بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۵۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
:مردی که به‌دلیل توهم از زنان و دختران جوان زورگیری می‌کرد، به دام افتاد. دختری ٢٠ساله روز ٢٢ خرداد با مراجعه به کلانتری نیاوران، به مأموران اعلام کرد توسط سرنشین پراید سفیدرنگ با سلاح سرد تهدید شده و مورد زورگیری قرار گرفته است.

 تدبیر24:مردی که به‌دلیل توهم از زنان و دختران جوان زورگیری می‌کرد، به دام افتاد.
 دختری ٢٠ساله روز ٢٢ خرداد با مراجعه به کلانتری نیاوران، به مأموران اعلام کرد توسط سرنشین پراید سفیدرنگ با سلاح سرد تهدید شده و مورد زورگیری قرار گرفته است.
 
شاکی پس از معرفی به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در خیابان مینی‌سیتی، منتظر تاکسی بودم و بالاخره سوار پرایدی سفید رنگ شدم. پس از رفتن قسمتی از مسیر، ناگهان راننده در خیابان کاشانک به یکی از فرعی‌ها پیچید و ماشین را کنار ساختمانی نیمه‌کاره نگه داشت.
 
 راننده به من گفت: «صدایت درنیاید» او با تهدید چاقو کیف دستی‌ام را که حاوی مبلغی وجه نقد، گوشی تلفن همراه و... بود از دستم کشید. در حالی‌که بسیار ترسیده بودم، از ماشین پیاده شدم و شروع به جیغ‌کشیدن و درخواست کمک کردم که راننده پراید با مشاهده این صحنه به سرعت از محل متواری شد».
 
کارآگاهان با آغاز رسیدگی به پرونده، اطلاع پیدا کردند سرقت‌های مشابه دیگری، دقیقا به همین شیوه و شگرد توسط راننده خودرو سفیدرنگ و پراید خاکستری صورت‌گرفته که در تمامی آنها راننده جوانی با مشخصات یکسان، با تهدید چاقو اقدام به زورگیری از دختران جوان‌کرده و با توجه به وقوع برخی از این سرقت‌ها در مناطق شرق تهران، پرونده مشابهی در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در حال رسیدگی است.
 
یکی از مال‌باختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ١٦:٢٠ روز ١٧ خرداد از خیابان شهید بهشتی به مقصد میدان هفت‌حوض سوار پراید سفید‌رنگ شدم که در کوچه مهرانپور، راننده پراید با اجبار کیف دستی‌ام را حاوی مدارک شناسایی، کیف و گوشی تلفن همراهم سرقت کرد».
 
مال‌باخته‌ای دیگر با اشاره به رنگ خاکستری پراید به کارآگاهان بیان کرد: «پس از سوارشدن با تلفن همراه در حال مکالمه با همسرم بودم که ناگهان راننده پراید چاقوی بزرگی را درآورد و روی پایم فشار داد و گفت: هرچه پول‌داری بده. من که ترسیده بودم، تمام پول نقد خود را که حدود ٢٣٠ ‌هزار تومان بود به راننده دادم و با ترس از ماشین پیاده شدم، اما در زمان پیاده‌شدن شماره پلاک ماشین را برداشتم».
 
کارآگاهان با توجه به اطلاعات به دست آمده درباره شماره پلاک خودرو پراید استفاده شده در سرقت‌ها، آخرین مالک آن را شناسایی کردند و در تحقیق از این شخص مشخص شد خودرو در منطقه لویزان تهران و در شرایطی که مالک آن برای لحظاتی کوتاه برای خرید روزنامه از ماشین پیاده و موتور را خاموش نکرده بود، به سرقت رفته است.
 
در ادامه با چهره‌نگاری از متهم و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، فردی به نام حمیدرضا شناسایی شد. بررسی سوابق متهم نشان داد وی از سال ١٣٧٩ تاکنون به اتهام ارتکاب جرائم مختلف اخلال در نظم عمومی، حمل و نگهداری مواد مخدر، فروش اموال مسروقه، سرقت مقرون به آزار، تخریب عمدی و ورود به‌عنف به اماکن خصوصی بارها دستگیر و روانه زندان شده است.
 
کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه لویزان، پس از اطمینان از حضور این مرد او را دستگیر کردند. متهم پس از مواجهه حضوری با تعدادی از شکات، به زورگیری از آنها و همچنین انجام سرقت‌های مشابه در دیگر مناطق شهر تهران به‌ویژه در مناطق شرق و شمال شرق تهران اعتراف کرد.
 
متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «از سال ٨١ تاکنون به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه اعتیاد دارم. آخرین سابقه دستگیری‌ام به تاریخ ٢٠ اسفند سال پیش برمی‌گردد و ٢٠ فروردین امسال با تأمین قرار وثیقه از زندان مرخصی گرفتم و پس از آن متواری شدم».
 
متهم درباره انگیزه سرقت از دختران و زنان جوان به کارآگاهان گفت: «به خاطر توهمی که از دختران داشتم، دختران را به‌عنوان مسافر سوار و اقدام به زورگیری اموال آنها می‌کردم».
 
سرهنگ کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف، شناسایی تعدادی از شکات و مال‌باختگان و در نهایت اعتراف صریح متهم به تهدید و سرقت از زنان جوان در مناطق مختلف شهر تهران و به منظور شناسایی سایر شکات، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر متهم توسط مقام قضائی صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و توسط این شخص موردتهدید، سرقت و زورگیری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در اتوبان شهید صدر (مسیر شرق به غرب) – ابتدای خیابان قلندری شمالی- مراجعه کنند».
 
سرهنگ یوسف‌وند در پایان این خبر نیز عنوان کرد: «در صورت مواجه‌شدن شهروندان با چنین شرایطی توصیه پلیس آن است که به هیچ عنوان با سارقان درگیر نشده و تنها اقدام به به‌خاطرسپردن مشخصات سارقان، مشخصات داخل خودرو و در صورت امکان شماره پلاک خودرو کنند، ضمن آنکه توصیه اصلی پلیس به شهروندان برای انجام مسافرت‌های درون‌شهری، استفاده از وسایل نقلیه عمومی است».

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها