بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۵۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
طبق روال همیشگی بازهم گالری‌ها و نگارخانه‌ها فرصت‌های تازه‌ای را با هنرمندان وآثار جدید برای علاقه‌مندان و هنردوستان فراهم آورده است
تدبیر24: فاطمه شهدوست؛ وقتی از گرمای هوا به ستوه می‌آیی و از این روز‌های بی‌سر‌و‌ته تابستانی خسته می‌شوی، وقتی مدام به دنبال راهی برای گذراندن این ایام می‌گردی و دلت برای یک تفریح درست پر می‌زند ولی باز می‌مانی که چه‌کار کنی، اگر کمی به هنر علاقه داشته باشی نگار خانه‌ها و گالری‌ها جای مناسبی برای گذراندن یک بعد‌از‌ظهر طولانی تابستانی هستند. این مکان‌ها هر هفته با کلی آثار جدید و جذاب در عرصه‌های مختلف فضا و زمان مناسبی را برای پر کردن  اوقات فراغت هنردوستان در نظر می‌گیرند.
 
این هفته نیز حدود 17 گالری با کار‌های جدیدی از این دست پذیرای بازدیدکنندگان هستند از جمله گالری گلستان با مدیریت لیلی گلستان از جمعه دوم مرداد نمایشگاه صد اثر صد هنرمند را برگزار می‌کند. در این نمایشگاه آثاری در مدیا‌های مختلف و متنوع مانند طراحی، نقاشی، حجم و مجسمه، چاپ دستی و... از حدود 100 هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود.
 
علاقه‌مندان به این نمایشگاه می‌توانند همه روزه به جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به محلی این گالری به نشانی خیابان دروس، خیابان كماسایی، پلاک 34 مراجعه کنند.
 
*نگار خانه راه ابریشم
 
این گالری نیز تا 14 مرداد ماه میزبان نمایشگاه گروهی با عنوان «تابستانه» است که در آن هنرمندانی چون بزرگمهر حسین پور، فرشید مثقالی، شادی قدیریان، جلال سپهر، سارا ابری، آبنوس البرزی، علی و رامیار، صبا علیزاده،  هاوار امینی، آیلار دستگیری، لادن ابراهیمیان، حامد فرهنگی، بابک کاظمی، مسعود قرائی، علی کاظمی، نسام کشاورز، مسعود کشمیری، سلمان خوشرو، هومن مهدی‌زاده جعفری، تهمینه منزوی، لیلی رشیدی، بهنام صدیقی، فرزان سجادی، نسترن صفائی، شاهد صفاری، حمید شمس، محمد طباطبائی، گلناز طاهری، مریم تخت کشیان، مهدی وثوق‌نیا با کار‌های خود د آن حضور دارند.
 
در متنی راجع به این نمایشگاه آورده شده: این تابستان، گالری راه ابریشم از دوستان و حامیان همیشگی‌اش برای نمایشگاه فروش تابستانی خود دعوت به عمل می‌آورد. در این نمایشگاهی طیف متنوعی از آثار هنری معاصر همچون مجسمه سازی، عکاسی، نقاشی و طراحی، با تکنیک‌های مختلف ارائه می‌گردد. این مجموعه، انتخابی است برای نمایش آثار هنرمندان معاصر ایرانی.
 
علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 به نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک210 مراجعه کنند.
 
*جوان تر از زندگی  
 
گالری شیرین واقع دركریمخان زند، خیابان سنایی، كوچه‌ی سیزدهم، پلاک 5 توسط هومن نوبخت اقدام به برگزاری نمایشگاه گروهی عکاسی با عنوان جوان‌تر از زندگی تا 14 مرداد کرده است.
 
این نمایشگاه مجموعه‌ عکسی از هنرمندان جوان است که نوبخت مسئول برگزاری آن در خصوص این نمایشگاه بیان کرده است: نقد آثار در این جا نسبت به جنبه ی اقتصادی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است و این نمایشگاه می‌تواند به منزله یک سکو پرتاب برای آغاز کار حرفه‌ای این هنرمندان باشد.
      
نسرین ابریشمی، ستاره اسماعیل‌زاده، مریم اصغری، سهیل بهروزی، بهنام بهشاد، پارسا بهشتی، مرجان تبریزی، البرز تیمورزاده، اردشیر ثابتی، کارن جان‌نثاری، بابک حقی، هوفر حقیقی، فردید خادم، دانیال خدایی، حامد خسروی، مسعود درودیان، فتانه رحیمی، فرشید ریاحی‌پناه، امید زاهدی، راحله زهره‌ای، احسان زینعلی، مهدیه زینی اسکویی، طاها سرایی، رهام شامخ، بنفشه شیخ‌مرادی، میلاد صفابخش، فهیمه صفاری، شاهین طلایی، هامون علیپور، کاوه علیرضایی، نیکو فرهانی، سبا قدیریان، مصطفی کاظمی مطلق، فرزام کشت‌پور، شاهین کمالی، محمدرضا ماندنی، امین محمدی، سارا مدقالچی، آزیتا مشایخی، پویان مطیعی، ارشاد مظلومی، احسان مهذب، نازنین میرزابیگی، کامیار مینوکده، مهدی ناظری و حامد نصرآبادیان از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.
 
برای دیدن این نمایشگاه همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت 11 تا 19 می‌توانید به گالری شیرین مراجعه کنید.
 
*من 4، ریشه‌ها در گالری لاله
 
نمایشگاه گروهی دیگری که دور چهارم برگزاری آن است از 2 تا 15 مرداد در نگارخانه لاله واقع درخیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی از ساعت 9 تا 19 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.  
 
من 4 با موضوع ریشه‌ها که تا کنون سه دوره از آن برگزار شده شامل آثار هنرمندان تجسمی است که به انتخاب جاوید رمضانی جمع‌آوری شده‌اند، در قسمتی از بیانیه ی این نمایشگاه آمده است:« ریشه‌ها» نمادی مفهوم «ریشه‌ها» به مجموعه‌ای از فراشدهای حاصل از ثبات و ایمان می‌پردازد که تکیه بر مفهوم هویت و دیگر ‌شدن و بودن دارد.
 
دغدغه این مجموعه پرسش از خودآگاهی و تحولات ناخواسته  در زمان و مکان می‌باشد و از سویی بیان آن چالش درونی‌ای است که در هر فرد جستجوگر و طبعا هنرمند حضور داشته و فصل مشترک خود را با فضا و اجتماع  در آن مطرح می‌کند. مقصد این نمایشگاه ایجاد مجموعه‌ای از قصه‌ها، تعابیر، باورها و خاطرات، در قالب معناجویی اثر هنری، با تاکید بر منِ خودآگاه در مسیر رها شدن و روندی برای تحکیم اقتدار و اراده است.
 
علی یحیایی، بهراد شریفی، امیرکوشامنش، مسعود جزنی، نیلوفر تقی‌پور، حامد حکیمی، نگین فیروزی، مریم اسدی، مریم روشنفکر، سحر افتخارزاده، زینب ثقفی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.
 
*فالنما
 
فالنما عنوان نمایشگاه خطاطی-کلاژ  سولماز نراقی است که از 2مرداد تا 21 ام این ماه در گالری شهر کتاب فرشته برقرار است.
 
نراقی در متنی در خصوص این نمایشگاه آورده است: هدف از خطاطی متن، اجرای زیباتر و به تعبیری «خوشگل»تر کلام- به رسم مألوف- نبوده است، بلکه بیش از هر چیز برآن بوده تا دیالوگی بصری را با متن برقرار سازد. در راستای این هدف کوشیده¬ام از امکان‌های مغفول مانده‌ خط و همه¬ چیزهایی که به حکم سنت، دورریز و چرک نویس تلقی می‌شوند و به حکم مدرنیسم، منسوخ، بهره‌برداری زیباشناسانه کنم. در طول سال‌ها تحصیل و تدریس خط، به تدریج نسبت به ظرفیت‌های بصری کاغذهای کثیف و نامرتب مشق که با رقم استاد حک و اصلاح شده‌اند حساس شدم و دلم می‌خواست به یاری نیروی احیاگر «نقص»، از شسته‌رفتگی چغر خوشنویسی خلاص شوم و به کمک تکه‌های رنگ‌باخته  فالنامه‌ها، از شبح «والایی» و شکوه هنر رسمی بگریزم. کنار هم قرار گرفتن این اجزای به ظاهر ناهمگون جنبه‌ی طنزآمیزی به نسخه‌ی خطاطی شده بخشیده است که نقطه اشتراک آن با متن است. حتا شاید بتوان رابطه متن با نسخه نستعلیق آن را همچون رابطه فال و شاهد فال تعبیر کرد. در واقع بایستی به نسخه خطاطی شده، همچون یک شعر مستقل انضمامی(کانکریت) نگریسته شود که روابط معنایی خود را دارد و بناگزیر اقتدار مولف را در ترتیب و توالی سطرها به پرسش می‌کشد و دست خواننده را برای قرائت بازتر می‌گذارد. می‌توان به ترتیب سطرها در متن تایپی همچون پیشنهاد مولف نگریست و به نسخه نستعلیق همچون عرصه‌ای که به روی مناسبات درونی اجزا باز است.
 
برای دیدن خط‌نگاره‌های این هنرمند می‌توانید همه روزه از ساعت 11 تا 21 به شهرکتاب فرشته واقع درمیدان تجریش، خیابان شهید‌دربندی (مقصودبیک)، نرسیده به چهار‌راه حسابی، پلاک 32    
مراجعه کنید.
 
*هنر صدا در نگارستان آن
 
گالری آن واقع درونک، خیابان سئول، شماره40 همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 11 تا20 میزبان مجسمه‌های مهسا کریمی‌زاده و وداد فامورزاده با جمع آوری دلارام کیا است.
 
برای دیدن این مجسمه‌ها می‌توانید تا 14 مرداد به گالری آن مراجعه کنید.
 
*رنگین کمان مهر در آشیانه مهر
 
نگارخانه آشیان‌مهر از این جمعه تا اول شهریور‌ماه میزبان نمایشگاه گروهی از نقاشان و هنرمندان مطرح عرصه هنر‌های تجسمی است.
 
در این نمایشگاه حدود 9 هنرمند با کار‌هایشان حضور دارند از جمله می‌توان به  بهزاد شیشه گران، علی تن، مهرداد خطایی، احمد وکیلی، آرمان یعقوب پور، محمد خلیلی و...  اشاره کرد.
 
این گالری به نشانی تهران- میدان انقلاب- خیابان کارگرشمالی- بالاترازنصرت-کوچه جعفرزادگان- پلاک 2 به غیر از 5شنبه و جمعه‌ها فاز ساعت 9 تا 17 میزبان علاقه‌مندان است.
 
*شهر آرزو‌ها
 
این عنوان نمایشگاه خط- نقاشی است که تا 11 مرداد در گالری ترانه باران به نشانی خیابان شریعتی، پل رومی، خیابان شریفی منش، نبش کوچه لادن پلاک27، برقرار است.
 
محمد باقر(امین) اشرفیان خالق آثار این نمایشگاه است و علاقه‌مندان جهت دیدن کار‌ها یاین هنرمند می‌توانند همه روزه به جز جمعه از ساعت 9 تا 18 به این گالری مراجعه کنند.
 
*گالری آناهیتا
 
این نگارخانه از 2 تا 19 مرداد میزبان نمایشگاه گروهی حدود 3 هنرمند است.
 
گلناز حسینی،‌ شهریار قرائی و مهرناز دالوندی از هنرمندانی هستند که با آثار نقاشی خود در این نمایشگاه حضور دارند؛ علاقمه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 21 به محل این گالری واقع درخیابان قائم‌ مقام ‌فراهانی، پایین‌تر از خیابان استاد‌مطهری، کوچه شبنم، پلاک 3مراجعه کنند.
 
*واقعیت موازی در گالری هما
 
گالری هما نیز تا 13 مرداد میزبان نقاشی‌های علی ملک با عنوان واقعیت موازی است.
 
در متنی راجع به این نمایشگاه آمده است:  واقعیت موازی عنوان آخرین مجموعه آثار علی ملک به مفهوم دیده بارگی در هنر اشاره دارد . بیشترین جنبه معرفتی این گونه‌های هنری این ست که در ارائه تصویری غیر واقعگرایانه از مناسبات بسیار تواناست، آنجایی که قرارست هنر در منتهاالیه جنبه‌های نمایشانه خودش عرض اندام کند و بدین واسطه واقعیت را به هیچ انگارد. علی ملک این گرایش در آثارش را ناشی از سینمایی بودن آن می‌داند و می‌گوید‌: صادق تیرافکن در مصاحبه‌ای گفته بود اگر فرصت کارگردانی تئاتر را پیدا می‌کرد سراغ عکاسی نمی‌رفت، من هم اگر امکان ساخت ذهنیتم با سینما را داشتم قطعا نقاشی یا مجسمه نمی‌ساختم. سینما شکلی از راه حل‌های محتوایی و ریختی را پیش کشیده که تا پیش از ظهورش در هنرهای دیگر مطرح نبوده است؛ سینما در عین بیانگری، ساده، هرهری و بازیگوش و در عوض تاثیرگذار است. در ذهنیت عام فارسی معنای سینما را اغلب با سرگرمی مترادف می‌گیرند و از آنجایی که عشق سینما هستم عاشق این غلط رایج شده‌ام؛ در نتیجه نقاشی‌های من همگی دارای وجوهی از این احساس دوگانه نسبت به جدیت و تفنن هستند.
 
جهت دیدن این آثار می‌توانید همه روزه از ساعت 11 تا 19 به نشانی  خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک مراجعه کنید.
 
*ابتدا پرنده بود
 
این عنوان نمایشگاه خاصی از عکس‌های حمید مهدوی است، که تا 8 مرداد در گالری ایده پارسی واقع در خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط ، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک 28 میزبان بازدیدکنندگان است.
 
مهدوی در متنی راجع به این نمایشگاه گفته: آنگونه می‌اندیشیم که روح آدمی پس از مرگ به پرواز می‌آید و چه بسا می‌توان گفت ... آن، قبل از وارد شدن بر جسم پرنده‌ای بی‌پروا بوده است که جهان را یکسره زیر سایه بالهای خود طی نموده. و بی شک شوق پرواز همچنان بعد از اختراع ابزار آن، باز هم در جان آدمی ماناست. او در معراج، در میلاد، در مرگ، و در هر تحرک معنوی خود را پرنده‌ای می‌یابد. و باشد که اینگونه متصور شویم ادمی که روح است، پرنده ایست بی پروا، در انتظار رهایی...
 
*گفتگوها-ایران
 
مرکز هنر‌های معاصر سازمان آب تا 22 مرداد میزبان نمایشگاه جالی از هنرمند صربی است، متن معرفی این نمایشگاه به این شرح است: نخستین نمایشگاه انفرادی هنرمند صرب «دیان کالودجروویک» با عنوان «گفتگوها-ایران» در سازماناب برگزار می‌شود. او در این نمایشگاه، اینستالیشن صدا و مکان‌محور شش کاناله‌ای ارایه می‌کند که در امتداد مجموعه‌ای با عنوان « گفتگوها: هولاهوپ، کش‌بازی، تیله‌بازی و شن» قرار می‌گیرد.
 
مجموعه‌ اینستالیشن‌های مکان‌محور «گفتگوها» بر اساس تحقیق و مصاحبه با کودکانی از کشورهای مختلف (از سال2013 تا کنون در روسیه، صربستان، آذربایجان و در دست انجام در کشورهای ایران، اتریش، ایتالیا، رومانی، و ...) انجام می‌گیرد. کودکان بین 7 تا 10 سالِ ساکن هر کشور، از زمینه‌های قومی، اجتماعی، و فرهنگی متفاوتی می‌آیند. هر اینستالیشن بر اساس موقعیت محلی و بازی‌های خاص و اغلب همگانی بچه‌ها که با اثری صدامحور همراه شده‌اند؛ به‌وجود آمده‌است. صدا از کانال 6 تا 7 بلندگو پخش می‌شود و از هر بلندگو صدای یکی از این بچه‌ها به‌گوش می‌رسد. مصاحبه با هر بچه جداگانه انجام شده و سپس با اندکی ویرایش به گفتگو با سایر کودکان الصاق شده‌است. مکالمه‌ی هر کودک با دیگری واکنشی‌ست با تکیه بر مواضع‌شان نسبت به مسایل سیاسی‌ای چون محرومیت و مشمولیت اجتماعی، خارجی‌ها، زبان، استعمار، جنگ، پول، فقر، و ....
 
مفهوم:
 
مجموعه آثار «گفتگوها: هولاهوپ، کش‌بازی، تیله‌بازی و شن» از روایت‌های کودکان به‌مثابه‌ یک ابزار سنجش بهره می‌گیرد. ابزاری که در هر جامعه نشان می‌دهد تفاوت‌های فرهنگی و سیستم ارزش‌گذاری بر مبنای ساختار اعتقادات و باورها چگونه شکل می‌گیرد و «دیگری» چطور معنا پیدا می‌کند. با پی گرفتن روایت کودکان، معنای عضو یک اجماع محلی و یا غریبه بودن، فقیر یا ثروتمند بودن، مونث یا مذکر بودن، به زبانی دیگر صحبت کردن، دریافت سیاسی، معنای استعمار کردن و یا مستعمره بودن، معنای ملیت، تروریسم، جنگ، و ... را در هر جامعه درمی‌یابیم.  
 
پاسخ‌های کودکان به پارامترهای ایدئولوژیک، فرهنگی و اجتماعی‌ای اشاره دارد که بر آن‌ها تحمیل شده‌است. از ورای دنیای کودکانِ 7 تا 10 سال - دوره‌ای که در آن کودک هنوز به فرد تبدیل نشده‌است من در پی مطالعه‌ی دنیای بزرگسالان و نمونه‌های ساختارهای اجتماعی و کدگزاری‌ای هستم که هویت کودکان را از پیش تعیین می‌کند.
 
*دیگر نگارخانه‌ها
 
علاوه بر این نمایشگاه‌ها گالری‌های رج،شیلا، سایه، گل‌های من و آب/ انبار میزبان هنرمندان دیگری چون عاطفه موسوی، مسعود ندافی و ... است.
برچسب ها: تدبیر24 ، هنر ، گالری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها