بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۶۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
صدری افشار مطرح کرد
غلامحسین صدری افشار معتقد است بیش‌تر از محل برپایی نمایشگاه کتاب تهران، روند برپایی نمایشگاه مشکل دارد.
تدبیر24 : این فرهنگنامه‌نویس پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و کتاب ایسنا، درباره اصلی‌ترین مشکل نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب علی‌الاصول از روز اولی که راه افتاد سرگردان بود. حتی وقتی که در مصلا برگزاری می‌شد هم سرگردان بود. برگزاری نمایشگاه به این صورت درست نیست. نمایشگاه کتاب به بازار روز تبدیل شده است.

او با بیان این‌که «نمایشگاه کتاب بازار روز نیست» تصریح کرد: نمایشگاه کتاب محل فروش کتاب به مراجعه‌کنندگان نیست. نمایشگاه کتاب باید جایی باشد که ناشران، کتاب‌فروش‌ها و مولفان با کتاب‌های جدید آشنا شوند؛ ناشران بتوانند کتاب‌فروش پیدا کنند و کتاب‌فروش‌ها از تازه‌های نشر مطلع شوند.

صدری‌افشار ادامه داد: نمایشگاه کتاب محلی است که باید در آن ناشران با مولفان و مولفان با ناشران ارتباط بگیرند. نمایشگاه کتاب در تمام دنیا برای این کارکردهاست و محل فروش کتاب نیست.

او همچنین افزود: نمایشگاه کتاب در ایران نه تنها به کتاب‌فروشی تبدیل شده است، بلکه این موضوع درست هم اجرا نمی‌شود. در طی روز مدام بلندگوها تبلیغ‌های مختلف را فریاد می‌زنند، به همین سبب افراد حاضر در محل برپایی نمایشگاه لحظه‌ای آرامش برای تمرکز بر کتاب ندارند.

این فرهنگنامه‌نویس و ویراستار درباره جدیدترین آثارش که در نمایشگاه عرضه خواهد شد، گفت: جدیدترین کتابم به نام «فرهنگ مشاغل» و «فیزیک از زبان فیزیکدانان» توسط نشر آگه منتشر شده است که در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد. همچنین جلد دوم «زندگی‌نامه دانشمندان اسلامی» توسط انتشارات علمی فرهنگی منتشر شده است، که کار ویراستاری آن را انجام داده‌ام.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها