بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۶۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
علی لاریجانی روز پنجشنبه در سفر یک‌روزه به حوزه انتخابیه‌اش، قم، با آیت‌الله‌العظمی وحیدخراسانی، آیت‌الله‌العظمی موسوی‌اردبیلی، آیت‌الله‌العظمی سبحانی و آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد.
تدبیر24 :لاریجانی در دیدار با آیت‌الله وحیدخراسانی گزارشی از عملکرد قوه‌مقننه به ایشان ارائه کرد. در این دیدار آیت‌الله‌العظمی وحیدخراسانی ضمن دعای خیر و آرزوی موفقیت برای دکتر لاریجانی، به وی توصیه کرد که رسیدگی به مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم باید از اولویت‌های کاری مسئولان باشد. رئیس مجلس همچنین در دیدار با آیت‌الله موسوی‌اردبیلی با ارائه گزارشی از عملکرد قوه‌‌مقننه به ایشان گفت: کمیته‌ای در مجلس مأمور شده که وضعیت سیستم بانکی را مجددا بررسی کند و در این رابطه فعالیت‌هایی انجام داده و طرحی در رابطه با بررسی مجدد سیستم بانکی در مجلس آماده شده که در رابطه با مشکل ربوی‌بودن است تا بتواند این مشکل را حل کند.
لاریجانی در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی هم در این‌باره گفت: با توجه به اینکه یک‌سالی است در مجلس درخصوص طرح بانکداری بدون‌ربا کارهایی صورت گرفته و طرحی آماده شده، نسخه‌ای از این گزارش را همراه با نامه‌ای تقدیم شما می‌کنم تا مطالعه بفرمایید البته این طرح هنوز به تصویب نرسیده و باید بیشتر روی آن کار شود.
رئیس نهاد قانون‌گذاری در این دیدار درباره موضوعات اقتصادی گفت: بعد از بحث‌های هسته‌ای، فروش نفت پیشرفت داشته و درحال‌حاضر یک‌میلیون و ٧٠٠‌هزار بشکه نفت به فروش می‌رسد و درمجموع دو‌میلیون و٣٠٠‌ هزار بشکه میعانات گازی و نفت صادر می‌شود. لاریجانی افزود: فضای سیاسی کشور باید به نحوی باشد که سرمایه‌گذاران امیدوارکننده کار کنند، البته هنوز فضای رکود وجود دارد و باید با ایجاد ثبات بیشتر سرمایه‌گذاری شود البته مشکلاتی در اجرای توافق هسته‌ای است که باید رفع شود.
 رئیس مجلس با بیان اینکه در بودجه سال جاری تلاش شده تا در اعتبارات بخش‌های فرهنگی و دینی تقویتی حاصل شود، افزود: به دلیل خشک‌سالی‌های چندسال اخیر به موضوع آب توجه شده و با توجه به اجازه مقام معظم رهبری ٥٠٠‌میلیون دلار برای رفع مشکل در زمینه کمبود آب به روستاها اختصاص داده خواهد شد تا صرف لوله‌کشی آب شود. البته برای تقویت بنیه دفاعی نیز بودجه نسبتا قابل‌توجهی اختصاص داده شده و تغییرات در بودجه متناسب با شرایط دیده شده است.
لاریجانی همچنین در دیدار با آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی گزارشی از عملکرد قوه‌مقننه به ایشان ارائه داد. در این دیدار آیت‌الله‌العظمی سبحانی خطاب به لاریجانی گفت: الحمدلله اداره شما نسبت به مجلس مورد رضایت است و شکرخدا که با رعایت بی‌طرفی و با هدف مجلس را اداره می‌کنید و ان‌شاءالله اداره خواهید کرد. رئیس مجلس در این سفر با صادقی، استاندار قم و معاونان استاندار نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
لاریجانی: بحثی درباره ریاست مجلس
 مطرح نشد
همچنین در جریان این سفر، لاریجانی در جمع خبرنگاران نیز حاضر شد و با بیان اینکه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود اولویت اول کشور را مسائل اقتصادی دانستند و این موضوع روی مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار است، تصریح کرد: بنابراین باید به صورت جدی پیگیری شود و صداوسیما و سایر رسانه‌ها به این مهم توجه جدی داشته باشند و فضا را به سمت ثبات، امیدواری و انگیزه‌مندکردن سوق دهند تا زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم شود. رئیس نهاد قانون‌گذاری افزود: اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال حل شود بدون سرمایه‌گذاری این موضوع امکان‌پذیر نیست و با توجه به اینکه درحال‌حاضر یک حرکت در صحنه بین‌الملل آغاز شده باید با تشویق، رفع مسائل آن پیگیری شود؛ البته باید مراقبت شود تا دیگران تعدی نکنند و آمریکایی‌ها زورگویی نکنند که وظیفه یک‌سری از دستگاه‌ها توجه به این موضوع است. لاریجانی با اشاره بر لزوم رفع نگرانی‌ها درباره مالیات بخش تولید، تأکید کرد: شرایط باید به نحوی باشد که تولیدکنندگان تنفس داشته باشند؛ اما درحالی‌که به نظر می‌رسید این دیدارها در فاصله حدود یک ماه به آغاز مجلس دهم، ارتباط‌هایی با مسئله ریاست مجلس دهم داشته باشد، لاریجانی در پاسخ به این سؤال که آیا در این دیدارها درباره مجلس آینده صحبتی شده است؟ گفت: موضوعی در این رابطه پیش نیامد که بحث شود.

مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، رئیس مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها