بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۶۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
غلامعلی جعفرزاده:
این مسأله که بانکداری اشکال دارد، نباید به‌گونه‌ای مطرح شود که ته دل مردم را خالی کنیم و چرخه زندگی مردم را دچار مشکل کنیم.
تدبیر24 :عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد رعایت مقررات بانکداری بدون ربا گفت: ضمن احترامی که برای علما قائلم، اما باید بگوییم که برخی از علما بعد از 37 سال فتواهای را صادر می‌کنند که به نوعی کشور را دچار مشکل می‌کنند.
غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با «آستان» افزود: برای مثال یکی از بزرگوران اعلام کرده است که حقوق کارمندان این بانک‌ها دچار اشکال است. بعد از 37 سال آیا به تازگی متوجه شده‌اند که حقوق اینها دچار اشکال است. اگر هم حقوق این کارمندان دچار اشکال است بهتر است در بانک‌ها را ببندند.

وی همچنین اظهار کرد: اگر بانک‌های ما دارای مشکل ربوی هستند بهترین راهکار این است که در آنها را ببندیم، چرا باید مردم را درگیر یکسری مسایل کنم که سردرگم شوند؟ بااینگونه حرف‌ها مردم در اینکه پول خود را در بانک‌ها بگذارند یا نگذارند یا وام بگیرندو نگیرند یا کارمند بانک باشند و نباشند دچار سرگردانی می‌شوند.

جعفرزاده ادامه داد: بانک‌های ما یک‌شبه به وجود نیامده‌اند. بانک‌ها از اول انقلاب متناسب با همین سیستم کار کرده‌اند. از همه مهمتر حاکمیت این نظام به ادامه کار کردن بانک‌ها مشروعیت داده است و فعلا فعالیت بانک‌ها به این شیوه اشکالی ندارد. اگر جایی اشکالی وجود دارد در بانک را باید ببندند نه اینکه فتوا بدهند و مردم را دچار مشکلات اساسی کنند.

وی با بیان اینکه باید اجماع نظری بروی روند فعالیت بانکداری در کشور صورت گیرد، گفت: اگر مردم از ما که وکلای آنها هستند در مورد ربوی بودن عملیات‌های بانکی بپرسند پاسخ ما به آنها این است که حاکمیت مشروعیت داشته و برای این بانک‌ها مجوز صادر کرده است و مجوزی که حاکمیت صادر کرده برای فعالیت این بانک‌هاست و با این مجوز فعالیت بانک‌ها اشکالی ندارد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: مسأله اینکه عملیات بانکداری اشکال دارد نباید به گونه‌ای مطرح شود که ته دل مردم را خالی کنیم و چرخه زندگی مردم را دچار مشکل کنیم، اگر علما به این نتیجه رسیده‌اند که عملیات بانکداری ما مشکل دارد بهتر است فتوا دهند که در بانک‌ها بسته شود و خیال مردم نیز راحت شود.

منبع: آستان
برچسب ها: تدبیر24 ، بانکداری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها