بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۵۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
بعضی هم برای این نامزد مجلس می شوند که مشهور بشوند اسمشان سر زبان ها بیفتد فردا روز هرکسی آنها را در خیابان دید با دست آنها را نشان بدهند و بگوید چقدر برایم آشناست کجا دیدمش فهمیدم فلانی نامزد مجلس بود شناختی...

تدبیر24 :-مرتضی پارسی مود- چند روز تا برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 7 اسفند ماه باقی نمانده است همه جای کشور پر شده است از تبلیغات افرادی که خود را برای نشستن بر روی صندلی های مجلس شایسته می دانند .
در هر کوچه و خیابان تصاویر نامزدها را می توان دید، این روزها اکثریت مردم دغدغه نان و معیشت دارند، همین وضعیت اقتصادی بود که درانتخابات ریاست جمهوری سال1392 باعث شد مردم به شعارهای دکتر روحانی رای بدهند و قدرت از دست اصولگرایان خارج بشود. اگر اصولگرایان مثل امروز که یک لیست واحد داده اند و هر روز به یک ائتلاف جامعتر نزدیک می شوند عمل می کردند شاید امروز رئیس جمهور کسی دیگری بجز آقای روحانی می بود. با همه این حرف ها انتخاب یک نفر به عنوان نماینده کار دشواری شده است چون باید افرادی را انتخاب کنیم که قرار است به گفته امام خمینی(ره) مجلسی را تشکیل بدهند که در صدر امورکشور است .
در این فضای انتخاباتی که همه کاندیداها دم از مردمی بودن می زنند تا بتوانند رای بیشتری را به سمت خود بیاورند و هر یک با دادن شعارهای خاص سعی دارند آرای بخشی از جامعه را جذب کنند، کار انتخاب دشوار می شود که واقعا چه کسی توانایی و شایستگی برای انجام وظیفه نمایندگی را دارد.
در ذهنم اسامی افراد زیادی هست دکتر...، مهندس...، خانم ...،بسیجی ...،فرهنگی ...این روزها همه مدیر شده اند همه دارای تجربه، بعضی احساس تکلیف کرده اند؛ بخصوص که برخی از مردم جامعه ما در همه موضوعات متخصص اند و صاحب نظر بویژه سیاست، چه شعارهایی هم که این روزها نامزدها نمی دهند؛ از آسفالت کردن محله های پایین شهر و روستاها گرفته تا ساخت نیروگاه هسته ای و کارخانه فولاد و پتروشیمی در دل کویر برای اشتغال زایی جوانان بیکار .
من که خودم درس سیاست خوانده ام و با بسیاری از این روشهای تبلیغاتی آشنایی کامل دارم و خودم را یک تحلیلگر سیاسی می دانم ولی وقتی در خیابان یا در روزنامه ها وعده های این نامزدها را میخوانم تعجب میکنم. آیا این افراد فقط یک بار قانون اساسی را خوانده اند؟ آیا آئین نامه داخلی مجلس را خوانده اند؟ بعضی از این افراد حتی نمی دانند که کار اصلی یک نماینده چیست و برخی دیگر هنوز فرق بین طرح و لایحه را نمی دانند. چرا وارد این عرصه شده اند؟
آیا برای پول و حقوق نمایندگی می خواهند وارد مجلس بشوند؛ که امروز صدها میلیون برای تبلیغات خرج میکنند؟ مگر یک نماینده مجلس در ماه چقدر حقوق دارد، آیا بیشتر از5میلیون حقوق میگیرد؟
با یک محاسبه ساده می توان گفت: تقریبا حقوق یک ماه نماینده 5 میلیون تومان در ماه است که در یک دوره 4 ساله ی نمایندگی 240 میلیون تومان می شود .
حالا که با خودم درست فکر میکنم به این افراد حق میدهم حقوق یک نماینده پول کمی هم نیست این فقط حقوق است مزایا جای خودش را دارد.
بعضی هم برای این نامزد مجلس می شوند که مشهور بشوند اسمشان سر زبان ها بیفتد فردا روز هرکسی آنها را در خیابان دید با دست آنها را نشان بدهند و بگوید چقدر برایم آشناست کجا دیدمش فهمیدم فلانی نامزد مجلس بود شناختی...
بعضی افراد برای بدست آوردن پست و مسئولیت های دیگر می آیند تا بعد از مطرح شدن در انتخابات مجلس حتی در صورت شکست در جایی دیگر پستی مدیریتی یا مشاوره ای بگیرند.
ولی همه این طور نیستند بعضی هم که واقعا به فکر حل مشکلات مردم هستند و فکر می کنند که درصورت راه یافتن در مجلس می توانند کاری برای مردم بکنند خود را در مسیر انتخاب مردم قرار می دهند.
این روزها لیست های ائتلاف اصولگرایان و اصلاح طلبان حامی دولت نیز بازار انتخابات را به خوبی گرم کرده است. بعضی لیستها با هم بسیار متفاوت هستند و در بعضی نیز اشتراکاتی با هم دارند ولی بر اساس تجربه سیاسی بنده و آنچه در چند دوره اخیر مجلس روی داده است در شهرهای بزرگ مانند تهران و مشهد و اصفهان و اکثرمراکز استان ها مردم به لیست ها اعتماد میکنند.
در این میان رقابت در شهرستان ها قاعده خودش را دارد. گرایشهای قومی و مذهبی، شام و نهار دادن، و بعضی با پول نقد. هرکسی به نحوی رای می خرد. بیاید رای خود را ارزان نفروشیم.
خرج های بسیار سنگین تبلیغاتی که بعضی به عنوان حامیان مالی کاندیداها امروز انجام می دهند، دلیلی جز حمایت و توقع رانت در آینده را در پی ندارد.
مسئله ی اصلی که قبل از هر چیز به عقیده بنده باید فکری بر آن شود، این است که سازوکار قانونی ورود به حیطه انتخابات را کمی تغییر داد؛ تا از حضور این خیل عظیم از افرادی که اکثر آنها ممکن است فقط صرف جلوه و خودنمایی و یا هر چیز دیگری جزء مسئله اصلی که قانونگذاری و کمک به مصالح کشور است پا به عرصه می گذارند گرفته شود.من در اینجا میگویم که مخالف حضور افراد شایسته و توانمند نیستم ولی باید فکری کرد تا جلوی این همه هزینه گرفته شود.
 این جمعیت انبوه نامزدهای انتخاباتی ،هم باعث اتلاف وقت شورای نگهبان و تضعیف کیفیت خدمات آنها می شود و هم موجبات سرگردانی مردم کشورمان را فراهم می کند.
انتخاب290 نماینده اصلح از بین بیش از6000 نفر به زبان هم کار آسانی نیست چه برسد به عمل. یعنی رقابت 21 نفر برای هر کرسی مجلس.
پس باید علت این حضور گسترده نامزدها را واکاوی نمود یا مشکل از مردم است یا ایراد به قانون وارد است؟ مردم ایران ثابت کرده اند که همیشه برای مصلحت کشورشان پایبند قانون بوده اند پس اگر قانون کامل و جامع باشد می تواند جلوی این جمعیت انبوه که پیشتر هم گفتم باعث چه مشکلاتی می شود را بگیرد.

با توجه نظرسنجی ها دهمین مجلس شورای اسلامی بین دو طیف اصولگرا و اصلاح طلبان حامی دولت تقسیم خواهد شد.و این بدست نیاوردن اکثریت مطلق می تواند یکی از چالش های مهم پیش رو در مجلس دهم و دولت دکتر روحانی باشد.
در پایان از تمام مردم کشورم میخواهم همانگونه که با حضور خود در راهپیمایی22 بهمن حماسه عظیمی آفریدند این بار نیز در روز 7 اسفند با حضور آگاهانه درپای صندوق های رای تصمیم گیر نهایی برای خودشان باشند.
اینجانب مرتضی پارسی مود به عنوان یک فعال سیاسی در اینجا چند درخواست و توصیه هم به مسئولین نظام و نامزدهای محترم نمایندگی مجلس شورای اسلامی دارم:
روی سخنم اول با مسئولین نظام است که هیچگاه مردم را فراموش نفرمایید؛ همین مردم هستند که ستون های اصلی نظام اسلامی را نگاه داشته اند و با گذشتن از جان و مال خود تا امروز پشت سر این انقلاب ایستاده اند. مردم فقط در زمان انتخابات مهم نیستند این انقلاب بر روی شانه های این ملت به اینجا رسیده است، به یاد داشته باشید.
تمام نامزدهای مجلس به خاطر بسپارید که اگر به مجلس راه یافتید مردم را از یاد مبرید. قول هایی که امروز می دهید عملیاتی کنید.
هر یک از نامزدهای محترم اگربه این نتیجه رسیده است که افراد شایسته تر از او در عرصه هستند بهتر است خودشان کنار بروند هم جلوی هزینه های اضافه گرفته می شود و هم مردم را در انتخاب اصلح کمک کرده اند.
همین جا نیز به تمام نامزدهای اصولگرا و اصلاح طلبان حامی دولت نیز که به صورت مستقل و خارج از لیستها در عرصه انتخابات حضور دارند توصیه دارم که برای جلوگیری از شکست هم حزبی ها وهمفکران خود در دوجریان سیاسی کشور به نفع لیست های مطبوع خود کنارگیری بنمایند، تا مانع از پراکندگی آرای انتخابات بشوید و زمینه پیروزی هم طیف های خود را فراهم آورید.
یادمان باشد عدم حضور هر یک از ما در انتخابات می تواند نتیجه انتخابات را تغییر بدهد. بیایم با حضور حداکثری در پای صندوق های رای در 7 اسفند ماه خودمان تصمیم بگیریم نگذارید دیگران برای شما تصمیم بگیرند.
یادتان باشد انتخاب نماینده انقلابی ولایتمدار و مخالف آمریکا بهتر از نماینده سازش کار خواهد بود بیایم پاسدار انقلابمان باشیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها