بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۶۰۲۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
تاملی بر سخنان جدید رئیس دولت پاکدست در ورامین
اگر در دل مردمان آن زمان، تحول ایجاد شده بود که پس از پنجاه سال، روبروی نواده گرانقدر پیامبر(ص)، صف آرایی نمی کردند.واقعه کربلا زمانی رخ می دهد که انحرافات به حدی برسد که افرادی از طریق سوء استفاده از امام معصوم و مقدسات مردم، در جهت تقویت پایه های حکومت خود تلاش کنند و حتی یارانه ها را هم پول امام زمان بیان کنند.
تدبیر24:شاید بتوان سخنرانی محمود احمدی نژاد در یادواره شهدای ورامین را اولین موضع گیری صریح رئیس جمهور سابق دانست که به نظر می رسد آغازی باشد بر بازگشت معجزه هزاره سوم به فضای عمومی سیاست در ایران پس از حدود سه سال.

البته در این مدت نیز مواضعی توسط وی در موضوعات مختلف گرفته شده است که نیازمند ساعتها بحث و تبادل نظر در مورد تک تک واژگان به کار رفته می باشد. به طور مثال، احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره توصیه‌اش به نامزدهای انتخابات مجلس گفت: «نامزدی خوب است. نامزدها هم در دوره نامزدی همدیگر را دوست داشته باشند و هم پس از ازدواج همدیگر را دوست داشته باشند.» و یا در فرازی دیگر از پاسخ های نغز و گهربار، محمود احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سرنوشت دانشگاه ایرانیان چه شد گفت: «حال شما خوب است.»

محمود احمدی نژاد در یادواره شهدای ورامین شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت اما متفاوت از دفعات قبل. این بار اما در موضوع برجام نظر داد و به مدیران دولت مستقر نیز اشاره کرد و فراز جدیدی از تاریخ امامان شیعه را نیز ورق زد. اما ضرب المثلی بر او صدق یافت که البته بارها و بارها در دوران ریاست جمهوریش، بر او صدق نموده بود و آن هم این ضرب المثل بود که : « تا مرد، سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد» البته باید مبحث هنر اصیل را با اکراه در مورد احمدی نژاد به کار برد و بهتر است لفظ بازیگری و عوام فریبی را در مورد او به کار بست.

آنچه جالب تر است آنست که احمدی نژاد در این سخنرانی، خودش را نقد کرد و به خودش توهین کرد و خودش را با خاک یکسان کرد و رفت در عین حالیکه خودش هم متوجه نشد که چه کرده است. در این مطلب، به برخی از موارد ذکر شده در این سخنرانی اشاره می شود.
1- احمدی نژاد گفته است: «خیال کردند که بساطی درست کنند و چیزی رد و بدل کنند و پشت تریبون‌ها قیافه فاتح بگیرند کار تمام شده است، به خدا انقلاب ملت ایران در اول راه است و تا برچیدن ظلم و ستم از تمام دنیا این انقلاب ادامه دارد.»

احمدی نژاد در این فراز از سخنان خود، قصد دارد برجام را زیر سوال ببرد. برجامی که تلاش می کند خسارات وارده در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد را تا حد توان جبران کند و با لغو قطعنامه هایی که وی، آنها را کاغذپاره خطاب می کرد مسیر پیشرفت ایران را بار دیگر احیا نماید. احمدی نژاد مذاکرات فشرده در دو سال گذشته را بساط می نامد و توافقات حاصله را در قالب رد و بدل کردن «چیز» می داند و به مرحله اجرا رسیدن و استقبال جهانیان را به عنوان «خیال تمام شدن کار» بیان می کند و اعلام اقتدار ایران را در تریبون های رسمی، «قیافه فاتح گرفتن» می داند.

احمدی نژاد علیه احمدی نژاد

برجام که تکلیفش روشن است. مذاکرات فشرده ای انجام شده است، توافقاتی حاصل شده است، روز اجرا نیز فرا رسیده است.طرفین هم بر معضلی دوازده ساله فاتح شده اند و قیافه فاتحان را می گیرند. اما به نظر می رسد محمود احمدی نژاد، خاطره ای ناخوشایند از دوران ریاست جمهوریش را به خاطر آورده است. خاطره ای مربوط به سال 1389 و بیانیه تهران. در حاشیه جلسه گروه 15 در تهران، در حضور رئیس جمهوری برزیل و نخست وزیر ترکیه، ایران موافقت کرد که ۱۲۰۰ کیلوگرم از اورانیوم ۳.۵ درصد غنی‌شده خود را به ترکیه بدهد و در برابر،گروه وین(متشکل از آمریکا،روسیه،فرانسه و آژانس انرژی هسته ای) در صورت موافقت با بیانیه تهران، 120 کیلوگرم اورانیوم مورد نیاز را ظرف یکسال به ایران بدهد. اگر غرب 120 کیلوگرم اورانیوم مورد نیاز را به ایران ندهد، ایران از ترکیه می خواهد که سریعا و بی قید و شرط 1200 کیلوگرم ایران را پس بدهد به همین راحتی. بدین مفهوم که ایران پذیرفت اورانیوم از کشور خارج شود و به کشور ثالث منتقل شود و همچنین پذیرفت  زمان تحویل اورانیوم غنی شده در ایران با خلوص 3 و نیم در صد با زمان دریافت میله های سوخت غنی شده 20 درصدی حداکثر یک سال فاصله داشته باشد.

پس از این توافق که بساطی را درست کردند و چیزی رد و بدل کردند، مقامات طرفین پشت تریبون آمدند و قیافه فاتحان را به خود گرفتند غافل از آنکه پرونده هسته ای، موضوعی نیست که از عهده برزیل و ترکیه بر آید و بشود در چهار بند، آن را خلاصه کرده و حل نمود. اما این اقدام پر سر و صدای احمدی نژاد، تنها رؤیایی بیش نبود و قطع‌نامه ١٩٢٩ کمتر از یک‌ماه بعد و به‌دنبال آن، تحریم‌های اتحادیه اروپا، درهای نیمه‌باز اقتصاد جهان به سمت ایران را به‌طور کامل بست. لذا احمدی نژاد، قصد داشته است اشتباه خود را در سال 1389 بازگو کند و ارتباط دادن سخنانش به برجام، اشتباه است.

2- احمدی نژاد گفته است: «نخستین کاری که شیطان می‌کند این است که به ما می‌باوراند که اصلاً دشمن ما نیست و بعد از آن نیز شروع به آدرس انحرافی دادن، می‌کند و تا بی‌انتها می‌برد زیرا مسیر گمراهی همانند مسیر کمال انتها ندارد.»

این فراز از سخنان معجزه هزاره سوم را باید به نوعی، اعتراف به اشتباهات گذشته و گرفتار شدن در حلقه انحرافی برشمرد. آدرس های انحرافی که موجب شد از احمدی نژادی که ادعای رهروی ولایت را داشت احمدی نژادی نمود یابد که حتی احکام حکومتی رهبری را نیز اجرا نمی کرد. مسیر گمراهی احمدی نژاد انتها نداشت. از مفسدین، در کلیدی ترین پست ها استفاده می کرد و آنان را خط قرمز خود می دانست و حتی در آخرین روز ریاست جمهوری نیز شانزده میلیارد تومان از حساب نهاد ریاست جمهوری برداشت نمود که با اقدام به موقع، عودت یافت. لذا احمدی نژاد، به نوعی اعتراف به گناه می کند.

احمدی نژاد علیه احمدی نژاد

3- احمدی نژاد گفته است: «دلیل این‌که با ما به این میزان دشمن هستند این است که متوجه شدند تحول بزرگ در دل ملت ایران اتفاق افتاده است پس به‌دنبال آن هستند که واقعه کربلا را مجدداً تکرار کنند.»

اگر تحول بزرگ در دل ملت ایران اتفاق افتاده است چگونه ممکن است که واقعه کربلا تکرار شود؟ واقعه کربلا زمانی رخ می دهد که تحول در دل ملت، اتفاق نیفتاده باشد. اصلا واقعه کربلا را دشمنان خارجی ایجاد نکردند بلکه نتیجه دوری از آرمانها و اصول اعلامی پیامبر اکرم(ص) بود و لذا واقعه ای درونی. اگر در دل مردمان آن زمان، تحول ایجاد شده بود که پس از پنجاه سال، روبروی نواده گرانقدر پیامبر(ص)، صف آرایی نمی کردند.اگر احکام صادره از جانب امام معصوم(ع) را می پذیرفتند و اجرا می کردند که واقعه کربلا رخ نمی داد. اگر دچار جریانات انحرافی نمی شدند که حادثه عاشورا اتفاق نمی افتاد. واقعه کربلا زمانی رخ می دهد که انحرافات به حدی برسد که افرادی از طریق سوء استفاده از امام معصوم و مقدسات مردم، در جهت تقویت پایه های حکومت خود تلاش کنند و حتی یارانه ها را هم پول امام زمان بیان کنند.
4- احمدی نژاد گفته است: «بعضی از افراد هستند که خود را وارث و مالک انقلاب می‌دانند. اگر مردم یک هزار و ۴۰۰ سال قبل این فریب را خوردند امروز باید بگوییم مردم و ملت ایران هرگز این فریب را نمی‌خورند.عباسیان با نام پیامبر حکومت کردند ولی ۱۰ پیامبر را کشتند.»

معجزه هزاره سوم در این فراز و در قامت یک تاریخ دان، به مباحثی از تاریخ اسلام اشاره کرده است که به نظر می رسد برای اولین بار است که از لسان یک فرد مدعی تاریخ دانی، به بیرون پرتاب می شود. وی با مقایسه نهضت نبی مکرم اسلام(ص) در صدر اسلام با نهضت امام خمینی(ره) در دهه های اخیر، می خواهد بیان کند که مردم، فریب افرادی که ادعا می کنند مالک و وارث انقلاب هستند را نخواهند خورد اما در اتفاقی خارق العاده، جمله ای می گوید که در هیچ مستند تاریخی وجود ندارد. هرچند در مورد قیاس صورت گرفته توسط احمدی نژاد، حرف ها وجود دارد و در مورد مالکان و وارثان انقلاب نیز ایضا، اما آنچه باعث شده است که تاریخ دانان سر به بیابان گذاشته و در افق محو شوند جمله انتهایی در این فراز است.

عباسیان با نام پیامبر حکومت کردند ولی 10 پیامبر را کشتند؟؟؟ منظور احمدی نژاد چیست؟

با توجه به اشاره احمدی نژاد به هزار و چهارصد سال قبل، پس باید دوران پس از بعثت نبی اکرم(ص) مدنظر باشد لذا اگر ده پیامبر را عباسیان کشته اند لابد پیامبران دروغین بوده اند و اینکه این کار عباسیان، مورد مذمت احمدی نژاد قرار گرفته است و همچنین ارتباط آن با بخش ابتدایی این فراز، جای سوال دارد. اما اگر منظور احمدی نژاد، کار اشتباه عباسیان بوده است که ده پیامبرکه مبعوث به رسالت شده اند را کشته اند باید از بحث خاتمیت پیامبر اسلام، از وی سوال کرد و اینکه آیا نبوت را به عنوان یکی از اصول اسلام، پذیرفته است یا نه؟عباسیان با نام کدام پیامبر مورد نظر آقای احمدی نژاد حکومت کردند که ده پیامبر دیگر را کشته اند؟

موارد دیگری هم از سخنان محمود احمدی نژاد وجود دارد که صاحب نظران شرق و غرب و متفکران و اندیشمندان، باید در مورد آن، ساعتها بیندیشند و تامل نمایند. مواردی همچون « جمهوری اسلامی فرصتی برای ادامه راه انقلاب اصلی است» و سوالاتی در مورد چیستی انقلاب اصلی، صندلی امام زمان در هیئت دولت، جریان انحرافی، انجمن حجتیه،شخصی به نام «ا.ر.م» و همچنین این فراز که «اگر دشمنان اتم دارند ملت ایران شجاعت و ائمه اطهار علیهم‌السلام و حضرت زهرا (س) دارد» و رابطه این جملات با عملکرد دولت در بحث توزیع عدالت، آنقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان ...، ما اگر بخواهیم بمب اتمی بسازیم از هیچکس نمی هراسیم، و ... که مطلب به درازا می انجامد.
اما آنچه مسلم است آنست که به سخنان احمدی نژاد نباید زیاد توجهی کرد. تاریخ مصرف او، گذشته بود...
منبع: رویداد24
برچسب ها: تدبیر24 ، احمدی نژاد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
0
1
احمدی نژاد نشان داد مثل بقیه تندروها عمل میکند و جلیلی رو کاملا حمایت میکرده در پشت پرده.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها