بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۵۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
دبیرکل جبهه ایستادگی
دبیرکل جبهه ایستادگی از نامزدها و هواداران انتخاباتی آن ها خواست تا در قالب رفاقت، رقابت را دنبال کنند و گفت: جریحه دار کردن اخلاق عمومی به اصل انتخابات ضربه می زند. [رقابت ها در قالب رفاقت باشد/جریحه دار کردن اخلاق عمومی به انتخابات ضربه می زند]


تدبیر24 :حجت الاسلام والمسلمین یدالله حبیبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: در حال حاضر آرایش خیلی خوبی از جریان ها، جناح ها و گرایش های سیاسی شکل گرفته و اصولگراها نسبت به گذشته از یک وحدت حداکثری و قابل قبولی برخوردار هستند.
وی ادامه داد: اصولگرایان با شکل دادن شورای ائتلاف لیست انتخاباتی خود را با حضور اقتصادانان، مهندسان، دانشگاهیان، گروه های فرهنگی و دیگر اقشار تنظیم کردند و در مقابل نیز همگرایی را در اصلاح طلبان می بینیم که توانستند دور هم جمع شوند و یک لیست 30 نفره در تهران و دیگر شهرستان ها ارایه دهند.
مشاور دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: البته معتدلین نیز در حال حاضر به عنوان یک ضلع سوم برای خودشان برنامه ریزی کردند و لیست ارایه می دهند که این جریان هم مخاطب خاص خود را دارد.
حجت الاسلام حبیبی با تاکید بر اینکه جریان ها و گروه های سیاسی باید متناسب با تفکرات و نگرش هایشان خود را مطرح کنند، افزود: امیدوارم در این فرصت باقی مانده بتوانند تبلیغات خوبی کنند و واقع بینانه، صادقانه و شفاف مواضع خود را بگویند که فکر می کنم زمینه خوبی برای انتخاب مردم خواهد شد.
وی درباره برخی انتقادات به عملکرد گذشته اقتصادانان حاضر در لیست اصولگرایان برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز اظهارداشت: بحث اقتصاد منحصر در یک گروه، جریان و مجلس گذشته نیست. به هر حال اقتصاد ما به لحاظ تاریخی و عملکردی برآیند دولت، مجلس، بخش خصوصی و مشارکت مردمی است و نمی توانیم مشکلات اقتصادی را به یک گروه خاص نسبت دهیم و بگوییم این ها مقصر بودند.
این فعال سیاسی ادامه داد: این ها در گذشته تلاش خود را کردند، دیگران هم تلاش کردند اما نسبت به سایر لیست های انتخاباتی به هرحال این ها تیم اقتصادی دارند.
حبیبی همچنین درباره ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی در روزهای باقی مانده از تبلیغات گفت: اخلاق در همه زمان ها و همه شرایط باید رعایت شود اما با توجه به اینکه این روزها در شرایط هیجانی، رقابت و به نقدکشیدن دیگران، رعایت اخلاق بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: امروز مردم یک قضاوتی خواهند داشت که گروه هایی که در بهار رقابت ها و مسئولیت با هم بحث می کنند، چقدر مسایل اخلاقی را رعایت می کنند.
حبیبی یادآور شد: همواره در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مبانی انقلاب اسلامی و اندیشه های امام راحل تاکید شده است که رقابت نیروی های انقلاب باید در قالب رفاقت باشد چرا که جریحه دار کردن اخلاق عمومی به اصل انتخابات ضربه می زند.
مشاور دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: نامزدها و هواداران آن ها و همچنین رسانه ها به گونه ای فعالیت کنند تا در یک شرایط منطقی، سالم، اخلاقی و هیجانی مثبت، انتخاب اصلح شکل بگیرد.
حبیبی افزود: انتخابات در ساختار نظام ما رابطه معنادار و محکمی با مقبولیت نظام دارد یعنی به هر اندازه مردم در انتخابات شرکت کنند صرف نظر این که می خواهند به چه گرایشی رای دهند، تفسیر آن در حوزه سیاسی و روابط بین الملل این است که نظام از مقبولیت و پشتوانه قوی برخوردار است که من فکر کنم این موضوع با نگاه ایرانی، اسلامی و ملی برای همه باید قابل درک باشد.
وی خاطرنشان کرد: انتخابات با مشارکت حداکثری، فرصت خوبی است که مردم نمایندگان خودشان را در هر دو مجلس انتخاب کنند و وظیفه و حق خود را به نخبگانی واگذار کنند که در ساختار قدرت قرار گیرند و تصمیم گیری درست و خوبی داشته باشند.
دبیرکل جبهه ایستادگی گفت: هر چقدر مشارکت بیشتر باشد و خرد جمعی شکل بگیرد در انتخابات نیز تاثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین شرکت نکردن در انتخابات بی تفاوت بودن به تنظیم برنامه و اداره کشور است.
حبیبی از تمامی مردم خواست تا با حضور حداکثری در انتخابات هفتم اسفندماه شرکت کنند.
به گزارش ایرنا، جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر است.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها