بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۵۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
مدیر‌کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: نرخ بیکاران گلستان در سال 92 حدود 10 و نیم درصد بوده است، این در حالی است که این مقدار در سال گذشته به 12.7 درصد رسیده است.
 تدبیر24:  امرالله عباسی  افزود: با توجه به اینکه 3 درصد افزایش بیمه داشتیم و اشتغال‌زایی انجام‌گرفته است، اما افزایش نرخ بیکاری استان نشان از آن دارد که تعدادی کارجویانی که وارد بازار کار می‌شوند، بیش از افرادی هستند که جذب بازار کار شده‌اند.

عباسی با اشاره به اینکه ۹۶ تشکل کارفرمایی و ۳۴۲ تشکل کارگری وجود دارد، گفت: قصد ما این است تا امسال تشکل کارفرمایی استان را افزایش دهیم تا زمینه برای حضور کارآفرینان و شناسایی استعدادهای آن‌ها و بسترسازی برای این ظرفیت‌ها مهیا شود.

به گفته عباسی، در سال جاری ارتقاء ایمن‌سازی محیط کار و توانمندسازی کارگاه‌ها در دستور کار این اداره در سال جاری خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه تعاونی‌های غیرفعال استان نسبت به تعاونی‌های فعال آمار بالاتری دارد، به‌خصوص در شهرستان‌های گالیکش و مینودشت گفت: در نظر داریم تا تعاونی‌های فعال را قدرتمند و تعاونی‌های نیمه فعال را فعال کنیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از نیروی کار بومی باعث رفع معضل بیکاری و توسعه خواهد شد، اظهار کرد: در واحدهای صنعتی باید از مهندسان و نیروهای کار بومی استفاده شود تا به دنبال آن شاهد رفع معضل بیکاری و توسعه‌ی استان باشیم.

در همین خصوص عبدالکریم رجبی نماینده مردم مینودشت و کلاله در مجلس با اشاره به اینکه مردم شرق گلستان مشکلات زیادی دارند، گفت: بیشترین مشکل مردم گلستان بخصوص شرق آن در بخش اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه باید 25 درصد کار کشور با تعاونی‌ها واگذار شود، گفت: تعاون ریشه در دین ما دارد که به‌درستی به آن توجه نشده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه میزان بیکاری گلستان به‌درستی اعلام نمی‌شود، گفت: میزان بیکاری استان 12 درصد اعلام می‌شود، اما 70 درصد مراجعات مردمی به دفاتر شهرستانی ما مربوط به کار است.

رجبی ادامه داد: بیکاری گلستان بیش از این ارقام است و به دلیل عدم وجود زیر ساخت‌های اشتغال ‌به‌ویژه در شرق استان بیشتر به چشم می‌خورد.

وی افزود: عمده کار مردم شرق گلستان کشاورزی است و دولت باید در بخش رونق صنعت این شرق گلستان کارهای اساسی انجام دهد.

به گفته رجبی، در بودجه سال جاری کشور 4 هزار میلیارد ریال برای حوزه اشتغال جوانان در نظر گرفته‌شده که امید است با جذب آن بتوانیم بخشی از مشکل جوانان حوزه انتخابیه را برطرف کنیم.

رجبی با گلایه از عملکرد اداره ورزش و جوانان در بخش جوانان گفت: در مجلس به دنبال طرحی هستیم تا مسائل و مشکلات جوانان را از اداره ورزش و جوانان تفکیک کنیم.

وی افزود: به دلیل غافل شدن اداره ورزش و جوانان از مشکلات جوانان و صرف پرداخت به مسائل ورزشی و دور ماندن از مشکلات اشتغال و ازدواج به دنبال واگذاری امور جوانان به معاونت ریاست جمهوری هستیم.

فرماندار گالیکش نیز با اشاره به اینکه وضعیت اشتغال در استان از جمله شهرستان گالیکش از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، گفت: شهرک صنعتی گالیکش هنوز فعال نشده و این موضوع باعث بروز آسیب‌هایی درزمینهٔ اشتغال شده است.

حسن خسروی گفت: عمده فعالیت مردم منطقه کشاورزی است. گالیکش منطقه کشاورزی و دامپروری است، اما دامپروران شهرستان طی سالیان اخیر دچار آسیب‌های جدی شده‌اند. با توجه به مشکلات آب حوزه کشاورزی نیز با مشکل روبه‌رو شده است که نیازمند نگاه ویژه در این حوزه‌ها هستیم.

نماینده دولت در شهرستان گالیکش با اشاره به اینکه کارگاه‌های کوچک می‌تواند به بحث اشتغال کمک کند، افزود: مقدمه ایجاد این کارگاه‌ها آموزش حرفه‌ای مشاغلی است که بازار کار و فروش داشته باشند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها