بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۵۹۴۷۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳

 تدبیر24 : سایت رجانیوز که متمایل به جبهه پایداری است در تحلیلی، دلیل رای تهرانیها به اصلاح طلبان را نوع زندگی آنها دانست.

اصولگرایان در تهران انتخابات را نه به خاطر لیست سیاسی یا شعارهای انتخاباتی، بلکه به خاطر غلبه پیدا کردن فرهنگ و سبک زندگی غربگرایانه، شبه مدرنیستی باختند. واقعیت این است که تهران به دلیل مرکزیت و پایتخت بودن، بیش از دیگر استانها هدف انواع برنامه های توسعه غربگرایانه فرهنگی، اقتصادی و ... در طول سالهای مختلف بوده و روند سکولاریزاسیون در تهران بیش از هر استان دیگری به بار نشسته، لذا علاوه بر طبقه مرفه و سرمایه دار در شمال تهران، طبقه متوسط شهری نیز که تمایلات آشکار غربگرایانه ای دارد در تهران به قشری تاثیرگذار تبدیل شده و به همین علت است که لیست اصلاحات و حامیان دولت در تهران با اقبال روبرو می شود و این مساله دقیقا ادامه  برتری میرحسین موسوی بر محمود احمدی نژاد در انتخابات 88 در تهران است! زمانی که احمدی نژاد در کل کشور بیش از 11 میلیون از موسوی بیشتر رای آورد اما در تهران نتوانست حریف طبقه مرفه و متوسط جدید شود.

لذا شکست اصولگرایان از اصلاحات در تهران،  یک شکست کاملا اجتماعی- فرهنگی است. وقتی در تهران بنا بر آمارهای رسمی بیشترین میزان جرایم اجتماعی، روزه خواری، طلاق، اعتیاد و ... ثبت شده، بدین معناست که این شهر بیشترین فاصله از فرهنگ اصیل دینی و انقلابی را برای خود ثبت کرده و به همین میزان طبیعی است که در چنین شهری به جای افرادی که نخستین وجهه آنها در افکار عمومی شهرت آنها به دیانت و گفتمان انقلاب اسلامی است، چهره هایی وارد مجلس شوند که در افکار عمومی بیشترین فاصله را با این معیارها و مفاهیم دارند.

این البته بدین معنا نیست که تمام افراد حاضر در لیست های دیگر دور از فرهنگ اسلام و انقلاب بوده اند، بلکه بدین معناست که گفتمان حاکم بر این دو لیست در افکار عمومی بازخوردهای متفاوتی از هم داشته و در نهایت اقبال عمومی به هر یک از این دو لیست نشانه ای از فرهنگ غالب مردم در آن برهه است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
0
1
آینده ایران در دستان جوانان روشنفکر خواهد بود نه مرتجعین !!!
ناشناس
|
Romania
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
0
0
رجانیوز_ شکست اصولگرایان از اصلاحات در تهران، یک شکست کاملا اجتماعی- فرهنگی است. وقتی در تهران بنا بر آمارهای رسمی بیشترین میزان جرایم اجتماعی، روزه خواری، طلاق، اعتیاد و ... ثبت شده، بدین معناست که این شهر بیشترین فاصله از فرهنگ اصیل دینی و انقلابی را برای خود ثبت کرده و به همین میزان طبیعی است که در چنین شهری به جای افرادی که نخستین وجهه آنها در افکار عمومی شهرت آنها به دیانت و گفتمان انقلاب اسلامی است، چهره هایی وارد مجلس شوند که در افکار عمومی بیشترین فاصله را با این معیارها و مفاهیم دارند.

تمام نکات مندرج در بالا را اصولگرایان بی تدبیر ظرف دوازده سال گذشته بر مردم نجیب تهران تحمیل کردند.

اما چگونه است که در طول 12 سال گذشته آقایان اصولگرایان از همین تهران، اجماع اصولگرایان( با مدیریت غلط و رانت های آنچنانی بانکی وزمین خواری و اختلاس و آسیب های اجتماعی طلاق واعتیاد و روزه خواری)و با رأی آنها به مجلس رفتید و جا خوش کردید اینگونه سخنان در کار نبود؟ اما همینکه مردم بعلت مدیریت غلط دوران گذشته مجلس را با قاطعیت خانه تکانی کردند ،تهرانی ها روزه و خوار ومعتاد شدند .از اینخواب خرگوشی بیرون بیایید و خودتان را اصلاح کنید .چون آینده بد تری در انتظار زورگویان و مفت خورانی مثل ...نیوز و حامیان زنجیره ای آن ها در انتظارشان خواهد بود. این انتخابات با آنهمه ردّ صلاحیت ها فقط یک تلنگر از عقلانیت و اعتدال بود و اگر بخود نیایید دیگر تلنگری در کار نیست .در همین انتخابات همه ائتلاف اصوگرایان و گروه بد دهن پایداری مشت محکمی خوردند ولی هنوز در حالت کیش و مات 7 اسفند هستند.با همین نیمچه نیرو هم توان مقابله نداشتید چه رسد مقابله با سیل عظیم اصلاحات.
حسن پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
0
0
با سلام خدمت مردم بزرگوار ایران و بویژه هم ميهنان تهرانی گرامی ام.

در ارتباط با خبر درج شده باید به عرض برسانم که اینگونه اظهار نظرها خلاف انسجام ملی است و دشمنان بدنبال افرادی می گردند که اینگونه بدون جیره و مواجب آب به آسیاب شان بریزند.

این توهین ها ناخودآگاه توهین به مردم ایران و مسئولین عاليقدر است زیرا نمایندگان مجلس و وزرا و رییس جمهور و مقام معظم رهبری هم در تهران زندگی می کنند
زری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
0
0
جمعیت عظیم راهپیمایی 22 بهمن هم که اکثزا تهرانی ها بودن پس هیچی کشک بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
0
مردم بصیر 9 دی هم تهرانی بودن و همان ها به این مختلسین رای ندادند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها