بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۵۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
تدبیر24:ساکن غرب استان تهران که باشی با برخی واژگان دوست و همراهی ، واژگانی چون آب گرفتگی خیابانها ، واژگانی تلخ که در زندگی ساکنان یکی از پر جمعیت ترین شهرستان های غربی استان تهران چون یاری قدیمی حضور دارد و گویا هیچ شخصی قصد رسیدگی به آنرا ندارد.
شهرستان شهریار به طور معمول و در هوای صاف و آفتابی نیز از مشکل ترافیک رنج میبرد اما اگر آسمان قصد فرود نعمت خویش را بر سر ساکنان و کشاورزان این منطقه کند، این ترافیک روزانه به امری غیرقابل مهار تبدیل خواهد شد و دلیل این مهم را باید در جایی دقیقا مقابل چشمانمان بررسی کنیم البته اگر قصد دیدن داشته باشیم!

یکی از وظایف اولیه شهرداری ها ،سامان دهی سطح شهرها و معابر منطقه تحت مدیریت خویش است، وظیفه ای که هر بار با بهانه‌هایی چون کسری بودجه و عدم تخصیص منابع مالی لازمه به فراموشی سپرده میشود...

شهرداری شهریار نیز از این قاعده مستثنا نیست، این ارگان که مدت زمانی است با مشکلات ما بین شهردار خویش و منتخبان مردم در پارلمان شهری مواجه است گویا قصد دیدن مشکلات سطح شهر و حتی در مقابل درب شهرداری را ندارد، مشکلاتی که مردمان صبور و شریف این دیار را به سطوح آورده است... کافی است اندکی در زمان نزول نعمت الهی در معابر شهریار گام بردارید تا با پوست و گوشت خویش با واژه آبگرفتگی آشنا شوید، واژه ای که عمدتا سبب وارد شدن خسارت‌های مالی و گاها جانی برای رانندگان و عابران پیاده این مناطق میشود.

اما این مشکلات و معضلات در غرب استان تهران تنها و تنها منوط به شهرستان شهریار و شهرداری این شهر نمی‌شود ، کافی است اندکی از منطقه تحت مدیریت شهردار خارج شویم و به مناطق تحت مدیریت شایر شهرداری ها وارد شویم، آن زمان است که باید اعتراف کنیم که شهرداری شهریار با تمام قصور هایش از سایرین جلوتر است، گویا معابر غرب پایتخت از اساس ویران است...

اینکه چقدر شهرداری شهریار و سایر شهرداری های غرب استان تهران برای بهبود آسفالت های سطح خیابان مناطق تحت مدیریت خویش هزینه کرده است امریست جدا، اما چرا این هزینه ها نمود عینی و حقیقی پیدا نمیکند؟ چرا مردم نشانه‌های بهبود در سطح معابر خویش را حس نمیکنند؟

موارد ذکر شده و صدها مورد دیگر تنها بخشی از پرسش های افکارعمومی از سازمان مدیریت شهری است... امید است مدیران این سازمان های عمومی که مسئولیتی مهم در مدیریت و بهبودی اوضاع مناطق تحت اداره خود را عهده دار هستند با برنامه‌ریزی‌هایی صحیح و متناوب، اندکی از بار مشکلات شهرها را کاهش دهند.

منبع : تابناک تهران
برچسب ها: تدبیر24 ، شهریار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها