بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۵۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
به هنگام ورزش معمولا ورزشکاران احساس درد می‌کنند اما این درد ممکن است خوب یا بد باشد. هر ورزشکار باید تفاوت این دو نوع درد را بداند.
 تدبیر24: درد، زبان بدن است که به ما اعلام می‌کند اتفاقی در بدن افتاده است. با این حال درد خوب و درد بد به هنگام ورزش کردن با یکدیگر متفاوت است. ورزشکاران اگر بتوانند تفاوت این دو نوع درد را با هم تشخیص دهند، می‌توانند از آسیب‌دیدگی‌ جلوگیری کنند.

* درد خوب

این درد باعث می‌شود که بالا رفتن و پایین آمدن از پله‌ها سخت شود، بعضی از عضلات می‌سوزند. شما این درد را در عضله‌ای احساس می کنید که به هنگام ورزش بر روی آن تمرکز کرده‌اید. در واقع روز بعد از ورزش معمولا این درد در عضلات ایجاد می‌شود.

برای مثال اگر روزی 50 دراز و نشست رفتید و در ماهیچه‌های شکم احساس درد کردید. این درد خوب است اما اگر در کمر احساس درد کنید باید طریقه ورزش کردن خود را اصلاح کنید. به طور کلی درد و سوزشی که کمتر از 48 ساعت بعد از ورزش ایجاد شود معمولا خوب است.

* درد بد

دردی که بسیار شدید باشد و تنها در یک نقطه از بدن ایجاد شود ممکن است بد باشد. دردهای بد چند نوع هستند:

1 – کشیدگی عضلات

اگر ناگهان احساس انقباض در عضلات داشته باشید ممکن است دچار کشیدگی عضله شده باشید. اگر این درد احساس شد باید ورزش را متوقف کنید تا عضله ترمیم شود. اگر درد بیشتر از دو هفته‌ در بدن باقی بماند و با هر حرکت کوچکی احساس شود معمولا خوب نیست.

2 – درد در مفاصل

اگر ناگهان درد شدیدی در کمر یا سوزش و درد در مفاصل احساس کنید ممکن است به آنها فشار آمده باشد. درد در مفاصل نشان می‌دهد که عضلات یا بافت‌های نرم اطراف مفاصل همچون غضروف و تاندون‌ها نمی‌توانند کاملا فشار را جذب کنند.

3 – دردی که افزایش می یابد

هر گونه دردی که با گذشت زمان افزایش می یابد و بدتر می‌شود بد است. اگر چنین دردی احساس کردید ورزش را متوقف کنید و با پزشک مشورت کنید. به طور کلی دردهایی که آسیب‌دیدگی‌ ایجاد می‌کنند معمولا بر اثر استفاده بیش از حد از عضلات یا مفاصل به وجود می‌آیند.

برای جلوگیری از درد باید قبل از ورزش بدن را گرم کرد. گرم کردن بدن باعث افزایش انعطاف پذیری و انبساط عضلات می‌شود و احتمال آسیب‌دیدگی‌ را کاهش می‌دهد. ورزشکاران باید به زبان بدن توجه کنند و در صورت ایجاد درد به ورزش را متوقف کنند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها