بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
بهار شروع می شود. برگ ها سبز شده است و گل های جوان با رنگ های دل فریبشان خودنمایی می کنند. هوا لطیف است. پرنده ها خوشحال هستند و آوازهای بومی خود را می خوانند. بهترین زمان است تا برای سال پیش رو دعا کنیم و بخواهیم که اوضاع زندگی مان خوب و بهتر باشد. برای همین ما سفره هفت سین دلمان را پهن می کنیم و دست هایمان را به سمت آسمان می بریم.

تدبیر24:در لحظه تحویل سال، حس های مختلفی به سراغمان می آید. خوشحال از این که سال جدیدی شروع می شود و در عید نوروز صمیمیت ها بیشتر می شود. دلگیر از این که سالی دیگر از عمرمان تمام شده است و با خود می اندیشیم که چه چیزهایی را به دست آورده و چه چیزهایی را از دست داده ایم. در این احساس و افکار غوطه ور هستیم که صدای انفجاری را می شنویم: «یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.»
**سین اول، سیب
دعا می کنیم در سال جدید، آلودگی هوا کمتر شود. مسوولان در این باره فکرهای کاربردی و بهتری داشته باشند و مردم هم در اجرای آن یاری کنند. دعا می کنیم همه کودکان، زنان و مردان سرزمین ما سالم و سلامت باشند و هیچ کس با بیمارستان کاری نداشته باشد و اگر بیماری فقیر به بیمارستان ها رجوع کرد، مانند همیشه با آن ها مدارا شود. امیدواریم ایمنی ماشین ها و جاده ها افزایش پیدا کند، مردم قوانین را بیشتر و بهتر رعایت کنند و حوادث رانندگی، به خصوص در تعطیلات نوروز، کمتر از سال های قبل باشد.
**سین دوم، سکه
برای بهبود وضع اقتصادی کشور و مردممان دعا می کنیم. امیدواریم تورم از بین برود و توانایی خرید مردم بیشتر بشود. دعا می کنیم کشوری ثروتمند و غنی باشیم که در آن فقیری وجود نداشته باشد. دعا می کنیم شکاف طبقه های اجتماعی کمتر بشود و جامعه ما به دور از هر حس برتری و با دلسوزی و عطوفت، کشوری چون همیشه مهربان را بسازد و آن را از هر پلیدی و زشتی دور نگه دارد. امیدواریم در سال جدید هیچ کس به اموال مردم دست درازی نکند و درآمد و منافع کشور هزینه رفاه مردم بشود. دعا می کنیم در سال جدید بیکاری ریشه کن بشود، جوانان و طبقه ضعیف جامعه صاحب مسکن بشوند.
**سین سوم، سبزه
امیدواریم در سال جدید درختان و فضای سبز کمتری از بین برود. می دانیم که فضای سبز مانند شش های زمین هستند. دعا می کنیم زمین بسیار راحت و روان نفس بکشد تا ما بتوانیم زندگی کنیم. از قطع درختان جنگل ها خودداری و در شهر هایمان فضای سبز بیشتری فراهم کنیم. در روز طبیعت، قاتل طبیعت نباشیم. امیدواریم زباله هایمان را به تفکیک در جاهای مخصوص خود بیندازیم و آتش هایی را که روشن می کنیم، اطراف آن سنگ بچینیم تا به فضای سبز سرایت نکند و موجب آتش سوزی نشود.
**سین چهارم، سمنو
دعا می کنیم در سال جدید مردمی مانند همیشه مقاوم و کوشا باشیم. در زمین های کشاورزی، خانه و ویلا نسازیم. کشاورزان از شریف ترین مردمان این سرزمین هستند، امیدواریم هیچ کشاورزی زمین هایش را به آسانی نفروشد و کشاورزی کشور مانند همیشه رونقی بیش از پیش داشته باشد. دعا می کنیم برخی از برج ساز ها و شهرک ساز ها برای منافع خودشان دست به تخریب طبیعت بکر نزنند و حقوق مردم را رعایت کنند. امیدواریم که در سال جدید منفعت طلبی کمرنگ تر از همیشه باشد.
**سین پنجم، سرکه
دعا می کنیم در سال جدید شر آدم های افراطی و شرور از سر همهٔ جوامع دنیا کم بشود و هیچ کس قربانی جهالت و زیاده خواهی نشود. امیدواریم در هیچ کجای دنیا جنگی نباشد و همه مردم دنیا در صلح و صفا کنار هم زندگی کنند.
دعا می کنیم خداوند به برخی از سیاست مداران دنیا عقل بدهد و آن ها را در مسیر درست انسانی هدایت کند. امیدواریم که هیچ کودکی به خاطر فقر و بمب نمیرد. دعا می کنیم کارخانه های اسلحه سازی فعالیت کمتری داشته باشند و کشورهای دنیا به جای اسلحه، به یکدیگر گل بفروشند.
**سین ششم، سنجد
دعا می کنیم در سال جدید اگر به خودمان یا کسی قولی داده ایم، بر عهد خود استوار بمانیم. مسوولان برای به دست آوردن رای مردم، حرف هایی زده اند؛ امیدواریم برای تحقق آن ها کوشا باشند. دعا می کنیم پروژه های شهری و عمرانی کشور هرچه سریع تر و بهتر پیش بروند. از خدا می خواهیم که زیر ساخت های کشور بیش از پیش محکمتر و وسیع تر شوند و رفاه اجتماعی با کیفیتی بهتر رو به فزونی باشد. دعا می کنیم که همه مردم با هر نوع سلیقه ای که دارند مانند همیشه به یکدیگر احترام بگذارند.
**سین هفتم، سماق
اگر درختی را می کارید، باید صبر کنید تا بزرگ بشود، برگ ها و شاخه های بیشتری بدهد و در نهایت میوه های شیرین اش را برداشت کنید. دعا می کنیم در روابط مان برای هم صبر کنیم و حوصله چیدن میوه از دوستی هایمان را داشته باشیم. ما همه مردم یک کشور هستیم، با یک زبان، یک ملیت و یک دین و آیین. همدیگر را دوست داشته باشیم. دعا می کنیم آمار جرم و جنایت در این کشور کمتر از همیشه و ریشه کن بشود و به جای آن دوستی و عشق حکم فرما باشد.
ما همه از یک خانواده هستیم و باید دست یکدیگر را در جایی که کمک می خواهیم بگیریم. ما توانایی نمایش این عشق را داریم. تاریخ و فرهنگ ما این صحبت را تایید می کند. عید نوروز حقیقی آن زمانی است که ما همهٔ واژه های خوب را جامه عمل بپوشانیم و مانند همیشه الگویی مناسب برای همه ی دنیا باشیم. پس دعا می کنیم که چنین باشیم.

برچسب ها: تدبیر24 ، مردم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها