بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مخالفان عادی سازی روابط استرالیا با ایران به ویژه حامیان رژیم صهیونیستی با طرح مباحث حقوق بشر قصد دارند اراده کانبرا را در توسعه روابط با ایران تحت تاثیر قرار دهند.
تدبیر24 : 'کوری برناردی' و 'جیمز پاترسون' از سناتورهای استرالیایی طرفدار سرسخت رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم در مقابل مردم مظلوم فلسطین، با طرح مسائلی واهی در مورد حقوق بشر در ایران، تلاش برای توسعه همکاری و روابط دوستانه استرالیا با ایران را مورد پرسش قرار دادند.
این سئوال و وضعیت حقوق بشر در ایران از سوی این سناتورهای استرالیا در حالی مطرح می شود که در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس و نقض آشکار حقوق بشر توسط این رژیم سکوت اختیار کرده اند.
'کوری برناردی' سناتور حزب لیبرال استرالیا گفت: ما چگونه می توانیم روابط دیپلماتیک با کشوری که خواستار نابودی اسرائیل است را توجیه کنیم.
وی که پس از اجرای برجام، تلاش جهان برای توسعه همکاری با ایران را بر نمی تابد، افزود: نیاز است جهان بیدار شود و از آنچه که در خاورمیانه در حال رخ دادن است، آگاه شود.
این سناتور حامی رژیم صهیونیستی که مدعی است زندانی کردن جنایتکاران و یا اجرای احکام قضایی در ایران نقض حقوق بشر است، گفت: ما هرگز نباید چشم خود را بر این بی عدالتی ها ببندیم.
'جیمز پاترسون' از سناتورهای دیگر استرالیایی حامی اشغالگران قدس نیز در راستای اهداف صهیونیست ها، ادعا کرد: ایران همچنان راه درازی در پیش دارد تا مورد احترام جامعه بین الملل قرار گیرد.
این سناتور استرالیایی افزود: در حالی که استرالیا و برخی کشورهای غربی در جستجوی عادی سازی روابط با ایران هستند، ما نمی توانیم وضعیت حقوق بشر و بی عدالتی ها در این کشور را نادیده بگیریم.
تارنمای روزنامی 'سیدنی مورنینگ هرالد' روز پنجشنبه نوشت: این دو سناتور از حامیان سرسخت اسرائیل هستند. پاترسون در یکی از سخنرانی های اخیر خود خواستار انتقال سفارت استرالیا به بین المقدس شده بود، با وجود اینکه بسیاری از کشورها سفارت خود را با توجه به ادعاهای فلسطین نسبت به بین المقدس شرقی، در تل آویو مستقر کرده اند.
در این گزارش همچنین کوری برناردی نیز به عنوان یکی از منتقدان اصلی اسلام معرفی شده است.
'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا نیز در واکنش به اجرای حکم قصاص یک نفر در ایران، گفت که این کشور همواره از ایران خواسته است وضعیت حقوق بشر خود را توسعه دهد.
وی در گفت وگو با 'فایر فاکس' با بیان اینکه مباحث مربوط به حقوق بشر را در دیدار اخیر خود با 'محمدجواد ظریف' رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در کانبرا مطرح کرده است، گفت: استرالیا مسائل مرتبط با ایران از جمله مساله حقوق بشر را همواره به طور مرتب بیان کرده است.
ظریف که در روزهای پایانی سال گذشته در استرالیا به سر می برد پیش از عزیمت به ایران، رفتار استرالیا در قبال پناهجویانی که با قایق وارد این کشور می شوند را 'خلاف وجدان' دانست.
وی گفت که ایران در مورد وضعیت حقوق بشر استرالیا که معمولا ایران را مورد انتقاد قرار می دهد، نگرانی دارد. این سخنان ظریف باعث عصبانیت 'اریک آلبتز' و 'فیلیپ رودو' از وزرای پیشین کابینه استرالیا شد.
ظریف با اشاره به گفت وگوهایش با طرف استرالیایی درباره حقوق بشر، گفته بود: باید رویکرد جدی تری به حقوق بشر اتخاذ شود و از حقوق بشر همچون ابزار فشار استفاده نشود. ایران تنها کشور منطقه است که در آن انتخابات برگزار می شود و مردم می توانند خشم خود را به جای خشونت و درگیری پای صندوق های رای بروز دهند.
وی ابراز امیدواری کرده بود بهبود حقوق بشر که از قضا به نفع ملت ایران و دیگر کشورهاست به صورت بی طرفانه و جدا از مسائل سیاسی پیگیری و دنبال شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها