بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
تدبیر24 : ياسمين طالقاني- زماني كه شخصي از موضوعي ناراحت و عصباني است و نمي‌تواند خشم خود را پنهان كند مي‌گويند مانند اسپند بالاو پايين مي‌پرد. اكنون برخي افراد جريان شكست خورده حكم همان اسپندها را دارند و براي آرام شدن بالا و پايين مي‌پرند تا در ميان طيف پيروز تفرقه ايجاد كنند. در دو مقطع سياسي بود كه نام عارف بيش از هر سياستمدار ديگري در اخبار و تحليل هاي سياسي مطرح شده است؛ يك بار در زماني كه او از انتخابات رياست‌جمهوري كنار رفت تا روحاني بتواند كليد ساختمان پاستور را تحويل بگيرد؛ بار ديگر هم در همين مقطع كه محمدرضا عارف عزم رياست مجلس كرده است. اكنون دو كانديدا براي يك كرسي در بالاترين جايگاه مجلس مطرح هستند كه اگرچه مشي اعتدالي دارند اما يكي به نام لاريجاني برند اصولگرايي دارد و ديگري يعني محمدرضا عارف به عنوان اصلاح‌طلب شناخته مي‌شود و اكنون اين دو شخصيت هستند كه نامشان در محافل سياسي مورد بحث است.

طنز سياسي روز چهارشنبه

روز چهارشنبه بود كه برخي اينچنين گفتند و نوشتند كه نظر آيت‌ا... هاشمي و روحاني بر رياست عارف در مجلس دهم است كه اين ادعا از همان ابتدا ازسوي آگاهان بيش از واقعيت به طنز شباهت داشت چرا كه فارغ از اطلاع از گرايش رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس‌جمهور، اين بزرگان هيچ گاه شخصيت خود را در حدتوصيه به يك كانديداي رياست براي كنار رفتن به نفع ديگري تنزل نمي‌دهند و اصولا براي آنها تصميم‌گيري درباره قوه مقننه چندان خوشايند نيست به ويژه آن زمان كه هر دو كانديداي جلوس بر كرسي رياست مجلس از شخصيت‌هاي ميانه رو و اعتدالي هستند كه انتخاب هر يك از آنها موجب رضايت خواهد بود.شاید شخصا نگرش خاصی داشته باشند واین نگرش هم برای آگاهان روشن است اما تاکنون رسما موضعی در این زمینه نگرفته‌اند.

واكنش عارف به يك ادعا

رسانه‌هاي تندرو كه خود در انتشار اخباري كذب با هدف ايجاد تفرقه ميان اصلاح‌طلبان و ميانه روها يد طولاني دارند روز پنجشنبه تا چشمشان در حاشيه كنگره ملي آموزش عالي در دانشگاه تربيت مدرس به عارف افتاد لبخندي بر روي لبانشان نقش بست و تصور كردند كه عارف در راستاي ارجح دانستن خود نسبت به لاريجاني سخت گفته و اين رسانه‌ها سوژه ديگري براي سايت هايشان دارند. همگان مي‌دانند عارف و لاريجاني از انتشار چنين شايعاتي خوشحال نيستند و آن را نكوهش مي‌كنند و براي بي‌اثر كردن اين شايعات همواره در جهت رسوا كردن شايعه‌سازان گام ر مي‌دارند چنانكه روز پنجشنبه خبرگزاري فارس پيگير اين ماجرا از عارف بود و رئيس شوراي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان درباره برخي اخبار منتشرشده مبني براينكه رئيس مجمع تشخيص، رئيس‌جمهور و رئيس دولت اصلاحات درباره رياست وي در مجلس دهم توافق كرده‌اند، گفت: من هم نخستين بار است خبري را از شما مي‌شنوم و اطلاعي ندارم. محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اين پرسش فارس مبني بر اينكه شنيده شده است كه آقايان هاشمي، روحاني و رئيس دولت اصلاحات بر سر رياست شما در مجلس دهم توافق كرده‌اند، اظهار داشت: من نخستين بار است كه چنين چيزي را مي‌شنوم و اطلاعي ندارم. عارف همچنين درباره ادامه كار شوراي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان خاطرنشان كرد: شوراي سياست‌گذاري انتخابات اصلاح‌طلبان براي دور دهم مجلس شوراي اسلامي تشكيل شده است و بعد از انتخابات بايد ارزيابي كاملي از عملكرد خود داشته باشد، بنابراين شايد تركيب شوراي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان تغيير كند ولي اكنون معلوم نيست كه شوراي سياست‌گذاري تعطيل مي‌شود يا خير. منتخب مردم تهران همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس، مبني براينكه براي دور دوم انتخابات مجلس دهم چه برنامه‌هايي داريد، گفت: «ما همچون دور اول انتخابات مجلس دهم بنا داريم كه در حوزه‌هاي انتخابي كه به دور دوم كشيده شده است مشاركت حداكثري مردم را صورت دهيم تا مجلسي كارآمد تشكيل شود.»

پذيرش شكست قبل از رقابت

البته اين رسانه‌هاي تندرو پيش از برگزاري انتخابات در اسفندماه پي به شكست جريان سياسي مورد حمايت خود برده بودند و سعي داشتند با مشوش كردن فضا به هر نحوي كه مي‌توانند از آراي اصلاح‌طلبان و اعتداليون بكاهند و جالب اينجاست كه تفرقه افكني ميان اصلاح‌طلبان و اعتداليون با انتشار اخبار كذب درباره رياست عارف و لاريجاني چنان ذهن تندروها را مشغول به خود كرده بود كه روز پنجشنبه در راستاي اجراي برنامه تفرقه به انتشار اخباري پرداختند كه در گذشته از سوي خودشان منتشر شده و آنها را در رسيدن به هدف ناكام گذشته بود. مثلا نوشته‌اند كه «يك نشريه اصلاح‌طلب چند ماه قبل از انتخابات مجلس با اعلام اين خبر كه شخصيت‌هاي برجسته اصلاح‌طلب نظير آيت‌ا... هاشمي و حجت‌الاسلام حسن خميني از حجت‌الاسلام ناطق نوري براي حضور در عرصه انتخابات دعوت بعمل آورده‌اند، ناطق نوري را گزينه مطلوب براي رياست مجلس دهم معرفي كرد.» اين نوشتار مشخص مي‌كند كه آنها از چه زماني با علم به شكست خود به راهكارهاي ايجاد اختلاف در اردوگاه پيروزهاي انتخابات مشغول بودند.

برچسب ها: تدبیر24 ، تندروها
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها