بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۵۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳
علي دايي سالهاست در ليگ برتر مربيگري مي‌كند و به همين دليل بارها در ورزشگاه فولادشهر مقابل تيم‌هاي نصف جهان قرار گرفته است. در طول اين سالها نتايج و اتفاقات مختلفي در اين ورزشگاه رخ داده كه البته به نظر مي‌رسد سهم علي دايي بيشتر از ديگر مربيان ليگ برتري است.

تدبیر24:علي دايي سرمربي صبا در بازي پرماجراي صباي قم مقابل سپاهان درگيري لفظي سنگيني با سرمربي سپاهان داشت. در اين بازي پر حاشيه و جذاب كه با تساوي ۲ بر ۲ پيش مي‌رفت داور بازي در چند صحنه خطا روي بازيكنان صبا را نگرفت كه اين مساله خشم شديد علي دايي را در پي داشت. او كه اعتراضاتش را روي يك آفسايدگيري عجيب آغاز كرده بود بعد از دو مرتبه‌اي كه داور شارژ مدافعان سپاهان روي بازيكنان تيمش را نگرفت به‌شدت به خشم آمد و خطاب به داور چهارم اعتراض كرد. در اين لحظه استيماچ از روي نيمكت سپاهان پاسخي به علي دايي داد كه اين مساله با واكنش تندتر علي دايي مواجه شد. بنابر آنچه كه در تصاوير تلويزيوني مشخص بود علي دايي با صداي بلند خطاب به سرمربي سپاهان دو بار كلمه «شات آپ» را تكرار مي‌كند تا او را به سكوت دعوت كرده باشد. اين دو مربي قوي هيكل كه از مربيان بلند قامت فوتبال ايران به حساب مي‌آيند و هر دو سابقه بازي در تيم‌هاي مطرح اروپايي را دارند مي‌رفتند كه با يكديگر درگير شوند كه دخالت اطرافيان آنها را از يكديگر دور كرد. البته دايي و استيماچ در پايان مسابقه با يكديگر آشتي كردند. با توجه به افزايش فشار رقابت‌هاي ليگ در هفته‌هاي پاياني ديدن صحنه‌هايي از اين دست چندان هم عجيب نيست. همانطور كه در بازي نفت و ذوب‌آهن دو مربي صبور فوتبال ايران عليرضا منصوريان و يحيي گل‌محمدي نيز درگيري لفظي مختصري با يكديگر داشتند.

خط و نشان شهريار

علي دايي پس از تساوي تيمش مقابل سپاهان به ایلنا گفت بازي را خيلي بد آغاز كرديم و ۲ گلي كه دريافت كرديم روي اشتباه خودمان بود. وي ادامه داد: سپاهان هيچ كار تاكتيكي خاصي در اين بازي انجام نداد و ما بوديم كه توپ را تقديم آنها كرديم تا به ما گل بزنند. دايي متذكر شد: وقتي با ۲ گل عقب افتاديم تلاش زيادي انجام داديم و اين نتيجه را جبران كرديم و اگر دقت بيشتري داشتيم مي‌توانستيم باز هم به گل برسيم. سرمربي صبا درباره درگيري‌اش با استيماچ هم گفت: استيماچ نبايد كنار زمين با من كل‌كل كند و بخواهد حرف‌هاي بي‌مورد بزند. وي نتوانسته با تيم بزرگ سپاهان نتيجه بگيرد و فشار روي او وجود دارد ولي حق ندارد به كسي حمله كند. دايي درباره داوري اين ديدار هم خاطرنشان كرد: ما در اين ديدار متوجه شديم وقتي دفاع حريف به مهاجم ما پاس مي‌دهد آفسايد بازيكن ما بايد گرفته شود. وي تصريح كرد: همچنين متوجه شديم توپي كه به بازيكن سپاهان خورده و به اوت مي‌رود هند بازيكن صبا گرفته مي‌شود. شايد محسن تركي «هند اوت» گرفت. اين قوانين جديد فوتبال موجب شد ما با نتيجه مساوي از زمين خارج شويم. اصلا از اين نتيجه و يك امتيازي كه گرفتيم راضي نيستم.

افتتاح پرونده فساد

اما اين‌بار اولي نيست كه شهريار در ورزشگاه فولادشهر با مشكل مواجه مي‌شود. روزهاي پاياني شهريور ماه سال ۹۲ بود كه يك بار ديگر ديدار پرسپوليس و سپاهان در ليگ برتر به جنجال كشيده شد. در آن مسابقه با قضاوت محسن قهرماني و اشتباه وي در داوري، پرسپوليس بازي را به تيم ميزبان خود واگذار كرد اما صحبت‌هاي علي دايي كه در آن فصل هدايت تيم سرخ پوش پايتخت را برعهده داشت باعث شد تا پرونده فساد در فوتبال ايران در كميسسيون اصل ۹۰ باز شود. شهريار فوتبال ايران پس از ان مسابقه جنجالي از «غش كردن داور» صحبت كرد و كدهايي را داد تا نشان دهد فوتبال ايران بر خلاف آنچه كه برخي‌ها ادعا مي‌كنند آنچنان هم پاك نيست! به هر حال بعد از اين ماجرا و با دعوت كميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي، پاي تعداد زيادي از اهالي فوتبال به بهارستان باز شد تا آنان اطلاعات خود را در اختيار اين كميسيون قرار دهند. اين كميته پس از حدود ۲ سال گزارش خود را در آستانه انتخابات اعلام كرد. خيلي‌ها اعتقاد دارند كه باز شدن پرونده فساد در فوتبال به‌دليل صحبت‌هاي علي دايي است و اگر او اين مسائل را مطرح نمي‌كرد چنين پرونده‌اي نيز افتتاح نمي‌شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها