بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۵۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
فهرست مقاصد پیشنهادی برای سفر در تعطیلات زیاد است، اما توصیه می‌شود اگر جان‌تان را دوست دارید از سفر به این شهرها صرف‌نظر کنید

تدبیر24 :آب‌وهوای نامناسب، ناآرامی سیاسی، ناامنی و عدم وجود امکانات حداقلی از جمله عواملی هستند که یک شهر را در فهرست "بدترین مقاصد گردشگری جهان" جای می‌دهند.

در این گزارش با 10 شهری آشنا می‌شوید که سفر به آن‌ها نه تنها توصیه نشده، بلکه برای رفتن به این شهرها به گردشگران بین‌المللی هشدار داده شده است. ناگفته نماند با درگیری‌های نظامی که طی سال‌های اخیر در منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه رخ داده، نام شهرهایی چون دمشق، بغداد، آنکارا و ... هم به وضوح در چنین فهرستی قرار می‌گیرد.

1. اویمیاکون، روسیه

اویمیاکون، روسیه

«اویمیاکون» یکی از سردترین نقاط جهان است که دمای آن معمولا تا سه برابر دیگر شهرهای سردسیر پایین می‌آید. اگر زیاد به برف‌بازی علاقه ندارید، به این شهر روسیه سفر نکنید. اویمیاکون از شهرهای پرجمعیت فاصله بسیاری دارد و در واقع در عمق سیبری واقع شده است.

2. هراره، زیمبابوه

مجله «اکونومیست» در سال 2012 عنوان بدترین شهر برای سکونت را به «هراره» داد. در دوره‌ای هراره نقطه روشنی در آینده گنگ زیمباوه به حساب می‌آمد، اما سیاست‌های غلط اقتصادی سرنوشت سیاهی را برای این شهر رقم زد. تورم شدید و فساد دولتی ارزش پول محلی این منطقه را به کمتر از یک پنی کاهش داد. گرچه این روزها پول کشورهای خارجی هم در این شهر قابل استفاده است، اما کمپانی‌های بین‌المللی هیچ علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در این پایتخت آفریقایی شکست‌خورده ندارند.

3. کی‌یف، اوکراین

درگیری‌های سیاسی طی سال‌های اخیر در پایتخت اوکراین شدیدا باعث بدنامی این شهر در مجامع جهانی، به ویژه میان گردشگران شد. طی این آشوب‌ها صدها نفر کشته و هزاران نفر زخمی شدند. تظاهرکنندگان به دنبال پیوستن کشورشان به اتحادیه اروپا بودند و دولت اوکراین خواستار ادامه استقلال این کشور بود. در هر صورت این اغتشاشات به نفع صنعت گردشگری این کشور اروپایی نبوده است.

پورتو پرنس، هائیتی

4. پورتو پرنس، هائیتی

حتی پیش از زلزله 2010 که منجر به کشته شدن بیش از 100 هزار تن شد، هائیتی کشوری نبود که برای گردشگران خارجی جذاب باشد. «سایت سولیل» یکی از مناطق پورتو پرنس است که در جهان به عنوان یکی از پرتراکم‌ترین بیغوله‌های دنیا شناخته می‌شود. این جای پرجمعیت حتی از ابتدایی‌ترین امکانات بهداشتی، آموزشی و رفاهی محروم است و زندگی در آن با فقر گره خورده است. حتی بهیارانی که در این شهر سکونت دارند هم از سوی شهروندان مورد رفتارهای عصبی و خشونت‌آمیز قرار می‌گیرند.

به گزارش وایرال تراول، اوضاع وقتی بدتر از بد شد که زلزله سال 2010 موجب فرار کردن خطرناک‌ترین جنایت‌کاران هاییتی از زندان پایتخت شد! جالب است هیچ تلاشی برای برگرداندن این مجرومین به زندان نشده و آن‌ها آزادانه در شهر رفت‌وآمد دارند.

5. سیوداد خوارز، مکزیک

سیوداد خوارز با لقب «پایتخت جرم و جنایت دنیا» در جهان شناخته می‌شود. فقر، فساد دولتی و درگیری قاچاقچیان مواد، با سرنوشت این شهر مکزیکی گره خورده‌ است. سیوداد خوارز یکی از مهمترین مخازن مواد مخدر آمریکاست و اخبار کشت و کشتار سلاطین مواد برای غلبه بر رقبایشان، جزو لاینفک رویدادهای آن است. به راحتی می‌توان نتیجه گرفت سفر کردن به این شهر، حکم بازی کردن با جان را دارد.

6. پیونگ یانگ، کره شمالی

گرچه کره شمالی گردشگران خارجی را می‌پذیرد، اما تورهای مسافرتی به شدت تحت کنترل دولت قرار می‌گیرند. تنها به این دلیل که راهنمای تور به شما می‌گوید کارمند یک آژانس مسافرتی است، به این معنا نیست که اطلاعات شما را در اختیار نیروهای نظامی کره نمی‌گذارد. اگر با همه این شرایط به پیونگ یانگ سفر کردید، سرتان را بدزدید و هرگز درخواست بازدید از اردوگاه‌های کار اجباری نکنید، چون کارتان به حبس در زندان‌های کره شمالی ختم می‌شود.

موگادیشو، سومالی

7. موگادیشو، سومالی

موگادیشو از سوی دپارتمان دولتی آمریکا به "خطرناک‌ترین شهر روی کره زمین" ملقب شده. سال 2014 هم این شهر مقصد محبوبی در جهان نبود. این پایتخت آفریقایی سال‌ها میدان جنگ‌های داخلی بوده و علاوه بر این، مقر اصلی دزدان دریایی معروف شاخ آفریقاست. برای این که این فهرست تکمیل شود، بهتر است بدانید سازمان تروریستی «الشباب» هم در این شهر لانه دارد.

8. قندهار، افغانستان

از زمان جنگ 2001، قندهار سنگر خود را در فهرست بدترین مقاصد گردشگری جهان حفظ کرده است. با این که کوهستان‌های زیبا و دیدنی قندهار را دربرگرفته‌، نام این شهر یادآور حملات انتحاری، آدم‌ربایی و دیگر اقدامات تروریستی است. علاوه بر این، افغانستان یکی از فقیرترین کشورهای دنیاست که بیش از 25 درصد جمعیت آن سوادخواندن و نوشتن ندارند.

9. نیجریه

وقتی حرف از نیجریه می‌شود اصلا مهم نیست کدام شهر را انتخاب کنید، شهرهای این کشور یکی از یکی بدتر هستند. براساس آمارگیری بین‌المللی که در سال 2013 انجام شد، نیجریه تقریبا در تمام بخش‌ها از جمله فساد، رشوه‌گیری، تروریسم، جرم و جنایت، بیماری ایدز و... جزو 10 نام آخر جدول است.

اگر یک نقطه روشن در کارنامه این کشور باشد، این است که قانون‌گذاران آن بالاترین دستمزد را در کل دنیا دریافت می‌کنند. البته باید در نظر داشت که دادن دستمزد بالا به دولتمردان فاسد در شرایطی که بقیه کشور از گرسنگی در حال عذابند، اصلا کار معقول و انسانی به نظر نمی‌رسد.

10. اسلام‌آباد، پاکستان

پاکستان سال‌هاست کاشانه امنی برای سازمان‌های تروریستی است. این روزها مسافران خارجی که هوس سفر به اسلام‌آباد به سرشان می‌زند، باید در انتظار تدابیر شدید امنیتی سرویس‌های جاسوسی پاکستان، «سی‌.آی.ای» و «اف.بی.آی» آمریکا باشند. حملات انتحاری و آدم‌ربایی از جمله خطراتی است که احتمال روی دادن آن‌ها برای غربی‌ها در این شهر زیاد است.
برچسب ها: تدبیر24 ، سفر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها