بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۶۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
به کمک رسانه های اجتماعی
روزنامه بریتانیایی "گاردین" با انتشار گزارشی اشاره می کند که به لطف رسانه های اجتماعی وضعیت سگ های ولگرد با ایجاد پناهگاه ها و مراکز نگهداری از آنان در ایران بهبود یافته است.
تدبیر24 روزنامه بریتانیایی "گاردین" با انتشار گزارشی اشاره می کند که به لطف رسانه های اجتماعی وضعیت سگ های ولگرد با ایجاد پناهگاه ها و مراکز نگهداری از آنان در ایران بهبود یافته است.


این روزنامه می نویسد:"مریم صانعی" عاشق حیوانات است. او آسایشگاهی را برای نگهداری سگ ها راه اندازی کرده است. ماه گذشته پیش نویسی برای تصویب قانون مجازات کسانی که به آزار و اذیت حیوانات می پردازند به نهاد ریاست جمهوری ارجاع داده شد".

خبرنگار گاردین می نویسد:"مریم صانعی به تلفن من جواب داد. گفت که در طول روز به مراقبت از سگ ها می پرداخته است. او به این سگ ها می گوید بچه ها. او کمی نگران بود. گفت در حال حاضر نمی تواند صحبت کند. بچه ای دارد که به شدت زخمی است. گفت ممنون می شود اگر چند ساعت بعد با او تماس بگیرم. می گفت سگ مجروح شده که اکنون نامش کیمیا است در لواسان در شمال شرق تهران پیدا شده است و کنار جاده بوده و خودرویی از روی پاها و صورت او رد شده است. صانعی کیمیا را در آسایشگاه بستری کرد آسایشگاهی که در چهاردانگه در استان تهران واقع شده است و پول مورد نیاز برای اداره اش را از طریق رسانه های اجتماعی تامین می کند. چند روز بعد عمل جراحی بر روی فک کیمیا که آسیب دیده بود نیز انجام شد. صانعی 37 ساله است و تحصیلات اصلی او در زمینه هوانوردی در تهران بوده است اما او عاشق حیوانات است و به همین خاطر از آوریل سال 2012 میلادی زمانی که با خانواده اش در مازندران زندگی می کرد از حیوانات مجروح مراقبت کرد. او به دنبال ایجاد یک پناهگاه برای سگ ها بود به همین منظور صفحه فیس بوکی را ایجاد کرد. چند ماه به به تهران آمد و در اجرای تصمیمش جدی تر شد.


صانعی می گوید:"من تصمیم گرفتم تا کارم را با تمرکز بر روی مشکلاتی وحشتناکی که سگ های ولگرد با آن مواجه هستند تا انجام دهم. برای مثال، آنان به شدت معلول و یا زخمی بودند اما هیچ کس به آنان نزدیک نمی شد و محکوم به مرگ بودند. عکس های آنان را در فیس بوک قرار دادم تا ببینیم مردم به چه میزانی حاضر به کمک مالی هستند. یکی می گفت زیر زمینی را به ما خواهد داد یکی دیگر اتاق خالی و دیگری می گفت پارکینگ من آماده است و شخصی دیگر گفت که دامپزشک است".


صانعی می گوید که محبت مردم به قدری بوده که برخی بخشی از هزینه اجازه خانه خود و برخی حقوق بازنشستگی شان را نیز برای این منظور اختصاص داده اند. با این حال، او هنوز هم پول لازم را جمع آوری نکرده بود. در این میان یک خانم امریکایی که چند بار صفحه او در فیس بوک را دیده بود بیش از سه هزار دلار برای صانعی ارسال کرد. او توانست اجازه هزار متر زمین در چهاردانگه در جنوب غربی استان تهران را در دسامبر 2014 میلادی پرداخت کند و آسایشگاهی را برای سگ ها افتتاح کند او می گوید کارش را با هفت سگ آغاز کرد و اکنون بیش از 60 سگ را در آنجا نگهداری می کند".


او می گوید که طرح اولیه اش این بود که از سگ های مجروح مراقبت کند و پس از بهبود آنان را رها کند اما متاسفانه به دلیل آن که کارگران شهرداری سگ های ولکرد را می کشند چنین تصمیمی ندارد. او می گوید که باید با کارهایی چون تیراندازی به سگ ها، کشتن آن ها و یا تزریق اسید به آنان مقابله کرد. او می گوید که تعدادی از سگ ها نیز برای یافتن صاحبان تازه به خارج از کشور از جمله امریکا، کانادا و آلمان فرستاده شده اند.
برچسب ها: تدبیر24 ، سگ ولگرد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها