بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۵۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
بايد با وجود همه ناهمواري‌هايي كه بعضا در مسير راهمان قرار دارد، براي بهبود امور، توسعه پايدار و تحقق آرمان‌هاي تاريخي خود در پاي صندوق‌هاي راي حضور يافته و دست به يك انتخاب شايسته زد. اما در صورت قهر با صندوق راي باید در انتظار شيوه‌هاي نامطلوب و زيا‌ن‌باري در مديريت كشور بود كه پيش از اين نيز در برهه‌اي از تاريخ با آن روبه‌رو بوده‌ايم.
 تدبیر24 :ظریفیان - حضور در پاي صندوق‌هاي راي به مفهوم ايفاي نقش در تعيين سرنوشت خويش است. از منظر اعتقادي ما مسلمانان همانطور كه در قرآن كريم آمده است: خداوند سرنوشت هيچ جامعه‌اي را تغيير نمي‌دهد مگر آنكه آن جامعه عزمي به تغيير در سرنوشت خويش داشته باشد. بر اساس اين سنت الهي اگر كسي عزم به تغيير داشته و خواهان رفاه، توسعه و دانش بيشتري باشد بايد عزم آن را نيز توشه راهش سازد. البته به اين عزم در دوره مدرن و نوين حضور در لحظات سرنوشت‌ساز انتخابات مي‌گويند. اما از منظر سياسي و اجتماعي نيز شرايط از دو حال خارج نيست يا بايد در اين لحظات سرنوشت‌‌سازانتخابات هفتم اسفند ماه حضور داشت يا نسبت به تعيين سرنوشت خويش بي‌توجه بود که در اين صورت بايد در انتظار عواقب آن بود؛ چراكه در صورت عدم مشاركت و بي‌توجهي نسبت به سرنوشت خويش باید همه لوازم و ابزار اين بي‌توجهي را نيز پذيرفت. مردمان ما از دوران مشروطه تا به امروز همواره تلاششان بر آن بوده كه با بهره‌گيري از فرهنگ اعتقادي و آموزه‌هاي مدرن مانند دموكراسي، نظام پارلماني و حضور و ايجاد ترغيب عمومي نسبت به احزاب بتوانند مردم‌سالاري را در کشور محقق سازند و براي نيل به اين مهم جامعه ايران فراز و نشيب‌هاي بسياري را تجربه كرده است. وقوع انقلاب اسلامي نيز نشانگر يك عزم جدي و راسخ از سوي مردم ايران بود تا سرنوشت خود را تغيير دهند و براي اين عزم جدي 300هزار شهيد دادیم. بنابراين بخش مهم اين تلاش‌ها و فراز و نشيب‌هاي جامعه ايراني تحقق نظام جمهوريت است. جمهوري اسلامي ايران ظرفيت بزرگي است كه اگر خواستار تحقق اسلام ناب و حقيقي باشيم، اين ظرفيت جز با بهره‌گيري از آموزه‌ها و انديشه‌هاي ناب اسلامي مانند توزيع عادلانه قدرت، ثروت و احترام به كرامت انساني محقق نخواهد شد. براي جاري و ساري ساختن آن نیز راهي جز انتخابات وجود ندارد. اگر به دنبال اصلاح و همچنين خواهان عدم‌توقف برجام به عنوان يك رويداد تاريخي بزرگ در كشور هستيم، بايد در تعيين سرنوشت كشور سهيم شويم. بايد با وجود همه ناهمواري‌هايي كه بعضا در مسير راهمان قرار دارد، براي بهبود امور، توسعه پايدار و تحقق آرمان‌هاي تاريخي خود در پاي صندوق‌هاي راي حضور يافته و دست به يك انتخاب شايسته زد. اما در صورت قهر با صندوق راي باید در انتظار شيوه‌هاي نامطلوب و زيا‌ن‌باري در مديريت كشور بود كه پيش از اين نيز در برهه‌اي از تاريخ با آن روبه‌رو بوده‌ايم. انتخابات سال92 منجر به اين شد كه بخشي از گره‌هاي جامعه ايران به مرحله باز شدن برسد و اگر خواهان باز شدن گره‌هاي ديگر همچون مساله اشتغال، افزايش سطح معيشت مردم و دوری از تندروي و نهادينه‌سازي خردورزي و تعامل در جامعه هستيم و در پي آنيم كه جامعه مدني به مفهوم حقيقي آن شكل بگيرد و حقوق شهروندي به شكل مناسب‌تري محقق شود، بايد در آينده كشور نقش موثري ايفا کرد و به دنبال جريان سياسي‌اي رفت كه حامل اين پيام‌هاست. باید با حضور در پاي صندوق‌هاي راي سرنوشت كشور را به بهترين شكل مطلوب کرده و جايگاهمان را در تعيين سرنوشتمان ثابت كنيم و به همه نيروهاي داخلي و خارجي كه تمايلي به تحقق نظام مردم‌سالاري در ايران ندارند و كساني كه در جريان رقابت انتخاباتي حضور دارند اما سهم و حقي براي مردم در تعيين سرنوشتشان قائل نيستند، نشان دهيم راه تغيير از صندوق راي مي‌گذرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها