بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۶۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

تدبیر24 :روزنامه روزان در شماره يكشنبه 29 فروردين، نوشت: گمانه ‌زني‌ها نشان مي ‌دهد كه تيم انتخاباتي محمود احمدي‌نژاد فعاليت خود را براي حضور در رقابت‌ هاي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري آغاز كرده است. او قصد دارد با طرح شعار ٢٥٠ هزارتوماني دست كم دوازده ميليون راي طبقات محروم را جذب كند.
اين روزنامه تيتر نخست را به عنوان كوچ اجباري به اردوگاه رقيب، اختصاص داد و آورد: در حالي كه قرار است مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كمتر از دو هفته ديگر برگزار شود پيروزي قاطع ليست 30نفره اصلاح‌طلبان در تهران اگرچه فعالان سياسي اين طيف را برآن داشته تا مرحله دوم انتخابات را هم به نفع خود به اتمام برسانند اما از سوي ديگر اردوگاه رقيب چندان پرجنب و جوش به نظر نمي‌رسد. اصولگرايان درحالي كه برخلاف اصلاح‌طلبان در مرحله اول انتخابات بلافاصله بعد از اعلام تاييد صلاحيت‌ها ليست انتخاباتي خود را اعلام كردند حالا گويا انگيزه‌‌اي براي معرفي كانديداهايشان براي حضور در رقابت دوم ندارند.
روزنامه روزان با اشاره به عنوان بن‌بست پرونده زنجاني در تركيه، مي نويسد: كوهپايه‌زاده وكيل بابك زنجاني يادآور شد؛ موكلم در تاريخ 18 فروردين ماه سال جاري وكالت رسمي را به شركت نفت داده كه در خصوص اموال تركيه موضوع را از طريق مراجع قضائي پيگيري كنند كه اين امر زمينه را از لحاظ حقوقي مناسب تر كرده تا شركت نفت بتواند اقامه دعوا كرده و حقوق خود را استيفا كند.اين در حالي است كه روز گذشته وكيل مدافع شركت ملي نفت ايران گفت اين شركت عليه «قدرت تُنجل» امين اموال بابك زنجاني در تركيه اقامه دعوا كرده است. غلامرضا مهدوي با اعلام اين خبر اظهار داشت: شكايت شركت نفت عليه امين اموال بابك زنجاني در شركت «اُونر اير» در محاكم تركيه مطرح است و دادگاه تركيه مشغول بررسي موضوع است.
اين روزنامه با انتخاب عنوان تدوين سند ملي حقوق كودك بدون اطلاع NGOها، نوشت: تنظيم «سند ملي حقوق كودك» خبري خوش براي بچه‌هايي است كه هنوز كودكي نكرده، زير سن 18 سال انواع تجربيات بزرگسالي را از سر مي‌گذرانند؛ اما با اين حال فعالان حقوق كودك در ايران انتقاداتي هم به آن وارد كرده‌اند؛ انتقاداتي كه مي‌تواند تا پيش از اجرايي شدن آن مورد توجه قانونگذار هم قرار گيرد. طاهره پژوهش، نايب رئيس انجمن حمايت از حقوق كودكان يكي از منتقدان تدوين اين سند است و در مصاحبه‌‌اي با خبرگزاري ايسنا گفته است: انتظار داشتيم سند ملي حقوق كودك با مشاركت و بهره مندي از نظرات تمامي NGOهاي فعال در حوزه كودك تدوين شود. وي با ابراز تاسف از اينكه اين اتفاق نيفتاده است، مي‌افزايد: اين انتظار برآورده نشده است و اين سند نيز مانند تمامي قوانيني كه از بالا تدوين و تصويب شده و درعمل اجرا نمي‌شوند، تدوين شده است.
روزنامه روزان با انتشار عنوان خانه نشيني مردم در مرحله دوم به نفع دلواپس ‌ها تمام مي‌ شود، نوشت: محمود ميرلوحي سخنگوي ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت؛ اميدواريم كه مردم عزيز ما گام دوم را براي تكميل مسيري كه خودشان انتخاب كردند و همه اهل سياست را به شگفتي وا داشتند را محكم بردارند. لذا مرحله دوم هم با همين آهنگ و رويكرد تصويب خواهد شد تا دستاوردهاي مرحله اول در همين مسير ادامه پيدا كند و ساختار و اركان مجلس اكثريتشان از اصلاح‌طلبان و حاميان دولت باشند به هرحال ما مي‌توانيم بگوييم تصميم گيري‌ها در مجلس آينده و ادامه روند سياست‌هاي كنوني در حوزه بين‌الملل، اقتصاد و مسائل داخلي به سمت خواست مردم، هماهنگ و هم سو با انتخابات مرحله اول است اين در حالي است كه كاهش مشاركت در مرحله دوم و خانه نشيني مردم به نفع دلواپس‌ها تمام خواهد شد.
اين روزنامه همچنين در صفحه نخست عنوان هاي «المانيتور: آيا اردوغان با ملك سلمان عليه ايران متحد مي‌شود؟» و ««نازنين والاجم» كارگردان:«زندگي پوست‌هاي شكلاتي»: نمايشي درباره قضاوت انسان‌ها» را منتشر و در ستون يادداشت عنوان هاي «نگاهي به فيلم «چهارشنبه ‌سوري»» به قلم شاپور عظيمي و «احمدي‌نژاد برنخواهد گشت» نوشته سعيد ليلاز را برجسته كرد.
برچسب ها: تدبیر24 ، احمدی نژاد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها