بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
تدبیر24:رئيس پليس پيشگيري ناجا از مراجعه ۱۵ ميليون نفر به كلانتري‌ها و پاسگاه‌ها در ۱۱ ماهه امسال خبر داد. به گزارش ايسنا، سردار محمد شرفي در نشست خبري صبح دیروز خود درباره طرح نوروزي پليس، اظهار كرد: ماموران پليس پيشگيري در ۹۰۰ نقطه از سراسر كشور در قالب چادرها و پايگاه‌هاي پليس در ايام نوروز مستقر خواهند شد و اين استقرار تا ۱۵ فروردين‌ ماه ادامه خواهد داشت. وي با بيان اينكه بيش از ۱۰۰ هزار نفر از ماموران پليس پيشگيري در ايام نوروز به كار گرفته مي‌شوند، گفت: در پليس پيشگيري وسيع‌ترين مجموعه نيروي انتظامي و در بسياري از حوزه‌ها مسئوليت دارد. رئيس پليس پيشگيري ناجا در پاسخ به سوال ايسنا درباره تعداد مراجعه‌كنندگان به كلانتري‌ها در سال جاري گفت: ۱۵ ميليون نفر در ۱۱ ماهه امسال به كلانتري‌ها و پاسگاه‌هاي پليس پيشگيري مراجعه كرده‌اند كه از اين تعداد ۴۰۰ هزار نفر به خدمات مشاوره ارجاع شده است. ۷۰ درصد اين پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است. وي با بيان اينكه ۸۶ درصد كل دستگيري‌ها مربوط به حوزه پيشگيري بوده است، به تشريح گزارش عملكرد پليس پيشگيري در سال جاري پرداخت و گفت: در سال ۹۴ سرقت از منزل، خودرو سواري، خودرو باري، لوازم خودرو و موتورسيكلت به ترتيب يك، پنج، يك، ۱۹. ۶ درصد كاهش داشته است.

كاهش سرقت از اماكن دولتي و خصوصي

شرفي با بيان اينكه سرقت از اماكن دولتي و خصوصي نيز۱۷ و ۵ درصد كاهش داشته است، اظهار كرد: هرچه يگان‌هاي حفاظت سازمان‌ها تشكيل شده، آمار سرقت از اين اماكن نيز كاهش داشته است. رئيس پليس پيشگيري ناجا با بيان اينكه سرقت ادوات كشاورزي و خطوط انتقال برق و مخابرات هم به ترتيب ۱۴ و ۳۱ درصد كاهش داشته است، ادامه داد: البته در برخي موارد نيز افزايش داشته‌ايم، از جمله اينكه در جرم جيب‌بري ۱۹ درصد افزايش داشتيم.

افزايش ۲۲ درصدي سرقت احشام

وي افزود: در سرقت مغازه يك درصد، سرقت دوچرخه ۴۵ درصد، كيف قاپي ۶ درصد و سرقت احشام نيز ۲۲ درصد افزايش داشته است. شرفي با بيان اينكه سرقت احشام براي پليس پذيرفتني نيست، تصريح كرد: سرقت احشام يعني سرقت تمام زندگي يك دامدار، ما از دامداران خواستيم كه با فروش يك دام خود دوربين مداربسته خريداري و آن را در محل نگهداري احشام نصب كنند. رئيس پليس پيشگيري ناجا افزود: تجربيات نشان داده هرجا كه در مقابل نگهداري احشام (طويله) دوربين نصب شده و دامداران نيز آموزش ديده‌اند، سرقت احشام ۷۰ درصد كاهش داشته است.

افزايش ۱۶ درصدي نزاع و درگيري

شرفي همچنين از افزايش نزاع و درگيري در سال جاري خبر داد و گفت: ۴۳ درصد از سرقت‌هاي كشف شده در كل ناجا مربوط به حوزه پليس پيشگيري است. همچنين ۲۲ درصد از موادمخدر مكشوفه، ۷۵ درصد از دستگيري سارقان، ۶۶ درصد كشف قاچاق كالا و ۵۳ درصد از دستگيري افراد شرور نيز مربوط به حوزه پليس پيشگيري بوده و از سوي ماموران اين پليس انجام شده است. به گفته وي، در مجموع كل ۸۶ درصد از كل دستگيري‌ها در حوزه ناجا، از سوي ماموران پليس پيشگيري انجام شده است. رئيس پليس پيشگيري ناجا با اشاره به اجراي طرح مكنا در ۵۳۳ واحد پليس پيشگيري افزود: از اين ميان ۳۴۱ كلانتري نمره قبولي گرفته‌اند.

پايش تصويري ۵۳ درصدی تحت‌نظرگاه پليس

شرفي با تاكيد بر اينكه ۵۳ درصد از تحت‌نظرگاه‌هاي پليس تحت پايش تصويري قرار دارند، گفت: البته اعتبارات ما كافي نيست اما ما پايش تصويري كليه تحت نظرگاه‌هاي پليس پيشگيري در سراسر كشور را جزو برنامه‌هايمان داريم. وي همچنين افزود: همچنين براي افزايش مهارت پليس ۹ دوره آموزشي طراحي كرده‌ايم و به مديرانمان آموزش داده مي‌شود. رئيس پليس پيشگيري ناجا با تاكيد بر اينكه كلانتري و پليس نبايد در گذشته متوقف شود، گفت: ۲ ميليون و ۷۰۰ هزار طرح انتظام‌بخشي را در سال جاري اجرا كرده‌ايم. شايد اين رقم در نگاه نخست بالا به نظر برسد اما پليس پيشگيري تنها در ايام محرم با تمامي مساجد و هيات‌ها جلساتي را برگزار كرده و موارد لازم را به آنان تذكر داد. چنين عمليات مشابهي در مدارس، دانشگاه‌ها و... نيز اجرا شده است. شرفي با اشاره به آمار مراجعه ۱۵ ميليون نفر به كلانتري‌ها و پاسگاه‌ها در طول ۱۱ ماهه امسال نيز اظهار كرد: اين افراد با مراجعه به كلانتري‌ها و پاسگاه‌ها، خدمات قضائی، انتظامي، مشاوره، مددكاري، ترافيكي و... دريافت كرده‌اند. وي همچنين از فعاليت ۱۸۷۹ دوربين پليس پيشگيري در ۱۳۳ شهرستان كشور خبر داد و گفت: اين دوربين‌ها متعلق به پليس پيشگيري و به صورت آنلاين محدوده‌هاي اطراف آن رصد مي‌شود. رئيس پليس پيشگيري ناجا در ادامه به تشريح ميزان رضايتمندي شهروندان از عملكرد پليس پيشگيري پرداخت و گفت: عمده نارضايتي شهروندان از كلانتري‌ها و پاسگاه‌ها، نارضايتي آنان از امكانات موجود در كلانتري‌هاست. شرفي ادامه داد: ميزان شكايت از عملكرد ما نيز ۸ درصد كاهش داشته و تقدير از عملكرد پليس پيشگيري نيز افزايشي ۲۲ درصدي داشته است. ضمن اينكه در ۱۱ ماهه امسال، ميزان جرائم كاركنان پلس پيشگيري ۱۶ درصد كاهش داشته است. وي درباره فعاليت پليس اطفال نيز گفت: فعاليت پليس اطفال نيازمند لايحه است و همكاران من مشغول بررسي اين لايحه هستند؛ در صورت تصويب اين لايحه پليس اطفال در سراسر كشور اجرايي شده و ممكن است تغييراتي هم در آنچه كه در حال حاضر به عنوان پليس اطفال در تهران اجرا مي‌شود، انجام شود. رئيس پليس پيشگيري ناجا ايجاد ارتباط الكترونيك ميان كلانتري‌ها و دستگاه‌هاي قضائی را از اولويت‌هاي پليس برشمرد و گفت: در سال بيش از ۱۳۷ هزار پرونده را به شكل الكترونيكي به محاكم قضائی ارسال كرديم اما تنها ۹۰۰۰ مورد پاسخ الكترونيكي دريافت كرده‌اند كه اميدواريم سطح مكاتبات الكترونيكي افزايش يابد. شرفي همچنين برون‌سپاري بخشي از فعاليت‌هاي پليس پيشگيري به بخش خصوصي را از ديگر اهداف اين پليس برشمرد و گفت: يگان حفاظت ۱۱ دستگاه و سازمان دولتي نيز تشكيل شده و ۶ دستگاه نيز در حال پيگيري است و به زودي تشكيل مي‌شود.

افزايش ۴۰ كلانتري در تهران

رئيس پليس پيشگيري ناجا توسعه كلانتري‌ها را از ديگر اهداف پليس پيشگيري در برنامه ششم اعلام كرد و گفت: در تهران برنامه‌ريزي شده كه تا ۴۰ كلانتري به تعداد ۸۲ كلانتري فعلي اضافه شود كه تصميمات لازم در اين خصوص اتخاذ شده است. شرفي درباره تمهيدات پليس دربار چهارشنبه سوري عنوان كرد: از ابتداي امسال تاكنون ۱۳۵۵ نفر در رابطه با قاچاق موادمحترقه دستگير شده‌اند و ۵۶۳۴ موادمحترقه نيز طي اين مدت كشف شده كه عمده آن در ماه‌هاي پاياني سال بوده است. وي با تاكيد بر اينكه در چهارشنبه‌سوري مخالف شادي مردم نيستيم ادامه داد: مراسم چهارشنبه سوري بايد همچون دوران گذشته برگزار شده و از ايجاد مزاحمت براي شهروندان، بستن خيابان‌ها و... پرهيز شود. شادماني مردم نبايد ديگران را به خطر بيندازد و برايشان مزاحمت ايجاد كند، ضمن اينكه انتظار اين است كه در ايام فاطميه، حرمت اين ايام و خانم فاطمه زهرا (س) نيز حفظ شود. رئيس پليس پيشگيري ناجا در پاسخ به سوالي درباره ساماندهي متكديان نيز گفت: وظيفه پليس ساماندهي متكديان نيست اما در جمع‌آوري آنها با مسئولان مربوطه همكاري مي‌كنيم كه تعدادي نيز جمع‌آوري شده و به دستگاه قضائی تحويل داده شده‌اند؛ اگر از ما بخواهند متكديان را جمع كنيم، در يك روز مي‌توانيم آنان را جمع‌آوري كنيم.

برچسب ها: تدبیر24 ، جیب بری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها