بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۵۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
تدبیر24 :حسین اکبری در مراسم رونمایی از کتابخانه سیار که در حاشیه هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بحث کتابخانه سیار از دو سال گذشته در نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی آغاز شد و این کتابخانه، دوازدهمین کتابخانه سیار در کشور است.

وی افزود: این گونه کتابخانه‌های سیار به سه دسته مینی‌بوسی و ونی، اتوبوسی و نیز تریلر و شبهه تریلر تقسیم می‌شود.

اکبری خاطرنشان کرد: ظرفیت این کتابخانه‌ سیار حدود 10هزار نسخه کتاب است که در حال حاضر تنها 3000 جلد در آن موجود است که می‌تواند مورد استفاده همگان قرار بگیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی، در خصوص محل استقرار این کتابخانه سیار سخن گفت و خاطرنشان کرد: براساس چشم‌انداز 1404، نقشه راهی برای استقرار این کتابخانه در نظر گرفته شده‌است که براساس آن، به صورت گردشی، هر دو هفته یک بار در هر روستا مستقر می‌شود و تقریبا بین 5 تا 10 مرکز دهستان را پوشش می‌دهد.

وی عنوان کرد: برای ایجاد این گونه کتابخانه‌ها حدود 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده‌است که این مبلغ برای خریداری، بازسازی، قفسه‌ و طراحی آنها هزینه شده‌است و اگر تامین اعتبار به نحو مطلوبی انجام گیرد بازهم می‌توان شاهد ایجاد این نوع کتابخانه‌ها باشیم.

اکبری افزود: با توجه به اینکه این کتابخانه، اولین تجربه نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در استان است، در صورت استقبال، در مدل‌های کوچکتر برای روستاهای صعب‌العبور و در موقعیت‌های واقعی و عملیاتی ایجاد می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی، اظهار کرد: آماده‌سازی این مجموعه با نمایشگاه کتاب که بزرگترین رخداد فرهنگی استان است مصادف شد و همگامی و همزمان شدن این دو رویداد می‌تواند با توجه به ظرفیت 800 هزار نفری نمایشگاه، یک اطلاع‌رسانی موثر باشد و جنبه مطالبه‌گری این‌گونه کتابخانه‌ها از مسئولین استانی باشد با درنظر گرفتن این موضوع که تنها 10 کتابخانه در تمامی روستاهای استان وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها