بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۶۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶
تدبیر24 :سخنگوي شوراي نگهبان ديروز گفت كه «با تصويب اكثريت اعضاي شوراي نگهبان امكان ابطال آرا به لحاظ كشف عدم صلاحيت وجود دارد. » نجات‌ا... ابراهيميان درباره اينكه آيا از منظر قانوني ماده‌اي درباره رد صلاحيت و ابطال آراي نامزدهاي انتخاباتي پس از برگزاري انتخابات وجود دارد اظهار كرد: اگر شوراي نگهبان بر اين مبنا تصميمي را اتخاذ كرده باشد و آراي فردي را پس از برگزاري انتخابات باطل كند به معناي اين است كه اكثريت شورا به اين موضوع قائل هستند كه به خاطر عدم صلاحيت هم مي‌توان بعد از انتخابات صلاحيت فردي را رد كرد. وي تاكيد كرد: عملا با تصويب اكثريت اعضاي شوراي نگهبان امكان ابطال آرا به لحاظ كشف عدم صلاحيت وجود دارد. ابراهيميان در پاسخ به اين سوال كه آيا امكان ابطال آراي نفر سوم اصفهان به دليل رد صلاحيت وجود دارد تاكيد كرد: اگر مبنا و تفسير شوراي نگهبان درباره اين موضوع حاكم باشد امكان آن وجود دارد. آنچه ابراهيميان گفت از نظر مفهومي برابر با اظهارات معاون قضائي ديوان عدالت اداري بود كه پيش از اين ابطال آراي مينو خالقي توسط شوراي نگهبان را به جهت استصوابي بودن نظارت اين شورا، اقدامي قانوني برشمرده و گفته بود: شوراي نگهبان بر اساس قانون، نظارت تام و استصوابي دارد. با توجه به اينكه اين اتفاق براي بار نخست است كه روي داده و در كليه مراحل قانون نيز اصلاحيه وجود دارد، اين اقدام شوراي نگهبان طبق قانون انجام شده است. وي در واكنش به اينكه برخي تصميم‌گيري درباره مينو خالقي را به بررسي اعتبارنامه وي در مجلس منوط مي‌دانند و نه شوراي نگهبان، اظهار كرد: بر اساس آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، اين مجلس در اموري تصميم‌گيري مي‌كند كه از ديد شوراي نگهبان دور افتاده باشد. اما اگر درباره اين موضوع شوراي نگهبان تصميمي اتخاذ كرده باشد، ديگر به دخالت مجلس نياز نيست. در اين مورد هم وقتي شوراي نگهبان يك نامزد را رد صلاحيت كرده باشد، ديگر كار به بررسي اعتبار نامه وي در مجلس نمي‌رسد.

خالقی: پیگیر هستم

اما از سوي ديگر اين ردصلاحيت شدن خالقي واكنش‌هاي ديگري هم دارد مثلا معاون سياسي وزير كشور گفت: مجلس بايد در تاييد اعتبارنامه اين داوطلب اعمال نظر كند نه شوراي نگهبان. محمدحسين مقيمي، با اشاره به موضوع ابطال انتخابات منتخب سوم در استان اصفهان عنوان كرد: هنوز خبر جديدي در اين خصوص وجود ندارد ما معتقديم كه طبق فصل سوم ماده ۵۲، شوراي نگهبان درباره همه داوطلبان نظر نهايي خود را داده است و اگر پس از انتخابات درباره صلاحيت فردي بحثي وجود دارد مجلس بايد در تائيد اعتبارنامه اين داوطلب اعمال نظر كند، نه شوراي نگهبان. رئيس ستاد انتخابات كشور افزود: وقتي انتخابات در يك حوزه تاييد مي‌شود، يعني كليه مراحل انتخابات تائيد شده است. ما از شوراي نگهبان درخواست كرديم علت اين ابطال آرا را اعلام كنند، اما اين موضوع هنوز ميان شوراي نگهبان و وزارت كشور در حال بررسي است. معاون سياسي وزير كشور ادامه داد: نماينده وزارت كشور در مذاكره با شوراي نگهبان آقاي اميري است و مباحث ميان شوراي نگهبان و وزارت كشور نيز همچنان ادامه دارد. ديروز مينو خالقي به يكي از مطالب روزنامه‌هايي كه ادعاي اصلاح‌طلبي دارد واكنش نشان داد و نوشت: «از زماني كه خبر تصميم شوراي محترم نگهبان به اطلاع رسيد، پيگيري‌ها و رايزني‌ها از طُرق حقوقي و در چارچوب قانون آغاز شد و همچنان در همان مسير ادامه دارد و بسياري از شخصيت‌ها و نهادهاي قانوني در حال پيگيري و حل موضوع هستند».

برچسب ها: تدبیر24 ، عدم صلاحیت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها