بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۵۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
گویی قرار نیست پرونده تاخیر بی اطلاع در پروازهای هوایی کشور به سرانجام برسد و همین امر باعث شده این موضوع به یک اپیدمی برای مسافران تبدیل شود .بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی تاخیر پروازی تا نیم ساعت ایرادی ندارد، اما در صورت تاخیر بیش از نیم ساعت، ایرلاین‌ مربوطه باید علاوه بر جوابگویی به مسافران ، با پرداخت خسارت رضایت آنان را جلب کنند.
تدبیر24:  قانونی که مانند سایر قوانین در کشور ما تنها جنبه نمایشی دارد و بسیاری از مسافران از آن آشنایی ندارند و اگر هم دارند زیاد توفیقی به حال آنها نمی کند چرا که اگر این قانون اجرا شود قطعا صف طولانی برای شکایت و پرداخت خسارات در ایر لاین ها شکل خواهد گرفت .
 
حداقل انتظار مسافرانی که پروازهای هوایی را به عنوان یکی از مسیرهای رسیدن به مقصد انتخاب می کنند اطلاع رسانی دقیق و به موقع در خصوص لغو و یا تاخیر در پروازهاست که متاسفانه ایرلاین های ایرانی کمتر توجهی به آن می کنند .
هر چند تاخیر و یا لغو پروازها یک امر طبیعی تلقی می شود و تکرار و بازگو کردن آن هم هیچ اثری در تغییر قوانین و جریمه ایرلاین ها ندارد اما شاید اطلاع رسانی در این حوزه  تلنگری باشد برای مسئولان که گمان می کنند زمان برای مردم هیچ اهمیتی ندارد.
پرواز ساعت10:20 شماره 5227 هواپیمایی" آتا"  از مقصد تهران به اردبیل بدون هیچ اطلاع رسانی به یکباره بر روی تابلوی اطلاعات پرواز تغییر و به ساعت 11:40 که البته اگر این زمان نیز به تاخیر نیافتد موکول شد!
مسئولان این ایرلاین هیچگونه پاسخی به مسافران در این زمینه ارائه نمی دهند تا تکلیف مسافران مشخص شود . در این بین تنها مسافران هستند که دچار ضرر و زیان چه از لحاظ  مادی و چه بسا روحی خواهند شد. چه بسیار مسافرانی که شاید در  مقصد دارای مشکلی هستند که باید هر چه سریع تر خود را به آنجا برسانند و هر ثانیه تاخیر آن ها شاید زمانی را برای جبران بعدی باقی نگذارد.
به طور مثال یکی از مسافرین این پرواز در گفت و گو با خبرنگار " نفت ما " عنوان کرد: بنده باید ساعت 12 در جلسه ای در اردبیل حضور داشته باشم  .اما متاسفانه به دلیل تاخیر در این پرواز به جلسه مهمی که می بایست الان باشم قطعا نخواهم رسید و پاسخگوی این ضرر و زیان بنده چه کسی خواهد بود؟!
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها