بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۵۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
این روزنامه امریکایی معتقد است متن برجام، تمام امتیازاتی که امریکا به دست آورده را محو می کند و این قرارداد نشانه ای دیگر از کوته بینی اوباما است
 تدبیر24: روزنامه واشنگتن تایمز (washingtontimes) در مقاله ای به بررسی متن برجام و توافق هسته ای میان ایران و گروه 5+1 در وین پرداخته، آن را نشانه کوته بینی باراک اوباما دانسته و معتقد است که همه امتیازاتی که ایالات متحده در بیانیه لوزان بدست آورد را محو خواهد کرد.
 
 
این روزنامه آمریکایی با انتقاد از اینکه دموکرات ها وفاداری به حزب خود را بر تعهدات قانون اساسی ترجیح داده اند، نوشت: "دموکرات ها مسئول روزی هستند که تعهدات خود به قانون اساسی برای اطمینان از یک چارچوب پایدار حول مقابله با خطر قابل پیشگیری را فدای اطاعت از تهدیدات سیاسی بی اساس اوباما و بقای حزب خود کردند."
 
 
واشنگتن تایمز مدعی شد که نه تنها دنیایی روشن بعد از توافق هسته ای در انتظار آمریکا نیست بلکه جهانی تاریک و مملو از وحشت و ظلم در انتظار اوباما و حامیانش است! نویسنده این مقاله چند نمونه از اشتباهات اوباما را از زعم خو اینگونه بر می شمرد که "او از حماقت های امریکا در قبال جامعه مسلمانان عذر خواهی کرد، به روسیه انعطاف بیشتری نشان می دهد و اخیرا نیز واکنشی به همکاری پوتین و اسد برای حمایت از رژیم سوریه نشان نداده است."
 
 
"ایران برای یک بار هم در طول مذاکرات از «شور انقلابی» خود کم نکرد در حالی که اوباما با تلاش های بی وقفه راه ورود ایران به جامعه بین المللی را آسان کرد. ایرانیان با پایداری خود توانستند دولت اوباما را مجبور به عقب نشینی از امتیازات لوزان کنند و حتی این جوک را هم «که هیچ خواسته آمریکا با اقدام نظامی همراه نمی شود» بدست آوردند."
 
 
این روزنامه آمریکایی که ید طولایی در نوشتن مقالات تند و توهین آمیز علیه ایران را دارد، با متهم کردن جمهوری اسلامی به تمایل برای حکمرانی بر خلیج فارس مدعی شد که نظام ایران برنامه تسلیحاتی هسته ای را پشتوانه ای برای این هدف می داند!
 
 
در ادامه این مقاله آمده است که "برجام به دلیل گرفتار شدن در ادعاهای حزبی بجای قرار گرفتن در معرض افشای کامل و مناظرات عادلانه، مملو از مجموعه ای از شکستهای استراتژیک و عرفی شده است. این توافق قادر است به منافع آمریکا بشدت ضربه بزند. یک توافق بد باعث فوران آتشفشان فارس ها می شود و برخلاف عراق و سوریه، این بار دیگر آمریکا نمی تواند آن را نادیده بگیرد!"
 
 
واشنگتن تایمز عواقب توافق هسته ای را جنگ می داند، "چیزی که امریکا قصد اجتناب از آن را داشت. مطمئنا این گذشت زمان خواهد بود که تعیین می کند آمریکا باید جنگ دیگری را شروع کند یا اینکه با خفت از منطقه بطور کامل عقب نشینی کند. دو سوم مردم امریکا نیز با توافق هسته ای مخالف هستند زیرا آن را مایه کم شدن قدرت آمریکا در خاورمیانه و جایگزینی آن با ایران مسلح به بمب اتمی می دانند."
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها