بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۵۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۶
داعش معتقد بود که اگرهر یک از آنان چنانچه بدست زنان کردکشته شوند ، رنگ بهشت را نخواهند دید گویی که با این همه جنایت و خونخواری انتظار بهشت را هم می کشیدند

تدبیر24 :محمد حسین پور - حدود 15 ماه قبل بود که شبه نظامیان سیاه پوش داعش وارد شهرکرد نشین شنگال شدند و درست مانند لشگرمغول مردان را به گلوله می بستن و زنان و دختران کرد ایزدی مذهب را به اسارت گرفته و طبق فتوای خودشان و قرائت و کج فهمی که از اسلام داشتند زنان را به بردگی گرفته و در بازارهای مخصوص مرکز خلافت خودخوانده داعش در شهر موصل و یا رقه سوریه به حراج گذاشته تا مورد بهره برداری جنسی قرار بگیرند .

اندک جماعتی که از این صحنه شانس فرار داشتند ودرکوههای اطراف شهر شنگال پناه گرفته بودند نیز از این ظلم و درد بی پناهی و بی کسی چون مار زخمی برخود می پیچیدند اما کاری از آنها ساخته نبود .

داعش به پیشروی خود ادامه داد وروستاهای کرد نشین زیادی را به تصرف خود در آورده تا به شهر مرزی و استراتژیک کوبانی در مرز ترکیه رسیدند و سرمست از پیروزیهای خود وارد شهر شده و حدود نیمی از شهر را به اشغال خود در آورده و پرچم سیاه رنگ خود را نیز بر فراز اکثر ساختمانهای بلند کوبانی به اعتزاز درآوردند .

اما دیری نپائید که مردان کهنه کار و جنگجوی کرد به همراه دختران و زنان پیشمرگه درمقابل داعش صف آرایی کرده و به دفاع از شهر و وطن خود پرداختند بگونه ای که همه روزه خبرگزاریهای رسمی دنیا ، در این سوی مرز داخل خاک ترکیه این صحنه تماشایی را برای بینندگان خود به تصویر می کشیدند و دنیا شاهد مقاومت حماسه سازان کرد سوری و غیر سوری درمقابل خون آشامترین لشگری که تاکنون جهان به خود ندیده بود به تماشا نشسته بودند .

در این میان نقش زنان و دختران کرد پررنگ ترشده زیرا داعش معتقد بود که اگرهر یک از آنان چنانچه بدست زنان کردکشته شوند ، رنگ بهشت را نخواهند دید گویی که با این همه جنایت و خونخواری انتظار بهشت را هم می کشیدند .

روزها ازپی هم میگذشت و داعش درباتلاق کوبانی گیر کرده بود ، درچنین فضایی تصویری از یک دختر کرد کوبانی در شبکه های اجتماعی دست به دست میچرخید ، نامش ریحانه و تخصصش در این نبرد نابرار، تک تیرانداز شهر بود ، دختر بلند قامتی که سلاح دوربین دار خویش را روی شانه های خستگی ناپذیر خود یدک می کشید و مانند سپیداری راست قامت خیابانهای شهرکوبانی را بدنبال شکار اجنبی و حرامی داعش می کشت ، رزمنده ای که از شکارخود عکس تهیه میکرد و فورا بر روی خروجی خبرگزاریهای مختلف دنیا قرار میداد و جالب است بدانید که این دختررزمنده کرد ، با مهارت خاصی که داشت فقط چشمهای دشمن را هدف قرار میداد بگونه ای که کاسه چشم داعشیان را خالی میکرد و گویی با این کار سیگنال و پیام روشنی را به دنیا مخابره می نمود که : هرکس چشم طمع به سرزمین مادری آنها بدوزد ، بی درنگ آن چشم را برای همیشه کور خواهند کرد ، تا عبرتی باشد برای سایر متجاوزانی که بارها دندان تجاوز خود را برای اشغال این آب و خاک تیز کرده بودند .

آری با مقاومت این شیرزنان و دلیر مردان کرد سرانجام کوبانی از وجود آنان پاکسازی شد و مردم به خانه وکاشانه خود باز گشتند اما شنگال هم چنان دراشغال متجاوزان خشک مغز داعش قرار داشت .
شهرستان سنجار که کردها آن را "شنگال" می‌نامند در مرز عراق با سوریه واقع شده و زمانی که داعش آن را به اشغال خود درآورد، هزاران ایزدی ساکن این منطقه کشته و یا به اسارت گرفته شدند و جنایات هولناکی را مرتکب گردیدندکه نهادهای بین‌المللی، آن را مصداق جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب نمودند.

نهادهای حقوق بشری از کشته شدن دست کم هفت هزار مرد ایزدی به دلایل قومی و مذهبی در این شهرستان خبر داده و اعلام کردند که بیش از پنج هزار زن و دختر نیز به عنوان برده جنسی از سوی داعش به اسارت گرفته شدند .
اما خبری حیرت انگیز دیروز در فضای رسانه های جمعی دنیا مخابره شد و آن اینکه : شنگال آزاد شد .

عملیات آزادسازی شنگال روز چهارشنبه با پشتیبانی هوایی از سوی نیروهای ائتلاف آغاز شد و در مرحله اول مناطق پیرامونی شهرستان شنگال و شهر زمار آزاد شده و عملیات اصلی برای آزادسازی شهرستان شنگال از بامداد دیروز با مشارکت پیشمرگ‌های کرد، نیروهای داوطلب ایزدی و نیروهای مدافعان خلق وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) آغاز شد که در ظهر دیروز کردها اعلام کردند که کنترل شهرستان شنگال را به دست گرفته‌اند .
پیروزی سریع پیشمرگ‌ها در شنگال و اطراف آن و خارج شدن یکی از حیاتی‌ترین مناطق مرزی از کنترل داعش ضربه روحی سنگینی به این گروه تروریستی محسوب می‌شود و باعث شکست‌های بیشتر داعش خواهد شد .
اهمیت کوهستان‌های شنگال در این است که اگر نیروهای پیشمرگه سیطره خود براین منطقه را تکمیل کنند می تواند مرکز ثقل پیشروی نیروها به سمت مناطق جنوب و جنوب شرقی نظیر تلعفر و موصل که در اشغال داعش است واقع گردد.

ضمن انکه سیطره بر شهر مرزی شنگال به این معنی است که می تواند قبضه امنیتی بر بخش وسیعی از مرزهای عراق و سوریه را تثبیت کند و موجب شکسته شدن هیمنه این گروه پوشالی گردد و در آینده ای نه چندان دور امید است زمینه عملیات نهایی آزاد سازی شهر موصل که داعش آن را پایتخت خلافت خود اعلام کرده است فراهم گردد .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها