بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۵۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 106 سارق و زورگیر حرفه‌ای در عملیات چهارساعته پلیس خبر داد.
  تدبیر24:  سردار عباسعلی محمدیان ظهر امروز در نشست خبری که در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ شد، در این باره گفت: همانطور که پیش از این نیز به شهروندان قول داده بودیم عملیات‌های ما در حوزه امنیت محله‌محور تداوم داشته باشد روز گذشته مرحله دیگر از طرح برخورد با سارقان و زورگیران را آغاز کرده و در عملیاتی که در قالب 110 تیم عملیاتی و با حضور 600 تن از ماموران آگاهی انجام شد 106 تن از سارقان و زور گیران حرفه‌ای پایتخت دستگیر شدند.

محمدیان با بیان اینکه در میان دستگیرشدگان تعدادی مالخر نیز وجود دارد، اظهار کرد: 79 تن از سارقان زورگیر و کیف قاپ بوده و عمدتا به شیوه‌های خشن و به وسیله تهدید چاقو با یک یا چند موتورسیکلت از شهروندان تهرانی زورگیری می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه 27 تن دیگر نیز سارق منزل یا مالخر بودند خاطر نشان کرد: افراد دستگیر شده در قالب 22 باند فعالیت می‌کردند که عملیات دستگیری آنان علاوه بر تهران در شش شهر از حاشیه تهران و یک شهر در شمال کشور اجرا شد.

محمدیان با تاکید بر اینکه پلیس آگاهی سارقان و زورگیران خشن را رصد می‌کند، اظهار کرد: در یکی از عملیات ها که صبح امروز انجام شد مالخر قصد فرار از ماموران را داشت که از طبقه سوم به پایین پرتاب شده و هم اکنون در بیمارستان تحت درمان است.

به گفته محمدیان، در بازدید از منزل این فرد علاوه بر اموال سرقتی یک دستگاه ذوب طلا و قالب آن نیز کشف شد که به نظر می‌رسد این فرد بعد از خرید طلاهای مسروقه آنها را ذوب کرده و به فروش می‌رساند که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه چنددرصد از متهمان دستگیر شده سابقه دار و چند درصدشان معتاد هستند گفت: تمامی افراد دستگیر شده سارق حرفه‌ای هستند و به این معنی است برای تامین هزینه اعتیاد یا مخارج روزانه دزدی نکرده و سرقت به نوعی شغلشان محسوب می‌شود.

به گفته محمدیان، بررسی‌های ما نشان که 70 تن از این افراد دستگیر شده پیش از این سابقه کیفری در زمینه سرقت داشته‌اند و در خصوص اعتیاد نیز باید بگویم که گرچه در بین آنان افراد معتاد دیده می شود اما درصد آن قابل توجه نیست.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: در میان دستگیرشدگان سه تن زن بودند که در بحث زاغ زنی، فروش مال سرقتی و سرقت با دیگر سارقان همکاری داشته‌اند.

استفاده از نوجوانان در سرقت برای تخفیف مجازات
محمدیان در ادامه به شیوه دیگر گروهی از سارقان دستگیرشده پرداخت و گفت: در میان افراد دستگیر شده نوجوانان و افراد کمتر از سن قانونی نیز دیده می‌شود. شیوه سارقان به این شکل بوده که از نوجوانان برای سرقت استفاده می کردند با این کار علاوه بر اینکه به نوعی مظلوم نمایی و اعتماد سازی را هنگام سرقت انجام می‌دادند، در صورت دستگیری نیز با توجه به سنشان مشمول تخفیف مجازات می‌شدند البته در رابطه با این افراد با دادستانی رایزنی کرده و بنا نیست تخفیفی به آنان داده شود.

وی ادامه داد: چند سارق دیگر نیز دارای سلاح گرم بودند. یکی از آنان با اسلحه کمری اقدام به سرقت و زورگیری می کرد و دیگری نیز در بازرسی از منزلش اسلحه شکاری بدون مجوز کشف شد.

وی افزود: یک مورد دیگر نیز بود که شاکیش اعلام کرده بود با اسلحه از وی سرقت کرده‌اند اما در بازرسی از وی سلاحی کشف نشد که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کشف بیش از هزار فقره سرقت ماشین از باند هشت نفره
محمدیان در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت باند هشت نفری سرقت از داخل خودرو اشاره کرد و گفت: این افراد به نزدیک به هزار فقره سرقت از خودرو اعتراف کردند.

وی درباره اینکه چه تعداد از این خودروها داخلی یا خارجی بودند اظهار کرد: عمده خودروهای مسروقه پراید و انواع پژو بود و خودروی خارجی در میانشان وجود نداشت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در مورد شناسایی مالباختگان نیز گفت: با توجه به حوزه سرقت و محدوده سرقت‌ها از مالباختگان فراخوان خواهیم کرد .
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها