بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۵۹۳۶۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
گزارش تدبیر24 از گزینه های ریاست مجلس دهم:
گمانه زنی های بسیاری از رسیدن برخی چهره ها به صندلی بلند ریاست مجلس شورای اسلامی به گوش می رسد و واقعیت در پس این گمانه زنی ها نهفته است.

 تدبیر24 :پس از اعلام رسمی اولین نتایج دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و مشخص شدن ترکیب کلی سیاسی مجلس، رایزنی نمایندگان برای کسب کرسی های ریاست آغاز شد.

به گزارش خبرنگار تدبیر24 برخی نمایندگان که خود را در قامت رئسای کمیسیون ها دیدند رایزنی های خود را برای ریاست کمیسیون مورد نظر خود آغاز کردند ( تدبیر24 گزارشی از فعالیت نمایندگان برای کسب ریاست کمیسون ها نیز منتشر خواهد کرد ) تا شروع غیر رسمی مجلس دهم را از همین ابتدا کلید بزنند.

مهمترین اتفاقی که برای ترکیب ریاستی مجلس دهم رخ خواهد داد، تعیین رئیس مجلس است. گمانه زنی های بسیاری از رسیدن برخی چهره ها به صندلی بلند ریاست مجلس شورای اسلامی به گوش می رسد و واقعیت در پس این گمانه زنی ها نهفته است.

دسته بندی جناحی مجلس دهم را می توان به 3 طیف ، اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالگرا و مستقل عنوان کرد. علیرغم اصرار برخی رسانه های اصولگرا مبنی بر جدا سازی اصلاح طلب و اعتدالگرا، دسته بندی فوق به لحاظ کارکردی و جریانی مناسب تر و ملموس تر می باشد.

از این رو می توان مجلس را به دو بخش اصولگرا و غیر اصولگرا تقسیم کرد. یکی از کاندیدای مورد نظر طیف اصولگرا که می توانست مورد ارزیابی قرار بگیرد از راه یابی به مجلس دهم بازماند و هم اکنون چهره های دیگری جهت ارزیابی وارد بحث شده اند. یکی از افرادی که به دلیل همراهی لاریجانی با جریان اعتدال و کنار گذاشته شدن لاریجانی از لیست مسلم اصولگرایان بر سر زبان ها افتاده و از رقیبان علی لاریجانی در قم بوده و هم اکنون اصولگرایان درحال رایزنی و سرمایه گذاری روی وی هستند، مجتبی ذوالنوری است. بر اساس این گزارش و ترکیب بدست آمده از مجلس دهم می توان از مجتبی ذوالنوری، علی لاریجانی، علی مطهری و محمدرضا عارف

به عنوان شاخص ترین چهره های قابل بررسی جهت کسب ریاست مجلس دهم نام برد.

مجتبی ذوالنوری :

طیف حامی وی اصولگرای غیر سازشگر با دولت است و مدلی همانند پایداری است و طیف غیر اصولگرا نیز مخالف ریاست مجلس ایشان خواهند بود.

علی لاریجانی :

دو دوره ریاست بر مجلس و حضور بعنوان رئیس مجلس در زمان تصویب برجام کافی است تا قدرت لابی وی را بیشترین قدرت موجود برای ریاست مجلس عنوان کنیم.

علی مطهری :

اصولگرایی که اعتقاد دارد بر اصول خویش پایبند است و حرف حق را در هر شرایطی می زند و مستقل عمل می کند. رای دوم تهران است اما به دلیل شخصیت مستقلش، قدرت لابی های تساهمی سیاسی را ندارد و گزینه دائم اصولگرا و غیر اصولگرا نخواهد بود.

محمدرضا عارف :

دارای بیشترین پشتوانه رای مردمی در کشور است. رای اول تهران و کل کشور محسوب می شود. هماهنگی با جریان دولت، دارای قدرت چانه زنی بالا و لابی های سیاسی است و گزینه مقبول طیف غیر اصولگرا.

حال باید دید تا شروع مجلس دهم چه کسی بیشترین تعداد نمایندگان را همسو با خود خواهد کرد و بر بلندترین صندلی بهارستان تکیه خواهد زد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
1
4
اگه همشون با هم کاندیدا بشن عارف پیروزه
فرامرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
1
5
فقط دکتر عارف
mahab
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
1
5
فقط عارف لیاقت ریاست مجلس داره...
رزمنده دوران دفاع مقدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
1
5
سلام، انشاالله دکتر عارف عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
2
4
قدرت لاریجانی مال وقتی یود که مجلس اصولگرا بود اعتدالیون باید به عارف رای بدن اگه عارف در ریاست جمهوری کنار نمیرفت عمرا روحانی رییس جمهور میشد
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
1
3
قطعا دکتر عارف به دلایلی که در همین یاداشت هم ذکر شده و البته ده ها دلیل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی دیگر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
4
0
حجت الاسلام ذوالنور با رای اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان رئیس مجلس میشود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
4
0
عارف صلاحیت ریاست مجلس را ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
4
0
عارف صلاحیت ریاست مجلس را ندارد
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها