بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۵۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
مرتضی بانک در دیدار با مدیران رسانه :
گرچه ممكن است تاكنون دولت نتوانسته با اصحاب رسانه، به صورت جامع ارتباط منظم برقرار كند بايد به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه دولت در شرايط نسبتا پيچيده و سختي قرار دارد. در واقع شايد در هيچ دوره و زماني به اين نحو سپهر رسانه اي كشور بطور متمركز هدايت و كنترل نمي گرديد

تدبیر24 :مرتضي بانك از وزارت امور خارجه تا نهاد رياست جمهوري، مرد 60 ساله حزب اعتدال و توسعه، اكنون صحبت از پرده برون آمدن حزبي مي كند كه قرار است در مجلس آينده حضور پررنگتري داشته باشد. عضو شوراي مركزي و دبير اجرايي حزب رييس جمهورساز مي گويد: اعتدال خود يك گفتمان است و مي تواند در آينده كشور نقشي اثرگذار ايفا كند. حال بايد منتظر باشيم و نقش آفريني اين حزب را مشاهده نماييم. اينك بايد حاصل انديشه مرتضي بانك و شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه را در انتخابات مجلس ببينيم و ميوه آن را بچينيم. دبير اجرايي حزب اعتدال و توسعه در جمع فعالين رسانه اي و مديران سايتهاي خبري به گلايه هاي اصحاب رسانه درخصوص عملكرد تيم رسانه اي رييس جمهور گوش داد، به وضعيت اقتصادي كشور و آنچه دولت تحويل گرفته است اشاره كرد و در نهايت به اين سوال پاسخ داد كه قرار است اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس چه كند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر24 مشروح صحبت هاي آقاي مرتضي بانك معاون كل نهاد رياست جمهوري در جمع گروه مديران رسانه اي در ذيل آمده است:

مرتضي بانك در ابتداي اين ديدار ضمن تسليت فرارسيدن اربعين حسيني و همچنين خبر درگذشت آقاي غضنفر ركن آبادي سفير سابق ايران در لبنان با بيان خاطره اي از ايشان، به سوالات اصحاب رسانه در خصوص عملكرد تيم اطلاع رساني دولت گفت:

مهمترين نكته مورد نظر حاضرين نحوه ارتباط بين دولت و رسانه ها است كه از ابتداي فعاليت دولت مطرح بوده است، مطمئناً دولت تلاش وافري دارد تا عملكرد و برنامه ها و ديدگاههاي خود را به نحو مطلوبي به جامعه منتقل نمايد.

بانك در ادامه به ساختار و سازماندهي مناسب و ايجاد بسترهاي لازم در مجموعه دولت اشاره كرد و يادآور شد گرچه ممكن است تاكنون دولت نتوانسته با اصحاب رسانه، به صورت جامع ارتباط منظم برقرار كند بايد به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه دولت در شرايط نسبتا پيچيده و سختي قرار دارد. در واقع شايد در هيچ دوره و زماني به اين نحو سپهر رسانه اي كشور بطور متمركز هدايت و كنترل نمي گرديد.

وي در پاسخ به سوالي درخصوص انتقادات به تيم اطلاع رساني دولت و عدم هماهنگي ميان آنها گفت: نكته حائز اهميت اين است كه هم در سطح رسانه هاي مجازي و هم مكتوب و هم در مورد نقش صداوسيما اتفاقات و جهت گيري هاي هدايت شده و سازمان يافته اي بوقوع پيوسته است كه تاكنون به اين بلوغ نرسيده بود و همين موضوع موجب اثرگذاري جدي در انتقال متفاوت پيام و عملكرد دولت به جامعه شده است. گرچه به نظرم جامعه بزرگ ايران تحت تاثير القائات منفي نسبت به دولت قرار نگرفته اما و بخصوص در دولت پيشين رسانه ملي بازيگر اصلي در انتقال عملكرد دولت به جامعه بود و نقش بسيار مثبت در اين زمينه به طرفداري از دولت قبل ايفا مي كرد. جهت گيري و استراتژي اين رسانه در آن زمان ابهام زدايي و كاهش سوالات از دولت در جامعه بود در حاليكه در حال حاضر اين راهبرد براي اين دولت تغيير كرده است و سوال زائي و ابهام افزايي عمدتا از رسانه ملي به جامعه منتقل مي گردد.

بانك خاطر نشان كرد: البته همانند دوستان معتقد به اختلاف نظر نيستيم ولي با فرض اختلاف نظر بين تيم رسانه اي بايد عرض كنم كه اين نوع مسائل نبايد بروي انتقال عملكرد دولت توسط رسانه ها سايه اندازد. واقعيت امر اين است كه در هر مجموعه و حوزه اي همه همفكر و همنظر نيستند. بنابراين احتمال اختلاف نظر وجود دارد و تا حدي نيز طبيعي است. پس بايد قبول كرد كه همه فعالين و كساني كه در مسئوليت هاي مختلف هستند الزاماً نبايد يك جور و يك شكل فكر كنند، اما هماهنگي در اين رفتارها و فعاليتها در چارچوب سازمان و ساختاري موجود يك ضرورت جدي است.

وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص علل ناهماهنگي هاي پديد آمده در عرصه اطلاع رساني فعاليت هاي دولت گفت: من به عنوان يك فرد مي گويم دولت موظف است اولويتهاي اصلي را در اهداف و برنامه تعيين كند و مهمترين اقدام دولت اصلاح سياست خارجي و در اولويت آن رسيدگي به بحث هسته اي بود دولت از همه ظرفيت ها استفاده كرد و نتيجه گرفت. كار بسيار بزرگي بود. بعد از 10 الي 12 سال مذاكرات طولاني نهايتا دولت و ملت به توفيق بزرگي دست يافتند. دولت با همه كمبودها توانسته علاوه بر اصلاح سياست خارجي در مسائل داخلي نيز آرامش ايجاد كند و فضاي مناسب براي تحرك سياسي و اجتماعي احزاب و گروهها فراهم كند و باعث شادابي داخلي شود و بي اعتمادي در مسائل داخلي را كاهش دهد. ايشان در ادامه يادآور شد: در سياست خارجي حتماً بايد همه نيروهاي اثرگذار شناسايي شوند. ما در منطقه اي هستيم كه كشورهاي اسلامي و همسايگان ما همه نقش دارند و ما نمي توانيم آنها را ناديده بگيريم. به عنوان مثال قيمت نفت چرا به اين مقدار رسيد؟ و اگر الان 100 دلار بود آيا مشكلات اقتصادي دولت در اين حد بود؟ نفتي كه امروز به 35 تا 38 يا 40 دلار رسيده در مقايسه با قيمت 120 دلار در دولت سابق نشان دهنده نقش كشورهاي منطقه و برخي همسايگان است كه نميخواهند اثرگذاري جمهوري اسلامي بعد از حل و فصل مسائل هسته اي افزايش يابد لذا با حربه قيمت نفت، با ما مقابله كردند.

بانك افزود امروز دولت يازدهم با مشكلات عديده اي دست و پنجه نرم مي كند از يك سو كاهش قيمت نفت تا 38 دلار و برخي از تندروي ها در سياست خارجي و كندروي ها در توسعه كشور در دولت قبل و حجم انبوهي از مشكلات بجا مانده اقتصادي از دولت سابق باعث شده تا دولت مجبور شود كه برنامه هاي اقتصادي كشور را مجدداً بازسازي و نوسازي نمايد.

وي اظهار كرد استفاده از ظرفيتهاي موجود قانون مداري و استفاده از خردجمعي وظيفه اي است كه همه دولتها بايد به آن پايبند باشند، حركت حول محور قانون وظيفه همه افراد است. ولي ظاهرا در دولت قبل قانون موضوعي بود كه جدي گرفته نمي شد.

معاون كل نهاد رياست جمهوري گفت: دولت قبل هرجا كه دوست داشت به قانون عمل مي كرد و هرجا كه دوست نداشت به جاي پاسخ دادن در مجلس فيلم پخش مي كرد.

معاون وزير خارجه در دولت اصلاحات در پاسخ به سوال چرايي تمركز دولت بر مسائل خارجي و غفلت در مسائل داخلي خصوصا در بخش اقتصاد عنوان كرد : براي سرمايه گذاري در كشور سه گروه مي توانند كمك كنند. سرمايه گذار داخلي ايراني هاي خارج از كشور و سرمايه گذار خارجي.

ايشان يادآور شد هركدام از اينها بايد مرحله به مرحله وارد ميدان شوند ولي وقتي سرمايه گذار داخلي هنوز اطمينان پيدا نكرده كه مي تواند كار كند، نمي توان انتظار داشت سرمايه گذار خارجي فعاليتي داشته باشد. اين كشور هشتاد ميليون نفر جمعيت دارد و مي خواهد زندگي كند و در منطقه الگو باشد و در اين شرايط حساس بين المللي رو به جلو حركت كند و آينده خود را با اتكا به نيروي انساني خودش تضمين كند. يك ملت بزرگ كه اين همه جوان تحصيل كرده، نخبه، متخصص و كاربلد دارد و توانسته است موفقيتهاي بسياري را در زمينه علم و دانش كسب كند بايد بتواند ظرفيتهاي اقتصادي خود را نيز بارور كند. اما متاسفانه بزرگترين مسئله ما در جامعه بيكاري دانش آموختگان مي باشد.

بانك ادامه داد: براي رسيدن به رشد 8 درصدي كه جزو الزامات سند چشم انداز است در برنامه ششم توسعه هم بايد به اين هدف مهم رسيد حداقل حدود 700 تا 800 ميليارد دلار نياز است. اگر در مدت مناسبي پس از برجام ميزان صادرات نفت به دوميليون بشكه برسد و اگر قيمت نفت به 60 تا 70 دلار افزایش پیدا کند و يك مقدار هم صادرات غيرنفتي و صادرات پتروشيمي را در نظر بگيريم، حاصل آن درآمدي حدود 500 ميليارد دلار مي شود(تازه اگر قرار بود تحريم هاي آمريكا ادامه داشته باشد، كه اين اتفاق هم نمي افتد) حالا هرچقدر هم از نظر داخلي مشكلات خود را حل كنيم، نمي توانيم از سرمايه گذار خارجي براي تامين بقيه نيازها و نيز نقش ارتباطات مثبت خارجي چشم ببنديم، زيرا همه برنامه هاي اقتصادي روي زمين مي ماند، پس هدف گيري دولت براي اصلاح سياست خارجي انتخاب درستي بود. پس دولت بايد هم سياست خارجي و هم سياست داخلي را اصلاح كند كه مهمترين محور آن ايجاد فضاي مطمئن و اطمينان بخش است. يك فضايي كه در هر حال نشاط و اميد به آينده بيشتر باشد.

دبير اجرايي حزب اعتدال و توسعه تاكيد كرد: دولت اعتدال با وجود تمامي مشكلات به همت مردم مسئوليت كشور را به عهده گرفت و بايد با در نظر گرفتن تمامي جوانب بررسي شود كه آيا دولت توانسته به تعهدات خود عمل كند؟

بانك گفت: نخستين مساله از پيش طراحي شده و مهم دولت ساماندهي اقتصاد كشور بود تا به اين واسطه دولت بتواند محدوديتهاي موجود از جمله تورم را برطرف و رشد اقصادي و اشتغال زايي را بوجود آورد.

وي افزود : دولت تدبير و اميد، براي دست يابي به اهداف اقتصادي خود بايد بسترهاي مهم داخلي و خارجي را ساماندهي كند هريك از اين دو مولفه بر ديگري اثرگذار است و غفلت از هركدام موجب ايجاد مشكل براي ديگري مي كند.

بانك اظهار كرد: مهمترين سياست داخلي دولت ايجاد همدلي، هماهنگي، هم نظري و تعادل در فعاليتهاي مختلف و جلوگيري از تضاد و تفرقه بين اجتماع مردم بود كه اين امر با ايجاد اميد و پرهيز از ايجاد اختلاف بصورت مناسبي بوجود آورد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوري گفت: در حوزه خارجي نيز دولت بايد زمينه مشاركت بخش هاي مختلف اقتصادي و بهره گيري از امكانات خارجي را فراهم مي كرد تا با سرمايه و دانش داخلي و بهره گيري از منابع موجود داخلي و بين المللي تمام ظرفيت هاي موجود در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي مدنظر مقام معظم رهبري استفاده كند.

وي اظهار كرد امروز دولت موفق شده تا آرامش لازم را در سياست خارجي بحران زده كشور ايجاد نمايد. بحراني كه به دليل تحريم ها و قطعنامه هايي كه ايران را در معرض تهديد دائمي قرار داده بود و در چنين شرايطي هيچ كشوري حاضر نبود در اقتصاد ايران مشاركت داشته باشد را تبديل به شرايط مطلوب نموده و اعتماد سازي بين المللي را احياء كند.

بانك افزود: در حوزه انرژي هسته اي تحريم هاي جديد قرار بود اعمال شود تحريم هايي كه فروش يك ميليون بشكه اي نفت ايران طي چند ماه به 300 هزار بشكه نفت آن هم در برابر غذا كاهش مي داد آن هم نفتي كه نه با قيمت 120 دلار دولت دهم كه با قيمت 38 دلار به فروش مي رسيد.

وي تاكيد كرد: هدف گيري هاي دولت در حوزه سياست خارجي به درستي توانست در مدت كوتاهي معضل بزرگ انرژي هسته اي را از سر كشور بردارد و احساس امنيت را در كشور ايجاد كند.

بانك گفت: امروز شاهديم كه در سايه سياست هاي عاقلانه و دورنگر دولت و جهت گيري مناسب و پرهيز از قانون گريزي، يكه تازي و خودرایي و با در نظر گرفتن خطوط قرمز ترسيم شده از سوي مقام معظم رهبري موضوع هسته اي و سياست خارجي را ساماندهي كند.

معاون كل نهاد رياست جمهوري افزود: اقتدار ايران اسلامي در موضوع هسته اي باعث شد تا طرف هاي مقابل از بسياري از خواسته هاي خود نيز چشم پوشي كنند. امروز فردو، آب سنگين اراك و سانترفيوژهاي ايران در حال كار مي باشند و يقيناً با رفع تحريم ها در آينده نزديك، آثار اين امر در اقتصاد كشور خود را نمايش خواهد كرد.

وي بيان داشت: با شرايط دشوار اقتصادي كشور دولت موفق شده تا رشد منفي 6/6 درصد اقتصاد را به مثبت 3 ارتقاء دهد و تورم 40 درصدي كه به سمت 60 درصد پيش مي رفت را به كمتر از 15 درصد كاهش دهد.

استاندار سابق كرمان در دولت سازندگي در پاسخ به سوالي درخصوص در پيش رو بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي و چگونگي آرايش هاي سياسي گفت:

مطمئنا آرايش سياسي انتخابات رياست جمهوري در سال 92 در انتخابات سال 94 نيز خود را نشان خواهد داد و در اينصورت شاهد مجلسي خواهيم بود كه مجلس و دولت با همراهي با هم و همگرايي بيشتر ميتوانند برنامه هاي توسعه و پيشرفت كشور را تنظيم و اجرا نمايند.

دبير اجرايي حزب اعتدال و توسعه ايران در پاسخ به سوالي پيرامون فعاليتهاي انتخاباتي حزب اعتدال و توسعه عنوان كرد:

براي قوام دموكراسي در ايران چاره اي جز تحزب وجود ندارد. يكي از ملزومات پايداري دموكراسي وجود تحزب در جامعه است و هرچه بتوانيم گرايش جامعه را با ايجاد زيرساخت هاي مناسب به سمت تحزب سوق دهيم در پايداري و عمق بخشيدن به حركات اجتماعي مبتني بر دموكراسي موفق تر عمل خواهيم كرد.

وي افزود: بيش از 100 سال از تحزب در ايران مي گذرد، اما هنوز حزب به عنوان عامل محرك دموكراسي در حوزه هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي نقش اصلي را ايفا نمي نمايد. چرا كه اغلب فعاليت احزاب بصورت فصلي و صرفا در حوزه هاي سياسي صورت مي گيرد كه عمدتاً با آغاز انتخابات شروع و با پايان يافتن آن به فعاليت احزاب نيز خاتمه داده مي شود.

عضو شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه گفت: احزاب بايد به گونه اي حركت كنند كه در حوزه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي برنامه داشته باشند و براساس اين برنامه ها دولت را تحويل گرفته و جامعه را به پيش ببرند، و بدين وسيله است كه مي توان قضاوت كاملي از حركت درست يا نادرست احزاب و دولت ها در افكار عمومي جامعه داشت.

وي يادآور شد: حزب اعتدال و توسعه نماينده دولت نيست، اما حزبي است كه در تحقق اهداف اين دولت امكانات كامل خود را بكار مي برد. من از طرف دولت صحبت نمي كنم ولي آنچه كه خيلي صريح و شفاف اعلام شده است اين است كه دولت در انتخابات نمي خواهد يك طرف باشد. بنابراين نبايد نقش حزبي براي فعاليتهاي دولت قائل باشيم. دولت يازدهم فقط به زمينه سازي براي انتخابات سالم و گسترده مي انديشد و تمام تلاش دولت اين است كه اين بستر را فراهم كند كه مشاركت سالم و سازنده در انتخابات بيش از پيش فراهم گردد.

وي در ادامه، در پاسخ به سوالي در خصوص نقش دولت در انتخابات و اينكه فردي از سوي دولت مامور تهيه فهرست انتخاباتي و رايزني شده است گفت: با تاكيد مجدد مي گويم كه دولت فقط نقش برگزار كننده را دارد.دولت نه به ما (حزب اعتدال و توسعه) و نه به هيچ كسي مسئوليتي براي انتخابات نداده است. حزب ما هم تقريبا يك سال و اندي اول درگير كارهاي اجرايي بود، پس از مدتي فعاليتهاي حزب هماهنگ و منسجم گرديد الان حزب اعتدال و توسعه در سراسر استان ها شورايي منسجم دارد و در حال سازماندهي فعاليتهايش مي باشد.

وي در خصوص فعاليتهاي انتخاباتي حزب اعتدال و توسعه گفت: حزب اعتدال و توسعه 16 سال و قبل از اين دولت تشكيل شده است. حزبي كه از دكتر روحاني دعوت كرد براي انتخابات رياست جمهوري وارد عرصه شود. در اين برهه نيز از آقاي سيدحسن خميني براي مجلس خبرگان رهبري دعوت كرده تا در مجلس خبرگان رهبري كانديدا شود، كه خوشبختانه ايشان هم رد نكردند.اميدوارم كه ايشان حضور جدي داشته باشند.

دبير اجرايي حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به سوالي كه نقش حزب اعتدال و توسعه در فضايي سياسي كشور چيست؟ گفت:

ما معتقديم كه يك گفتمان به نام اعتدال هم در فضاي سياسي كشور وجود دارد و اين گفتمان را حزب اعتدال و توسعه پرچمداري مي كند. من صراحتا مي گويم كه جامعه ما جامعه اي است كه دو سر قطب را دارد ولي همواره يك طيف خاكستري در جامعه ما وجود داشته كه هركسي توانسته، اهداف و نيازهاي طيف خاكستري را تامين نمايد توانسته اين طيف را به نفع و سمت خود هدايت كند و پيروز شود. اين طيف عاشق و علاقه مند به گفتمان جديدي است كه آرمانها و آرزوهايش را تامين كند.

اين جريان خاكستري را عموماً اصلاحات توانسته به حركت در بياوردو اين ضعف اصولگراها بود زيرا تا زماني كه طيف اصلاح طلب در صحنه نبود ميزان مشاركت كم بود و زماني كه در صحنه مي آمدند ميزان مشاركت بالا مي رفت.

وي اشاره به انتخابات 92 يادآور شد: حزب اعتدال توسعه در 16 سال گذشته در فضاي سياسي كشور گرچه نقش زيادي داشته است. اما مطمئناً در اين دوره نقش اين حزب چشمگير تر خواهد بود، اين حزب براي ورود آقاي روحاني پرچم داري كردو با موفقيت ايشان در ايجاد دولت نقش پررنگ تري پيدا كرد. بنابراين مردم هم احساس مي كنند كه به نقش حزب اعتدال توجه بيشتري نمايند.

وي در ادامه بيان كرد: يك آرايش سياسي در سال 92 شكل گرفت كه خوشبختانه كاملاً كارآمد بود ولي هيچ ادغامي صورت نگرفت . اما ما حصل آن اتفاق مثبتي بود كه در صحنه هاي اجتماعي ما بروز كرد و آن يك بلوغ سياسي بود كه در سال 92 ايجاد شد. در واقع درآن روز جريان هاي هم سو ، همه ظرفيت خود را در كنار هم گذاشتند و روي يك هدف متمركز شدند و مجموعه اصلاحات و اعتدال نيز عليرغم هيچ ائتلافي نتايج خوبي را رقم زدند.

بانك يادآور شد: اولويت اول حزب اعتدال و توسعه در اين برهه مجلس است كه با دولت در جهت رسيدن به اهداف و برنامه هايش همگرا و همفكر باشد تا بتواند آينده اين كشور را تضمين كند. اين اولويت خودش عامل اصلي يك نوع هماهنگي بين گروه هاي سياسي است.

وي تاكيد كرد: حزب اعتدال و توسعه يقيناً مقابل حاميان روحاني در انتخابات نخواهد ايستاد. اما اين امر بدان معنا نيست كه اعتدال و توسعه در انتخابات ليست مشخصي نداشته باشد. تلاش اوليه ما اين است كانديداهاي پيشنهادي اين حزب را مشخص و به موقع به مردم معرفي كنيم.

رئيس هيات اجرايي حزب اعتدال و توسعه درباره تهيه ليست مشترك اصلاح طلبان و حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز اعلام كرد:

به نظر بنده آرايش سياسي انتخاباتي مجلس اين دوره با كمي تفاوت همانند آرايش سياسي انتخاباتي سال 92 مي باشد. قطعاً تا زمان انتخابات و در فرصت باقي مانده تصميم گيري خواهد شد. اما در خصوص اينكه حزب اعتدال و توسعه در جلسات شوراي سياست گذاري انتخابات شركت نمي كند؟

گفت: البته اين ايده آقاي خاتمي را ارج مي نهيم و براي ما ارزشمند است و تلاش اصلاح طلبان قابل تقدير است. دعوت از احزاب و گروه هاي سياسي براي حضور در ليست مشترك همواره رويداد خوبي براي فعاليت سياسي در ايران مي باشد. اما ما از ابتدا در جريان تشكيل اين شورا نبوديم ولي علي الاصول از اين ايده استقبال مي نمائيم.

وي در ادامه افزود: در انتخابات كه مقطعي مهم و تاثيرگذار است بايد به دنبال افرادي باشيم كه داراي فكر و انديشه نو بوده و به دنبال حل مشكلات جامعه هستند. بايد نمايندگاني در مجلس حضور داشته باشند كه دلسوز، انقلابي ، اهل علم و دانش و تحول گرا باشند.

بانك مطرح كرد: در حال حاضر به ائتلافي نرسيده ايم ولي همه ما در يك جبهه هستيم در انتخابات آتي مجدداً تاكيد مي كنم كه ما مسلماً مقابل همديگر قرار نمي گيريم و با حاميان دولت و ارايش سياسي سال 92 همراهي مي كنيم. اين همراهي ممكن است به معناي دادن يك ليست نباشد ولي به معناي جدايي نيز نمي باشد. البته تا روز انتخابات قضاوت كردن زود است.و اجازه فرصت طلبي و ايجاد شكاف به مخالفين تندرو در اين زمينه نخواهيم داد.

وي با تاكيد بر اينكه حزب اعتدال و توسعه بايد تلاش كند در انتخابات پيش رو وفاق و همدلي ميان اعضاي خود ،ديگر احزاب سياسي و عموم جامعه برقرار كند، افزود: آنچه كه باعث موفقيت دولت يازدهم شده است، وجود وفاق همگاني در چارچوب يك مجموعه سياسي است نه يك مجموعه صرفاً متحد تشكيلاتي.


برچسب ها: تدبیر24 ، مرتضی بانک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها