بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۵۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
در نشست مدیران رسانه با مرضیه افخم مطرح شد:
شما باعث سرافرازی ظریف شدید و نشان دادید وزارت خارجه دارای افرادی آگاه ، توانمند و خوش برخورد است و توانستید به صنف خود و تمامی دیپلمات های دستگاه سیاست خارجی اعتبار بدهید.
تدبیر24 :در این مراسم که به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد؛ علاوه بر سخنگوی شورای عالی امنیت ملی و معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری؛ مدیران مسئول روزنامه ها و مدیران خبرگزاری ها حضور داشتند.

دعایی: ظریف حق مطلب را ادا کرد
سید محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در این جلسه به افخم گفت: شما به خاطر توانایی هایتان باعث افتخار جامعه نسوان شدید و خوش درخشیدید. خدا به اقای ظریف سلامت و طول عمرعنایت کند که با جرات و جسارت انتخاب یک زن به عنوان سخنگو، حق مطلب را در دستگاه سیاست خارجی برای زنان ادا کرد.
وی به تصمیم امام(ره) برای اعزام خانم مرضیه دباغ برای ارسال پیام به گورباچف اشاره کرد و آن را نشانه ای برای تاکید ایشان بر نقش زنان در جامعه عنوان کرد و گفت: ظریف با این انتصاب نشان داد که همچنان افرادی بر مسند کار هستند که راه امام راحل را به خوبی دنبال می کنند.
دعایی، افخم را فردی فرهیخته و مسلط به کار توصیف کرد و خطاب به وی خاطرنشان کرد: شما باعث سرافرازی ظریف شدید و نشان دادید وزارت خارجه دارای افرادی آگاه ، توانمند و خوش برخورد است و توانستید به صنف خود و تمامی دیپلمات های دستگاه سیاست خارجی اعتبار بدهید.

مهاجری: انتخاب افخم اتفاق مبارکی بود
مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نیز به مخالفت هایی اشاره کرد که در بدو انتصاب افخم به عنوان سخنگو در برخی محافل مطرح شد. 
وی گفت: این که خانمی در مقام معاونت وزیر، آن هم در دستگاهی به اهمیت وزارت خارجه نقش سخنگویی را عهده دار شد، اتفاق مبارکی بود. آن زمان مخالفت هایی شروع شد و ما در روزنامه مقاله ای که صرفا سیاسی نبود، بر اساس فقه شیعه امامیه منتشر کردیم و طی آن اثبات کردیم حضور زنان در این سمت نه تنها بلااشکال بلکه مفید و لازم است.
مهاجری افزود: آن زمان وظیفه خود می دانستیم که این کار را انجام دهیم و بحمدالله با عملکرد خانم افخم روسفید هم شدیم. او خیلی خوب و منطقی عمل کرد و مواضعش بجا و درست بود. در همه این مدت، سخنگویی وزین بود.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی به شرایطی که افخم مسئولیت سخنگویی را پذیرفت هم اشاره کرد و گفت: شرایط کشور بسیار سخت و استثنایی بود. مذاکرات هسته ای ، کار دشوار وزارت خارجه و دولت، بیان مطالب مربوط به مذاکرات، شرایط دشوار داخلی و خارجی، کار سخنگویی را بزرگ و مشکل می کرد ولی ایشان از عهده این کار به خوبی برآمد.
مهاجری اظهار امیدواری کرد افخم در سمت جدید هم سفیر خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشد همچنان که در سال های سخنگویی به عنوان خانمی محجبه و متین مواضع ایران را بیان می کرد که این بهترین شیوه برای معرفی نظام جمهوری اسلامی و افکار امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در جهان بود.

خسروی: اگر مشکلات بود، توفیقاتی هم بود
همچنین کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت که به لحاظ علمی و روایی قائل به تقسیم بندی افراد در کار به لحاظ جنسیت نیست و معتقد است توانمندهای افراد بخصوص در زمینه ذهنی ارتباط به زن بودن و مرد بودن ندارد.
او اظهارداشت: در دو سال گذشته، شرایط بسیار سختی بر کشور حاکم بود که همچنان هم هست. در ابعاد مختلف با پروژه های پیچیده و شکنندهای مواجه بودیم و هستیم که یکی از آنها هسته ای است. خدا را شاکریم که اگر این مشکلات بوجود آمد، توفیقی هم حاصل شد و آن به مسئولیت رسیدن افرادی هماهنگ بود که در کنار یکدیگر شرایط مناسبی را رقم زدند.
معاون و سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، نقش افخم را در این زمینه «برجسته وقابل توجه» خواند و یادآور شد: اگر این ارتباط و همکاری نبود چه بسا شرایط کنونی متفاوت بود. حضور ایشان در جایگاه سخنگویی و ریاست مرکز دیپلماسی رسانه ای منشا دستاوردهای مناسبی بود، بویژه در حوزه امنیت ملی.
خسروی افزود: در حوزه امنیت ملی نیاز به تعامل، هوشمندی ، تسلط به موضوعات و فهم مسائل امنیتی است که ایشان علاوه بر دارا بودن این خصوصیات، بسیاری از مسائل را در فضایی هماهنگ و مناسب به جلو برد.

اسماعیلی: انتخاب افخم تصمیمی راهبردی بود
پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری، توانایی تحلیل مسائل، آینده نگری و ارتباط خوب با رسانه ها و شناخت افکار عمومی را از ویژگی های افخم عنوان کرد و گفت: او اصحاب رسانه را به خوبی به دستگاه دیپلماسی وصل می کرد و تلاش داشت انرژی ها را در سیاست خارجی کشور هم افزا و موزون کند.
وی افزود: گزینه «سخن نگفتن» متقاضی بیشتری دارد تا «سخنگویی» و لذا این کار شجاعت زیادی می طلبد. بویژه پذیرفتن سمت سخنگویی در آغاز کار این دولت و شرایطی که به لحاظ داخلی و خارجی بر کشور حاکم بود، کاری دشوار بود که خانم افخم آگاهانه آن را پذیرفت و انصافا به خوبی از عهده کار برآمد.
معاون دفتر رییس جمهوری، انتخاب افخم برای سفارت مالزی را هم انتخابی راهبردی و در مسیر ارتقای روابط دو کشور دانست و یادآور شد: با توجه به جایگاهی که خانم افخم در دستگاه دیپلماسی ایران دارد و استقبالی که کشورهای مختلف و مالزی از این انتخاب کرده اند، انتظار می رود روابط دو کشور به سطح مطلوب بازگردد.
اسماعیلی گفت: قطعا سهم بزرگی از این توفیق متعلق به دکتر ظریف وزیر امور خارجه است که با اعتماد به خانم افخم و در دورانی سخت و پر فشار از فعالیت دستگاه دیپلماسی، زمینه ساز این موفقیت بودند.

خدادی: افخم با خبرنگاران صمیمی بود
محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی که میزبان این نشست بود هم گفت: افخم سال ها تجربه در برهه های مختلف خبری دارد و به رغم همه این تجربه ها ، صمیمیت و نزدیکی خود را خبرنگاران را حفظ کرد.
وی افزود: افخم با خبرنگاران صمیمیت بیشتری داشت تا مدیران رسانه ها. اخلاق محوری، عزت نفس، صبوری و رعایت اصول دیپلماسی رسانه ای از خصوصیات بارز او است.
مدیر عامل ایرنا تاکید کرد که برگزاری این نشست برای تقدیر از خدمات افخم در مقام سخنگویی، خواست همه اصحاب رسانه بوده است.

افخم: از جامعه رسانه جز محبت و احترام ندیدم
مرضیه افخم هم در این نشست گفت: حوزه تصمیم گیری همواره متاثر از حاشیه هاست. یکی از تصمیم هایی که در مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه گرفتیم این بود که حاشیه ها را به حداقل برسانیم تا کار هر چه بیشتر حوزه حرفه ای خود را طی کند.
سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با ابراز تشکر و قدردانی از حضار جلسه و اصحاب رسانه، توجه مدیریت عالی وزارت امور خارجه به استفاده از همه ظرفیت ها و در این میان جایگاه و تاثیرات دیپلماسی رسانه ی را یادآور شد.
وی همچنین نقش رسانه ها در ارتقای روابط خارجی را مهم توصیف کرد.
سفیر جدید ایران در مالزی، آشنایی و ارتباط بین رسانه های ایران و مالزی را نیز یکی از حوزه های بالقوه همکاری دوکشور خواند.
در این مراسم، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، مدیرعامل ایرنا و معاون دفتر رییس جمهوری به رسم یادبود هدایایی به افخم اهدا کردند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها