بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۵۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
روزنامه کیهان به نقل از روحانی:
روزنامه کیهان در بیست و یک هزارو دویست و نود و نهمین شماره خود اعتراض رئیس جمهور به دولتمردان منتقد برجام با تیتر «روحانی: صالحی که وزیرخارجه نیست، درباره برجام از ظریف بپرسید» را به عنوان خبر وعکس نخست انتخاب کرده است.

تدبیر24:در بخشی از این خبر آمده است:
دکتر روحانی دیروز در بخشی از سخنان خود، در پاسخ به سؤالی در خصوص ممنوعیت انتشار تصویر سید محمد خاتمی گفت: «شورای عالی امنیت ملی مصوبه ای در زمینه ممنوع التصویری رئیس جمهور اسبق نداشته است... دبیرخانه هم چنین حقی ندارد. من از دبیر شورا پرسیدم، گفتند چنین مصوبه ای نیست. ضمن اینکه اگر مصوبه ای هم باشد، غیرقانونی است.»
در خصوص این بخش از سخنان رئیس جمهور محترم ذکر این نکته ضروری است که شورای عالی امنیت ملی در زمانی که آقای روحانی تصدی دبیرخانه آن را به عهده داشتند، مصوبه شماره 298 را تصویب می کند که براساس آن تعیین و ابلاغ خطوط خبری (موضوع قانون مطبوعات) به عهده دبیر خانه شورای عالی قرار می گیرد. مدتی بعد، در زمان تصدی سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی، این موضوع بار دیگر در شورا مطرح و طی مصوبه شماره 645، اختیار مذکور کماکان در اختیار دبیرخانه باقی می ماند.
این روزنامه در ستون یادداشت روز خود به قلم «محمد ایمانی» با تیتر «صدای دشمن دیگر به گوش نمی رسد؟!»به موضوع انتخابات پرداخته است.
در بخشی از این یادداشت آمده است:
1- انتخابات ظاهراً چند سال یک بار انجام می شود اما به یک معنا هر روز و ساعت، انتخابات است. ما مدام- دانسته و ندانسته- انتخاب می کنیم. انتخابات فرع بر «حق- مسئولیت انتخابگری» و موضوع «افکار عمومی» است. افکار عمومی ساخته می شوند و می سازند. این ساخت و ساز گاه طبیعی و گاه دستکاری شده است. ملت ها حتی فراتر از انتخابات سیاسی، سر بزنگاه های مهم دست به انتخاب مسیر حرکت می زنند. بنابراین برای دوستان و دشمنان ملت ها مهم است که در تعیین این مسیر و آدرس و نقشه راه آن- از سر خدمت یا خیانت- نقش آفرینی کنند.
2- امروز انگاره ها تنه به تنه واقعیت می زنند و گاه عرصه را بر حقیقت تنگ می کنند. امروز سخن از انگاره سازی (Image Making) و در حقیقت ایجاد تصویری شبه واقع اما غیرواقعی از حقیقت موجود در میان است که پایه و مایه جنگ نرم به شمار می رود؛ چندان که فرموده اند «شبیه ترین چیزها به حق، باطل است». در حقیقت در اینجا با نوعی پندار و خیال و توهم و «جا به جا دیدن نسبت ها» مواجهیم. کاری که تردست ها و شعبده بازان می کنند نوعی انگاره سازی واژگون است؛ مثلاً یک دستمال را تبدیل به گوی یا دسته گل می کنند یا سیگار را ظاهراً وارد دهان می کنند و از گوش بیرون می کشند. کاری که سامری در ماجرای گوساله معروف برای فریفتن مردم کرد یا رفتاری که ساحران در برابر موسی(ع) انجام دادند، از همین قبیل است. «هنگامی که افکندند، چشم مردم را جادو کردند و آنان را ترساندند» (اعراف-116) یا «در اثر سحر آنها، در خیال موسی آمد طناب ها و عصاهایی که افکنده اند (مانند مار) به هر سو با شتاب می جنبند». (طه-66).
امروز شبیه کار سامری ها و ساحران فرعون را جعبه جادوهای جدید در رسانه ها انجام می دهند که با وجود همه تنوع و تفاوت ها، ویژگی مشترک آنها طمطراق و جلوه، فریبندگی، افسونگری، مسحور و مرعوب کنندگی، حیرت افکنی، وسوسه گری، خیال آفرینی و آرزوپروری و غیرقابل دسترس سازی در عین سراب نمایی است. اگر دیروز سامری می توانست گوساله ای دست ساز و رازآلود را جای پروردگار جا بزند، امروز در دنیا همان شیوه و شگرد فربه شده، از مظلوم تروریست می سازد و از جنایتکار، برنده جایزه صلح نوبل و پاسبان حقوق بشر! سرمایه سالاری را مردم سالاری جا می زند و اشرافیت را به جای جمهوریت غالب می کند. باطل السحر انگاره سازی دروغین، تبیین و روشنگری و آگاهی است.
ستون اخبار ویژه روزنامه کیهان با تیتر آش نخورده و دهان سوخته نتیجه توافق شتابزده و به هر قیمت به برجام پرداخته است.
در بخشی از این خبرآمده است:
یک روزنامه زنجیره ای اذعان کرد مشکل ایجاد شده برسر برقراری مجدد سوئیفت و همکاری بانک های اروپایی با ایران، بر سر محتوای توافق هسته ای است.
روزنامه هفت صبح می نویسد: در حدود یک ماه است که خبرهای مربوط به برقراری مجدد سوئیفت منتشر شده و هر روز یک اظهارنظر جدید منتشر می شود. از یک طرف گروهی همچنان بر این موضع پافشاری می کنند که اتصال سوئیفت همچنان برقرار نشده و بانک های ایرانی توانایی برقراری ارتباط با بانک های خارجی را ندارند. از سوی دیگر، مقام های دولتی همه این انتقادها را رد می کنند و یا بعضاً از برقرار بودن سوئیفت خبر می دهند و یا مشکل را در جای دیگری می دانند. سوئیفت (SWIFT) همان جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی است که با تفاهم و توافق 239 بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی پا گرفته و فراگیر شده است. در واقع این جامعه بین المللی مالی سبب می شود تا همه بانک های کشورهای جهان با یکدیگر ارتباط و مبادله داشته باشند. با سوئیفت به عنوان مثال شما در کشور ایران از حساب خودتان مبلغی را به هر بانک دلخواه عضو سوئیفت در سایر نقاط جهان در ظرف مدت کوتاهی جابه جا می کنید. همچنین کلیه مبادلات مالی و اعتباری نیز از طریق سوئیفت امکان پذیر است.
سلحشور؛ آبروی سینمای ایران،بلومبرگ: سرمایه گذاری در ایران تنها با سوئیفت راه می افتد که هنوز آغاز نشده است، بابک زنجانی در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد، واردات 2858 میلیارد تومانی خودرو در 11 ماه گذشته و داعش را مقاومت سرکوب کرد آمریکا لاف پیروزی می زند! دیگر عناوین خبری روزنامه کیهان در شماره امروز است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها