بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۵۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت: در حال حاضر توانسته ایم حدود ۲۹ هزار نفر را که مبتلا به ایدز شده اند، شناسایی کنیم.
 
تدبیر24:رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت: در حال حاضر توانسته ایم حدود ۲۹ هزار نفر را که مبتلا به ایدز شده اند، شناسایی کنیم.
 
 دکتر محمدمهدی گویا در حاشیه تبادل تفاهم نامه همکاری دو وزارتخانه بهداشت و علوم برای تربیت مربی و پیشگیری و کنترل بیماری ایدز در دانشگاه ها افزود: این تفاهم نامه با این هدف تهیه شده است که دسترسی مان را به آموزش، اطلاع رسانی و مشاوره برای گروه هایی که در معرض ابتلا به بیماری ایدز قرار دارند افزایش دهیم تا بتوانیم پیشگیری مناسبی از این بیماری در کشور داشته باشیم.
 
وی گفت: این تفاهم نامه بخشی از برنامه هایی است که در راستای پیشگیری از بیماری ایدز و آموزش، مشاوره و آزمایش در این خصوص در سطح کشور صورت می‌گیرد.
 
گویا افزود: دانشجویان جوان ترین و بخش بسیار مهمی از اقشار جامعه هستند چرا که آینده مملکت به دست آن هاست و آن ها بایستی از وجود این بیماری و راه های انتقال و راه های پیشگیری از ایدز آگاهی داشته باشند.
 
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره آمار ایدز در کشور و بین دانشجویان گفت: در حال حاضر توانسته ایم حدود 29 هزار نفر را که مبتلا به این عفونت شده اند شناسایی کنیم؛ برخی از این افراد بیمار شده اند، برخی فوت کرده اند و برخی هم در مرحله بدون علامت بیماری به سر می برند.
 
گویا افزود: بر اساس برآوردهای ما این تعداد چیزی حدود یک سوم تخمین های ما از وجود این عفونت در بین مردم کشورمان است و بین 50 تا 60 هزار نفر ممکن است مبتلا به این عفونت باشند و از ابتلای خودشان آگاه نباشند، این افراد قطعا راه های پیشگیری و مراقبت از خود را درست نمی‌دانند.
 
وی همچنین درباره رایج ترین راه انتقال ایدز در کشور گفت: از ابتدا تاکنون بیشترین راه انتقال این بیماری از طریق اعتیاد تزریقی و مصرف سرنگ و سوزن مشترک بوده است و تماس های جنسی نیز از جمله راه های انتقال این بیماری است.

برچسب ها: تدبیر24 ، ایدز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها