بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۵۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادعا کرد: من درباره ی اقدام علیه ایران صحبت نمی کنم، عمل می کنم.
 تدبیر24:  دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حضور در برنامه ی (میت د پرس) در شبکه تلویزیونی (ان بی سی) در شهر دس موینس در ایالت آیوا، در پاسخ به این پرسش که آیا به ایران حمله نظامی خواهد کرد، از دو ژنرال جنگ جهانی دوم نام برد و گفت این دو به جای حرف زدن کارشان را کردند. ترامپ به برنامه جامع اقدام مشترک برجام اشاره کرد و آن را توافقنامه ای وحشتناک توصیف کرد و در پاسخ به این پرسش که چه توافقی می تواند وجود داشته باشد که به ایران پول ندهد، مدعی شد: "من به صراحت به ایرانی ها می گفتم که ما هرگز پول شما را به شما باز نخواهیم گرداند. ما هرگز یکصد و پنجاه میلیارد دلار را به شما باز نخواهیم گرداند و شما هرگز این پول را دریافت نخواهید کرد. این اولین چیزی بود که به آنها می گفتم. دومین مطلب این است که قبل از شروع  مذاکرات به آنها می گفتم که شما باید سه زندانی ما که اکنون تعدادشان به چهار نفر رسیده است را به ما بازگردانید. زمانی که مذاکره شروع شده بود تعداد زندانیان ما در آنجا سه تا بود اما اکنون به چهارنفر رسیده است. من به آنها می گفتم که باید بدون هیچ پرسشی این افراد را به ما بازگردانید. من به آنها می گفتم که شاید شما به این افراد نیاز نداشته باشید، اما این افراد از جنبه روانی برای ما خوب هستند و به ما کمک می کنند تا درکنار هم به توافقنامه بهتری دست یابیم که این برای شما هم خوب است! اما من به آنها به صراحت می گفتم که شما هرگز به یکصد و پنجاه میلیارد دلار پول تان دست نخواهید یافت."
ترامپ در ادامه ی ادعاهای خود گفت: "ایران می خواهد کشوری آنچنان ثروتمند و قدرتمند باشد که تسلیحات هسته ای داشته باشد و قصد دارد که کنترل بخش هایی از دنیا را در دست گیرد که شما باور هم نخواهید کرد. به نظر من این امر منجر به "هولوکاست هسته ای" خواهد شد."
وی در ادامه مدعی شد: چیزی که من می گویم این است: افرادی که درباره این توافق مذاکره کردند، یعنی جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و دوستان او افرادی بی کفایت هستند."
در ادامه گفتگو مجری پرسید: شما در روز نخست ریاست جمهوری خود چه کار خواهید کرد؟ این توافقنامه ای است که رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق آمریکا گفته است هیچ تمایلی به آن ندارد. وی گفت که آمریکا بیش از حد معمول خواهان این توافق است. 
دونالد ترامپ در پاسخ مدعی شد: آنها برای این توافقنامه خواهش کردند درحالیکه باید تحریم ها را دوبرابر می کردند.
مجری ادامه داد: گیتس همچنین گفت آمریکا نمی تواند به علت پیامدهای بین المللی از این توافقنامه خارج شود.
دونالد ترامپ در پاسخ مدعی شد: "من شنیده ام افراد زیادی گفتند که توافقنامه را پاره خواهند کرد اما این کار بسیار دشوار است. من اهل معامله و قرارداد هستم. من شاهد بعضی قرار دادهای بد بوده ام که در آن افراد سرشان در معامله کلاه رفته بود اما من تخصص خوبی در بررسی قراردادها دارم و می توانم در قرار دادها چیزهایی را پیدا کنم، حتی اگر توافقنامه بدی باشد. به شدت مراقب این قرار داد خواهم بود تا هرچند که قرار دادی بد است، اما ایرانی ها فرصتی در آن نداشته باشند."
مجری گفت: پس توافقنامه پایدار خواهد بود؟ 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ مدعی شد: "بسیار دشوار خواهد بود که ما بگوییم این توافقنامه را پاره خواهیم کرد، اما مشکل این است تا زمانی که من وارد کاخ سفید شوم ایرانی ها تا آن لحظه یکصد و پنجاه میلیارد دلار پول را دریافت کرده اند! شما می دانید که اگر توافقنامه رد هم شود باز هم آنها پول را دریافت خواهند کرد. من یک هفته پیش به این مسئله پی بردم و نمی توانستم باورش کنم. اگر توافقنامه رد شود آنها باز هم کل این پول را دریافت خواهند کرد. ایران به طرز باورنکردنی ای قدرتمند خواهد شد و به طرز باورنکردنی ای ثروتمند خواهد شد و اسرائیل به دردسر بزرگ می افتد. اسرائیل در دردسر بزرگ قرار دارد. اوباما واقعا انتظارات اسرائیل را برآورده نکرده است."

مجری گفت: پس به اعتقاد شما، سعودی ها قصد دارند به سلاح هسته ای دست یابند و مصر هم قصد دارد این کار را بکند؟
نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ مدعی شد: فکر می کنم، برپایه این توافق، دیگران نیز خود را به سلاح هسته ای مسلح خواهند کرد. اگر به این توافق نگاه کنید، خواهید دید که ایران در نهایت هسته ای خواهد شد حتی اگر هسته ای شدن این کشور در دوره زمانی کوتاه مدتی در آینده نباشد. در مورد بیست و چهار روز هم باید بگویم، اول اینکه دوره زمانی بیست و چهار روزه بلافاصله آغاز نخواهد شد باید خیلی کارها صورت گیرد تا ساعت برای محاسبه این بیست و چهار روز تیک و تاک خود را شروع کند. پس دوره بیست و چهار روزه می تواند طولانی تر از بیست و چهار روز باشد. در مدت بیست و چهار روز و چند هفته، شما می توانید هر کاری را بکنید."
مجری گفت: اگر شما مدرکی بدست آورید که نشان دهد ایران روی یک سلاح هسته ای کار می کند، آیا فورا دست به حمله هوایی خواهید زد؟
نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد: " بله، من واقعا نمی خواهم بگویم! اما من آنقدر سخت و محکم خواهم بود که شما باور نخواهید کرد. اگر من پیروز شوم واقعا نمی خواهم خیلی صحبت کنم که چه کار خواهم کرد. اوباما خیلی حرف می زند که چه کار می خواهد بکند! ژنرال مک آرتور (ژنرال و فرمانده آمریکایی در جنگ جهانی دوم در منطقه شرق آسیا که در نهایت تسلیم شدن ژاپن در جنگ جهانی را پذیرفت) و ژنرال پتن (فرمانده نظامی آمریکا در جنگ جهانی دوم در منطقه اروپا و مدیترانه) خیلی صحبت نکردند، بلکه کارشان را کردند. من حتی نفرت دارم که بگویم به تاسیسات نفتی حمله می کنم، البته مجبور شدم بگویم که حمله می کنم تا ثروت را از دست داعش بگیرم. ما خیلی صحبت می کنیم. ژنرال مک آرتور و ژنرال پتن وقتی که می بینند همه مشغول حرف زدن هستند در گورشان می لرزند."
دونالد ترامپ مدعی شد: جان کری و باراک اوباما اسرائیل را فروختند.
وی مدعی شد که او تنها نامزد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که حامی واقعی اسرائیل است.
این نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد: با توافقنامه ای که جان کری ماه گذشته آن را تهیه کرده بود، مخالف است.
وی خطاب به مردم آیوا مدعی شد: "شما نمی توانید اجازه دهید که ایران به سلاح هسته ای دست یابد، اجازه دهید این حرف را به شما بگویم ــ اسرائیل هم نمی تواند. اسرائیل به وسیله کری و اوباما فروخته شد. شما نمی توانید اجازه دهید که ایران سلاح هسته ای داشته باشد. شما نمی توانید این کار را بکنید. وقتی که آنها در خیابان ها راهپیمایی می کنند و شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا می دهند، شما نمی توانید اجازه دهید که آنها این کار را انجام دهند. این اتفاق رخ نخواهد داد."
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها