بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۶۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
ناصر ایمانی :
تدبیر24 :ناصر ایمانی،تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفت:در هر دولتی کابینه ای که در دور اول انتخاب می شود طبیعی است بنا به دلایلی بعد از دو سال نیاز به اعمال تغییرات دارد یک دلیل آن این است که ممکن است عملکرد برخی از مدیران اعم از وزرا یا معاونین رییس جمهور و روسای سازمانها مطابق نظر رییس دولت یا شرایط کشور نباشد دلیل دیگر این است که وقتی مردم ببینند بعد از سه سال رییس جمهور حتی یک نفر را در کابینه اش تغییر نداده احساس می کنند نظارت کافی بر عملکرد مدیران دولت نمی شود.این مساله پیام خوبی برای مردم ندارد .

وی تاکید کرد:درحالی که تغییر برخی مدیران انتظار افکارعمومی است اما متاسفانه آقای رییس جمهور لجاجت به خرج می دهد و این درست نیست. نه به آقای احمدی نژاد که مرتب وزیر عوض می کرد و نه به آقای روحانی که نزدیک به سه سال از دولتش می گذرد و هنوز یک تغییر در کابینه نداده است.

این تحلیلگر سیاسی  با تاکید براین مطلب که تغییر در کابینه دولت ارتباطی با مجلس دهم ندارد،گفت:ما زمان را برای تغییر کابینه از دست داده ایم . از نظر من دیگر برای تغییر دیر است چراکه دولت آقای روحانی یک سال بیشتر فرصت ندارد و فردی قبول نمی کند در این مدت کم مسوولیت برعهده بگیرد .

وی معتقد است وزارتخانه های صنعت و معدن،ورزش ،رفاه و تامین اجتماعی و حتی معاونت زنان ریاست جمهوری و رییس سازمان محیط زیست می تواند برای تغییرات مورد توجه باشد .

ایمانی گفت:در حوزه اقتصادی نه تنها مشکل دولت عملکرد وزرای این حوزه نیست بلکه مشکل اساسی تر این حوزه کارکرد مجموعه  تصمیم گیران مدیریتی در حوزه اقتصادی دولت است یعنی اول باید ستاد اقتصادی درست شود ضمن اینکه وزارت صنعت و معدن در عملکرد مدیریتی نیاز به بازنگری دارد.

وی تاکید کرد:مجلس دهم این ظرفیت را دارد که برای تغییر کابینه به آقای روحانی کمک کند .البته به اعتقاد بنده اگرچه مجلس آینده مجلس خاص و ویژه ای است و بعد از انقلاب اسلامی کم سابقه است اما بیش از مجلس نهادی که می تواند به دولت کمک کند خود دولت است بنابراین اگر رییس جمهور تصمیم به تغییر بگیرد مجلس نهم یا دهم ایشان را همراهی می کنند.

این چهره اصولگرا گفت: ما منکر نقش مجلس در تعیین کابینه نمی شویم اما مشکل این است که اراده ای در دولت برای اعمال تغییر در کابینه وجود ندارد.
   
 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها