاني سپري كرديم آقاي روحاني ما با كسي عقد اخوت نبستيم ديگه راي ما اصلاح طلبها رو نداري خود داني
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
با رأی شما بالا اومد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

اگه شما رأی داشتید که عارفتون رو با اون افتضاح مجبور به کناره گیری نمی کردید!
اگه می موند اونهایی که سال 88 دروغ کثیف تقلب رو ساز کرده بودند روسیاه می شدن دیگه!
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
ناشناس جون دمت گرم
حرف حق همينه
بي بي سي هم در سالگرد فتنه88 اعتراف كرد كه همش دروغ محض بوده
هنوز آقايون و خانوما خوابن
مرگ بر كساني كه فكر و هن عده اي را نسبت به نظام بد كردند و خدا را شكر كه عده اي فهميدن چه تفكري اهل خدمت هست
حداقل از اينا بيشتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
2
5
امروز پس از گذشت 2 سال از آن پيروزي بزرگ، مردم به اميد دولت اميد براي خبرهاي خوش از قبيل كاهش گراني، تورم، بيكاري، اعتياد، طلاق، تخريب محيط زيست و امثال آن به انتظار نشسته اند اما خبري نيست جز اينكه رييس جمهور همچنان سخنراني مي كند.

اینو هستم!
با این که من افسادطلب نیستم!

این رو هم اضافه می کردی که روحانی همچنان فحاشی می کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
درود
حقیقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
1
1
خدا کند دراین دو سال مانده تمام مدیران نالایق دولت گذشته بر گنار شوند تا همچون دیگر مدیران دولت بدل شهید رجایی همه اختلاس آنها در دولت گذشته بر ملا شود تا مدیران دولت گذشته سر کار باشند نخواهند گذاشت اختلاس آنها بر ملا شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
ان شاءالله دو سال دیگه همه مدیران نالایق این دولت هم برکنار می شوند و مردم اشتباه 92 را به نیکوترین وجهی جبران می کنند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
مجید جان دلبندم فعلا که سخن بر سر اختلاس مقامات این دولت و پرونده های سیاه ایشان است!
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
1
0
عالى بود مهندس.
ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
2
مرگ بر هر كسي كه در حق اين ملت خيانت ميكنه....
حالا ميخواد
اصول گرا باشه
يا اصلاح طلب
يا اعتدال گرا
هر كي ميخواد باشه بايد طبق قانون به اشد مجازات برسه
آقايون اصلاح طلب مخاطب اين سايت به اصلاح مفيد
ي خورده فكر كنيد... بخدا قسم هيچ فرد با شعوري در اين جامعه با فساد موافق نيست و با خيلي از چيزها...

ببينيد ما نقطه مشترك فراوان فراوان داريم
ولي بعضي وقت ها همه ما بايد مواظب باشيم با خدا و قرآن و پيامبر و دين اسلام بازي نكنيم

آخه حجاب يك فرد حرف سخص من يا فلان كس هست؟؟؟!!
و خيلي از اين دست مسائل

بخداوندي خدا اگر قبول داريم قرآن براي همه زمان ها ملاك هست

خيلي وقتها بايد جلوي خيلي از كارها را خودمان بگيريم و از مسئولين مكرراً و مرتباً مطالبه كنيم

عزيزان دل وقتي فردي با ظاهر زننده و غيرشرعي و برخلاف نص صريح قرآن مياد بيرون و يا در اين سايت و خيلي جاهاي ديگه ما به نمايش ميگذاريم

بر اساس حرف خدا و دين اسلام
براساس حقوق شهروندي
براساس قانون
براساس عقل و منطق سالم

آرامش جامعه به هم ميخوره
حالا اگه بد ميگم دليل بياريد چرا؟؟؟؟؟
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها