بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۵۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
سوال منطقه‌ای حسن کامران نماینده اصفهان از وزیر نیرو درباره عدم دفاع از حقوق حقابه‌داران اصفهانی به ویژه کشاورزان شرق اصفهان و عدم پرداخت خسارت در جلسه علنی امروز مجلس مطرح شد.
تدبیر24: سوال منطقه‌ای حسن کامران نماینده اصفهان از وزیر نیرو درباره عدم دفاع از حقوق حقابه‌داران اصفهانی به ویژه کشاورزان شرق اصفهان و عدم پرداخت خسارت در جلسه علنی امروز مجلس مطرح شد.

به گزارش ایسنا، پس از طرح سوال حسن کامران و ارائه پاسخ‌های وزیر نیرو، سوال از وزیر به رای مجلس گذاشته شد و نمایندگان با 147 رای موافق ، 52 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.

حسن کامران در توضیح سوال خود از وزیر نیرو گفت: سهم حقابه‌داران به صنعت و بالادست داده شده و بالادست هم در کوه و کوهسار درخت کاشته و صنایع نیز بدون پرداخت مبلغی از این آب استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به وجود کم‌ آبی در کشور اظهار کرد: بالاخره باید یا آب پرداخت شود یا خسارت آن را بدهند که این خسارت هم تا کنون 700 میلیارد تومان برآورد شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس حقابه کشاورزان را 1138 میلیون متر مکعب عنوان و خاطرنشان کرد: همین کشاورزانی که آه در بساط ندارند رودخانه زاینده‌رود را ساماندهی کردند این در حالی است که اگر وزارت نیرو می‌خواست این طرح را اجرا کند هزینه آن 10 میلیارد تومان می‌شد.

کامران با بیان این که هیچ کس حق ندارد حقابه مردم را بفروشد، تصریح کرد: متاسفانه ما شرایط را به درستی مدیریت نکرده‌ایم و مردم به ما بی‌اعتماد شده‌اند من همه شما نمایندگان را دعوت می‌کنم به منطقه بیایید و وضعیت را ببینید.

کامران ادامه داد: آیت‌الله العظمی مظاهری از مراجع تقلید نیز گفتند که حقابه حق‌الناس است و باید به کشاورزان داده شود نه صنعت.

وی در ادامه کلیپی از اعتراض کشاورزان اصفهانی به وضعیت آب را در صحن علنی مجلس به نمایش گذاشت. بعد از پخش کلیپ محمدرضا باهنر از کامران خواست درباره ادعای برخی از نمایندگان که می‌گفتند که این فیلم متعلق به چند سال گذشته است، توضیح دهد که کامران در این باره گفت: وضعیت هنوز همین‌طور است و امسال هم باران آمد که به داد ما رسید نه من به عنوان نماینده کاری کردم و نه دولت.

پس از اظهارات حسن کامران و توضیحات وزیر نیرو نمایندگان اعلام کردند که از پاسخ‌های چیت‌چیان به سوال کامران قانع شده‌اند.



بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها