بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۶۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
تدبیر24:پس از گمانه زني‌هاي بسيار درباره اكران نوروزي بالاخره اسامي اين فيلم‌ها اعلام شد و دو فيلم كمدي در كنار چهار اثر اجتماعي به نمايش درخواهد آمد. به گزارش ايرنا، چند سالي است اكران نوروزي فيلم‌هاي سينمايي به عنوان يكي از زمان‌هاي مناسب نمايش فيلم‌ها صاحبان آثار را بر آن داشته است تا از تمام توان خود براي به نمايش درآمدن فيلم شان در اين زمان استفاده كنند. امسال نيز پيش از اعلام قطعي فيلم‌هاي نوروز گمانه زني‌هايي مطرح شد كه نهايتا با اعلام شوراي صنفي نمايش، ۵ فيلم جديد در كنار «من سالوادور نيستم» كه از ۵ اسفند به عنوان نخستين فيلم اكران نوروزي نمايش خود را در سينماي‌هاي سراسر كشور آغاز كرده بود، به نمايش در خواهند آمد.

پديده سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر

فيلم سينمايي «ابد و يك روز» كه بدون شك در جشنواره فيلم فجر امسال به عنوان يكي از پديدهاي مطرح شد و ۱۰ سيمرغ در بخش‌هاي مختلف را به خود اختصاص داد، يكي از آثار اكران نوروزي است.
«ابد و يك روز» به كارگرداني سعيد روستايي كه پخش آن را شركت نور تابان بر عهده دارد، به سرگروهي سينما آزادي به نمايش در خواهد آمد. اين فيلم روايت خانواده‌اي است كه در تدارك مراسم عروسي سميه هستند، اما اتفاقاتي روابط خواهران و برادران را سرد مي‌كند كه در نهايت باعث ماجراهايي مي‌شود. پيمان معادي، نويد محمدزاده، پريناز ايزديار، ريما رامين فر، شبنم مقدمي، شيرين يزدان بخش ازجمله بازيگران اين فيلم هستند.

ناكام جشنواره سي و چهارم فيلم فجر

«باديگارد» عنوان تازه ترين ساخته ابراهيم حاتمي كيا است كه با دو نامزدي در جشنواره و كسب يك سيمرغ به عنوان ناكام بزرگ جشنواره از آن مي‌توان ياد كرد. اين فيلم با بازي هنرمنداني چون پرويز پرستويي، مريلا زارعي، امير آقايي، بابك حميديان، فرهاد قائميان، پريوش نظريه، شيلا خداداد، محمود عزيزي، محمد حاتمي، ديبا زاهدي، كامران نجف‌زاده و پدرام شريفي هرچند در كسب سيمرغ ناكام بود اما توانست در ميان ۵ فيلم اكران نوروزي قرار گيرد. فيلم باديگارد كه پخش آن را فيلميران برعهده دارد به سرگروهي استقلال از ۲۶ اسفند در سينماي‌هاي سراسر كشور اكران خود را آغاز خواهد كرد.

كارگردان با سابقه با فيلمي آرام

كيومرث پوراحمد كارگردان با سابقه سينماي ايران نيز در جشنواره امسال با فيلم «كفش هايم كو؟» حضور داشت كه فيلمي نسبتا متوسط را كارگرداني كرد. اين فيلم به نويسندگي مشترك، كيومرث پوراحمد و فريد مصطفوي روايت حبيب كاوه كارخانه‌دار قديمي مبتلا به بيماري آلزايمر است كه خانواده‌اش او را ترك كرده‌اند اما با بازگشت دخترش به ايران اتفاقاتي مي‌افتد. پخش فيلم «كفش هايم كو؟» را رسانه فيلمسازان بر عهده دارد كه در گروه سينمايي زندگي نمايش نوروزي خود را آغاز خواهد كرد. از جمله هنرمنداني كه در اين فيلم به ايفاي نقش می‌پردازند مي‌توان به رضا كيانيان، مجيد مظفري، رويا نونهالي، بهاره كيان افشار، مينا وحيد، راشين ربي و منصوره وافري اشاره كرد.

سينماها در نوروز ميزبان خشم و هياهو

فيلم سينمايي «خشم و هياهو» كه در خلاصه داستان آن آمده؛ زندگي به من آموخت كه هيچ چيز از هيچ كس بعيد نيست! در واقع به نوعي گفته مي‌شود داستان اين فيلم شبيه به ماجراي قتل همسر ناصر محمدخاني فوتباليست مشهور ايران است. اين فيلم در جشنواره سي و چهارم فجر به نمايش درآمد و جايزه ويژه هيات داوران را براي هومن سيدي كارگردان آن به ارمغان آورد. سيدي پيس از اين فيلم‌هاي «آفريقا»، «سيزده» و «اعترافات ذهن خطرناك من» را كارگردان كرده است. «خشم و هياهو» در گروه سينمايي اريكه ايرانيان اكران خواهد شد و در آن هنرمنداني چون طناز طباطبايي، نويد محمدزاده، سعيد چنگيزيان، بهناز جعفري، رضا بهبودي، رعنا آزادي ور و بهزاد عمراني ايفاي نقش مي‌كنند.

طنازهاي سينما در نوروز

فيلم سينمايي «من سالوادور نيستم» ساخته منوچهر هادي با بازي رضا عطاران فيلمي با موضوع كمدي است كه از۵ اسفند نمايش خود را در سينماهاي سراسر كشور آغاز كرده است و با توجه به اينكه تا زمان نوروز تنها چهار هفته از اكران آن خواهد گذشت طبعا نخستين فيلم نوروزي لقب گرفته است. اين فيلم درباره ناصر و خانواده‌اش است كه به واسطه آژانس تعطيلات رويايي براي سفري سياحتي به برزيل دعوت مي‌شوند، آنجل دختري برزيلي، او را با نامزد سابق خود اشتباه گرفته است و... رضا عطاران، يكتا ناصر، مهدي محرابي، كارول ويدوني، بري فيوكا، سوگل محرابي و ژيلا صادقي هنرمنداني هستند كه در اين فيلم به ايفاي نقش می‌پردازند. همچنين ريوالدو فوتباليست مشهور برزيلي نيز در اين فيلم حضور دارد. «من سالوادور نيستم» كه پخش آن را رسانه فيلمسازان مولود بر عهده دارد به سرگروهي ماندانا اكران شده است. ديگر فيلم طنز اكران نوروزي نيز «پنجاه كيلو آلبالو» است كه در گروه سينمايي كوروش نمايش داده خواهد شد.

نوروزي‌هاي هنر و تجربه

گروه سينمايي هنر و تجربه نيز در نوروز ميزبان دو فيلم جديد «چهارشنبه» به كارگرداني سروش محمدزاده و «نيم رخ ها» ساخته مرحوم ايرج كريمي خواهد بود. امسال اكران نوروزي فيلم‌ها به غير از «من سالوادور نيستم» كه از ۵ اسفند نمايشش در سينما آغاز شده است از ۲۶ اسفند ماه آغاز خواهد شد.

برچسب ها: تدبیر24 ، نوروز ، فیلم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها