بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۵۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نجات هامون از خشکسالی یک قضیه فرامنطقه‌ای است و همکاری ملی و بین‌المللی می‌خواهد گفت: تالاب هامون اهمیت زیادی برای دو کشور ایران و افغانستان دارد.
  تدبیر24: علی اوسط هاشمی بیان کرد: در سطح ملی و استانی کارگروه‌های مختلفی برای نجات هامون گرفته شده و محیط‌زیست کشور و دستگاه دیپلماسی بصورت جدی پیگیر این قضیه هستند.

وی همچنین از رایزنی‌های مناسب ایران با کشور افغانستان در خصوص پیگیری حق‌آبه تالاب هامون نیز خبر داد و گفت: سفرهای منطقه‌ای به کشور افغانستان در این رابطه همچنان ادامه دارد.

هاشمی گفت: در همین راستا به منظور نجات هامون اختصاص حق‌آبه به میزان 600 میلیون مترمکعب در سال در راستای احیای هامون کوچک در فازهای مختلف با پهنه‌های 700 هکتار و 300 هکتار و همچنین بازگشایی برخی از انهار و لایروبی آنها در سطح بین‌المللی، منطقه‌ای و استانی مورد تاکید و در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید فراوان و مجدد در خصوص اهمیت احیای تالاب هامون گفت: رویکرد کنونی در بحث احیای تالاب هامون ایجاد شرایط زیست مناسب است که منتج به ماندگاری مردم شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی هستیم که ناهماهنگی و ناسازگاری در خصوص احیای هامون جایی ندارد و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی بلحاظ علمی و هم مدیریتی و مالی الزامی است و هیچ دستگاهی جدای از رویکرد واحد نباید کار کند و مانند حلقه‌های یک زنجیره باید در هم تنیده و منسجم باشند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها