بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۵۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
عارف:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی جریانات سیاسی جایگاه و تاثیری برای رای مردم قائل نیستند و با این حال ادعای ولایتمداری و انقلابی بودن می کنند.
 تدبیر24 : محمدرضا عارف در همایش ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان در سالن اجتماعات مسجد جامع ارشاد شهرری گفت: برخی جریانات حیات خود را در عدم حضور مردم جست و جو می کنند و تلاش دارند تا مردم در صحنه نباشند.
وی با بیان اینکه مردم همواره در نظام اسلامی تعیین کننده هستند افزود: همه مسئولان ارشد نظام با رای مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب می شوند و حضرت امام(ره) و رهبری نیز بر حضور و جایگاه آرای مردم تاکید دارند.
عارف گفت: مردم به رغم وجود مشکلات در بخش های مختلف هر جا که نظام و انقلاب نیاز به رای آنان داشته است دریغ نداشته و حضوری موثر و تعیین کننده داشته اند.
وی با انتقاد از تخریب ها و تهمت هایی که به جریانات اصلاحات زده می شود گفت: جریان اصلاحات به مانند همه جریانات وفادار به نظام دلبسته نظام بوده و آن را مدیون خون شهدا و مجاهدت های مردم می داند و اتهام وابستگی این جریان به بیگانگان ناجوانمردانه و از سر عناد است.
عارف تلاش برای تغییر و اصلاح در درون نظام، تغییر با حفظ ارزشها و با هدف تحقق آرمان های انقلاب و ترجیح منافع ملی بر منافع فردی و جریانی را از ویژگی های بارز جریان اصلاح طلب ذکر کرد و افزود: با ظهور دولت یازدهم فضای یاس و ناامیدی در کشور به فضای امیدواری تبدیل شد و مردم باید این فضا را تداوم ببخشند.
وی گفت: امروز کشور در شرایط مطلوبی نیست و اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ به عنوان میثاق ملی با بی تدبیری و سو مدیریت های گذشته به محاق فرو رفته است در حالیکه ایران باید با این سند حداقل مشکل اشتغال، معیشت و سلامت نداشت و رشد اقتصادی هشت درصدی را تجربه می کرد.
عارف گفت: جریان اصلاح طلبی مجلسی را می خواهد که دغدغه معیشت مردم و رشد اقتصادی را داشته باشد چرا که امروز برخی خانواده ها از تامین حداقل معاش خود عاجز شده اند.
وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فقر، فساد و تبعیض باید راهبرد اصلی مجلس آینده باشد اضافه کرد: اخلاق مداری باید جای بداخلاقی را پر کند.
عارف گفت: مجلس باید از حق نظارت خود برای احقاق حقوق مردم و نه مچ گیری و تصفیه حساب حداکثر بهره برداری را بکند و نمایندگانی شجاع و مطالبه گر نه معامله گر داشته باشد.
وی با تصریح بر اینکه نباید جریانات رقیب با زدن برچسب امنیتی و سیاسی به فعالیت های جوانان، آنان را از کشور و جامعه دور کنند افزود: امروز جامعه نیازمند آرامش، امید و رونق اقتصادی است همانطور که در پرتو امید ایجاد شده در سالهای اخیر شاهد آرامش و ثبات در منطقه ای ناامن و پرآشوب هستیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها